Gå til innhold

Uvane med å gjøre ting så fort, for så å lyve om det.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Uvane med å gjøre ting så fort, for så å lyve om det.

Jeg har slitt med det i lange tider og så lyver jeg om det etterpå, for jeg tenker at jeg om jeg gjør ting fort, kan jeg ta pause fortere.

Det gjelder både i det private og arbeidslivet.

F.eks her om dagen spurte min kjære om jeg kunne klippe plen. Han sa "Jeg bruker 3 timer på det. Prøv på det du også".

Jeg tok ut gressklipperen med sterk motor (er noe galt med den siden den kan gå så fort) og startet for å si det mildt en joggetur. Jeg løp som en gal etter den og ble nærmest kastet rundt i svingene og klippet alt på en time.

dagen etterpå kom min kjære å spurte hvor lang tid jeg brukte, men jeg sa 3 timer.

Det samme skjer med vasking. Boblene fyker, mens jeg etterpå lyver om hvor lang tid jeg brukte.

I arbeidslivet driver jeg ikke med noe som krever full nøyaktighet, så det går veldig fort i svingene der også.

Hva er galt med meg?

Anonym poster: 6f2393e1afa933e3f2e3cbd371a08077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener, hvorfor den trangen til å lyve om det? Ts.

Anonym poster: 6f2393e1afa933e3f2e3cbd371a08077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ha ha! Jeg er motsatt av deg. Jeg bruker veldig lang tid på enkelte ting, som for eksempel å dusje og stelle meg om morgenen, men lyver om det til de som spør og sier jeg bruker kortere tid. Dette er jo fordi jeg er flau over å bruke mye lengre tid enn andre. Men jeg vet ikke hvorfor du lyver om det. Litt merkelig at du ikke vet det selv? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyver du utelukkende om tidsbruk? Snodig at du lyver deg nedover og ikke lyver om at du for eksempel gjorde det raskere enn vanlig. Snodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men her lyves det jo om at man bruker lengre tid enn man faktisk gjorde. Kanskje du har et meget sterkt konkurranseinstinkt, men at du er flau over at du er opptatt av å gjøre ting superraskt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, kjenner meg igjen.. Har i tillegg en vaskejobb jeg får fastlønn for hver mnd, hvor det er beregnet at jeg skal bruke to timer hver gang, men i virkeligheten bruker jeg 1 time og 15-30 minutt, Men jeg lyver og sier jeg bruker 2 timer hvis noen spør :-S

Anonym poster: 02d6b75b96533de0e5923b3e653f7e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...