Gå til innhold

Menn som vil bli sykepleier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Badabing

Akkrat det trenger nok ikke å stemme. En mannlig sykepleier jeg kjenner eier ikke empati i det hele tatt. iallefall ikke på privat fronten. Hvordan han er på jobb kan jeg ikke svare for.

Tror ikke man må være så empatisk for å velge sykepleie. Det er vel stort sett en jobb som alle andre jobber. Hvorfor man velger det, har vel mest med interesseområder å gjøre. De mennene jeg kjenner som valgte det, valgte det fordi de ville ha litt action og var interessert i helse, men ville tjene mer enn en ambulansearbeider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Koala Lompa

Tror ikke man må være så empatisk for å velge sykepleie. Det er vel stort sett en jobb som alle andre jobber. Hvorfor man velger det, har vel mest med interesseområder å gjøre. De mennene jeg kjenner som valgte det, valgte det fordi de ville ha litt action og var interessert i helse, men ville tjene mer enn en ambulansearbeider.

Men vil ikke slike egenskaper som f.eks. empati gi utslag i utførelsen av yrket? Om en person ikke har evne til å vise empati, hvordan skal denne personen kunne vise dette i jobb? Og helsevesenet er vel en plass hvor man innimellom bør (synes jeg iallefall) vise litt empati.

Selvfølgelig man ikke være empatisk for å bli f.eks. sykepleier, men man bør vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok av bitterfitter i sykepleieryrket. Jeg har til gode å treffe på noen mannlige av dem, men de eksisterer sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv sykepleier og kjenner mange mannlige sykepleiere.... og INGEN av de jeg kjenner er homofile!!! ergo kjenner jeg flere lesbiske sykepleiere enn homofile :P

Mange flotte menn i yrket, men størsteparten av de jeg kjenner jobber med "macho" (så langt det lar seg gjøre i dette yrket) ting, som på akutten, ortopeden, anestesi, psykiatri osv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner skal bli sykepleier, og han er utrolig grei. :) Empatisk, rolig... han har akkurat vært i militæret, speidet etter russere. Forstår ikke helt hvorfor det skal være så merkelig å være vannlig sykepleier, hadde håpt Norge hadde kommet litt lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenker oh-oh, dårlige arbeidstider. Ellers ingen problemer med å date en sykepleier, forutsett at jeg liker han ofc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heller mannlig sykepleier enn alle hurpene

Anonym poster: 9192913a4b6aca31640919bd8f5db2af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller mannlig sykepleier enn alle hurpene

Anonym poster: 9192913a4b6aca31640919bd8f5db2af

Hva snakker du om?

Anonym poster: b77136eba92f7beb8d781b9f77ff1354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...