Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg registrerer et voldsomt hat mot sigøynere på forumet. Det får meg til å minnes jødehatet som herjet i Europa på 30-tallet. La ikke historien gjenta seg, sier jeg bare.

Se så snille de er!

c=0,44,856,501;w=588;h=344;49467.jpg

Anonym poster: f700b37536b4e35854b89388c0adf7cf

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jødene er fremdeles jødene. Sigøynerene har sin egen historie, de trenger ikke jødenes.

• Liker 8
Gjest Gjest
Skrevet

Det kan ikke sammenlignes. Ihvertfall ikke enda. Hva som kan skje i fremtiden vet jeg ikke.

Men jeg forstår hvorfor du spør. Jeg har ikke vært vitne til så hatefulle holdninger mot noen andre folkegrupper.

AnonymBruker
Skrevet

At man er sint for at de kommer å stjeler og tigger, er det samme som jødehat?

De fleste av de er friske, men de har en kultur som er bassert på snylting, det må være lov å kritisere dette uten at man er rasehater? :kjempesinna:

Anonym poster: 275c0f6aa97207006888b7c020257bf6

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Jødene ble mest sannsynlig hatet fordi de var et vellykket og høyt utdannet folk. Mange jøder var suverende forretningsfolk og gjorde det stort i Norge innen handel.

Sigøynerne er noen grapsete tyver - det kan ikke sammenlignes.

Anonym poster: d8bebc0464366786e21f6f0028118a3e

• Liker 13
Gjest gjest17
Skrevet

Nå tror jeg nok ikke denne negative holdningen du sikter til går på rase, det er oppførselen deres som er problemet her.

• Liker 14
Gjest Søgni
Skrevet

De fleste av de er friske, men de har en kultur som er bassert på snylting, det må være lov å kritisere dette uten at man er rasehater? :kjempesinna:

Jeg er jo enig i at det alltid burde gå an å diskutere utfordringer.

Men etter å ha lest noen tråder om romfolket, så er det rimelig tydelig at en del har et merkelig, eller etter min mening forkastelig, menneskesyn. Å kalle romfolket rask, pakk og en del andre aggressive betegnelser, og å være uinteressert i å se utfordringene knyttet til romfolket i forbindelse med deres stilling i Europa, er i alle fall ikke det jeg forbinder med saklig kritikk.

• Liker 5
Skrevet

Det er ikke etnisitet som er problemet med sigøynerne - det er det at de kommer hit til landet som "turister" og forventer at den norske stat skal belønne dem for det ved å la dem campe på steder hvor camping er forbudt, sette opp toaletter på steder hvor camping er forbudt og gi dem en jobb eller penger for å være her.

Helt greit at de kommer hit, men da får de faktisk forholde seg til de lover, regler og sosiale normer som gjelder. Og her i Norge vil det da si at man ikke camper i sentrum av byer, ikke gjør fra seg i offentligheten og ikke klager på at man ikke får lov til dette. Hva forventer de egentlig? Innkvartering på Grand Hotell på statens regning og lommepenger?

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt legitimt å argumentere mot utstrakt tilstrømning av tiggere og bostedsløse. Det er jo åpenbart at horder av folk uten bosted og fast inntekt medfører store utfordringer.

Jeg syns imidlertid at retorikken enkelte bruker er veldig ekkel. Det er ikke OK å betegne hele folkeslag som skadedyr/brunsenegler/rotter/søppel etc. Det er klassisk dehumanisering. Det er ikke noen automatikk i at retorikken fører til noe verre. Når inhuman behandling av mennesker først har oppstått ser man likevel at det ofte ligger en historie av dehumaniserende propaganda/retorikk i forkant.

Man skal være forsiktig med hvordan man uttrykker seg. Ord er ikke bare ord.

Anonym poster: 72a6445fe41d55b5befae9ee27626d8a

• Liker 6
Skrevet

Jeg syns det er helt greit å omtale de som "bor" i Sofienbergparken for parasitter.

• Liker 2
Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Ja. Holdningene er allerede tilstede. Om forholdene blir lagt til rette også (flere tilreisende til Norge i løpet av et par år også et voldsomt økonomisk krakk i Norge med mange arbeidsløse nordmenn) vil det bli svært farlig å være sigøyner i Norge.

• Liker 2
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Sigøynerne har da alltid vært mislikt.

Det er dessuten lang vei mellom misshagsytringer og folkemord.

Dessute: Se så snill. Han smiler.tumblr_m5fo229r2S1r99rmao2_r1_500.png

Skrevet

Da er vel mitt forslag at de burde få arbeidsmuligheter og trygderettigheter slik at de slapp stjele og tigge?

• Liker 1
Gjest gjest17
Skrevet

Da er vel mitt forslag at de burde få arbeidsmuligheter og trygderettigheter slik at de slapp stjele og tigge?

Da får de reise hjem å kjempe for rettighetene sine der!

• Liker 5
Skrevet

Da får de reise hjem å kjempe for rettighetene sine der!

Tror du rumerne ble med i schengenavtalen og eu for moro skyld? De har rett til og reise hit, akkurat som vi har rett til og reise dit.

Greit nok at dere misliker åpenhet og frie landegrenser, men dette her er dilemmaet med og ha åpne landegrenser.

Den eneste måten og få de vekk herifra er og sparke de ut av EU, og tror du vi i norge som ikke er medlem av eu kan sparke noen som helst ut av noe vi ikke en gang er medlem av?

Forresten vi kan melde oss ut av schengen, men det betyr at da må nordmenn vise pass når vi reiser rundt i europa, vil du heller det?

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

De har da arbeidsmuligheter som alle andre fra Schengen. Hva mener du?

Gjest gjest17
Skrevet

De har jo arbeidsmuligheter? Ingen har nektet dem å ta opp ett ærlig arbeid her?

• Liker 4
Skrevet

Ja de fikk arbeidsmuligheter 1 juli, korrekt og riktig.

Alle nordmenn jeg har snakket med ønsker sigøynerne vekk. Visste dere at nordmenn når som helst kan reise til et eu-land og bo der i tre måneder og søke jobb uten og ha arbeid eller sted og bo?

• Liker 4
Gjest Gjest
Skrevet

Ja de fikk arbeidsmuligheter 1 juli, korrekt og riktig.

Alle nordmenn jeg har snakket med ønsker sigøynerne vekk. Visste dere at nordmenn når som helst kan reise til et eu-land og bo der i tre måneder og søke jobb uten og ha arbeid eller sted og bo?

Ja, det visste jeg. Men hvis jeg vaser rundt på natterstid uten å ha et sted å være, sover i parken og gjør mitt fornødne på fortauet, tigger og nasker, så vil jeg sannsynligvis bli innbrakt og uttransportert. Og særlig hvis jeg har med en kameratgjeng på 200 stk som gjør det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...