Gå til innhold

Menn som vil bli sykepleier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har møtt en veldig grei fyr, som sier han har lyst å bli sykepleier. Ble litt sjokket.

Kjenner dere menn som er sykepleier?

Hva syntes dere om det?

Kunne du vært sammen med en mann som var sykepleier?

Tenker han må være veldig empatisk som velger et sånt yrke :rolleyes:

Anonym poster: 10294bafc220aa16408abbdc95d66153

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har møtt en veldig grei fyr, som sier han har lyst å bli sykepleier. Ble litt sjokket.

Kjenner dere menn som er sykepleier?

Hva syntes dere om det?

Kunne du vært sammen med en mann som var sykepleier?

Tenker han må være veldig empatisk som velger et sånt yrke :rolleyes:

Anonym poster: 10294bafc220aa16408abbdc95d66153

Sjekk om han er homo først,meget godt tips....

Anonym poster: 781056d1d6084ad61a2adcdf92427fa3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannlige sykepleiere er fine de, akkurat som menn generelt. Ser ofte at menn velger lederstillinger, akutt, anestesi og operasjonssykepleie, men man finner dem også i alle andre deler av sykeleieyrket, fra eldreomsorg, til barneleie, kreftsykepleier etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en mannlig sykepleier. :)

Ikke er han homo, ikke sikter han etter noen lederstilling og han egner seg best til å jobbe med barn og unge.

Personlig så må jeg si at kjønn er irrelevant i denne sammenhengen. Det som teller for en sykepleier er de personlige egenskapene i jobben.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er få av de i forhold til kvinnene? Det må vel være det eneste som er spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er få av de i forhold til kvinnene? Det må vel være det eneste som er spesielt.

Ja, det er vel det eneste som er spesielt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Marla-

Jøss, jeg trodde vi hadde kommet lenger enn dette. Jeg kjenner mange mannlige sykepleiere, og jeg "synes" ingenting spesielt om det, yrke har sammenheng med interesser og egenskaper, ikke kjønn.

Wow, snakker om at kvinner har trange kjønnsroller å forholde seg til, men jeg tror menn har det enda verre.

Hva er det du ble sjokkert over, egentlig? Hva slags egenskaper er det du tror han har, som du baserer på at han har lyst til å jobbe som sykepleier? Og ser du på empati som en negativ egenskap?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som sekretær på ett stort akuttmotak, og der er det nesten like mange mannlige sykepleiere som kvinnelige.

De er stort sett kjempe koslige og dyktige!

Opptil fler av dem har også kone og barn....

Menn som velger ett slik yrke er nok kansje litt myke, og litt mer omsorgfulle enn andre, og det hadde jeg satt pris på!

Anonym poster: 62303a37486e1168e17e6a315499cb6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber også som sekretær på et akuttmottak, der er det mange menn. Noen svær macho, noen mindre macho, alle fine, flotte normale menn med familie.

Anonym poster: e6b5ea49631aad2a7db2628aa2ddd78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, jeg trodde vi hadde kommet lenger enn dette. Jeg kjenner mange mannlige sykepleiere, og jeg "synes" ingenting spesielt om det, yrke har sammenheng med interesser og egenskaper, ikke kjønn.

Wow, snakker om at kvinner har trange kjønnsroller å forholde seg til, men jeg tror menn har det enda verre.

Hva er det du ble sjokkert over, egentlig? Hva slags egenskaper er det du tror han har, som du baserer på at han har lyst til å jobbe som sykepleier? Og ser du på empati som en negativ egenskap?

Jeg skriver jo som at empati er en god ting!

Jeg tror han er en veldig snill gutt som velger et "kvinnelig" yrke, det er det jeg får inntrykk av!

Grunnen til at jeg ble sjokkert er at "typisk gutt" er : advokat, megler, byggebransjen, lege osv. ikke sykepleier

Sier ingenting om at dette er noe negativt, men at jeg ble litt sjokket siden dette ikke er et "normalt" yrke for menn nå i 2012 syntes jeg. Positivt ment...!

Anonym poster: 10294bafc220aa16408abbdc95d66153

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yellow Taxi

Jeg kan forstå at noen tenker sykepleie er et kvinneyrke, men når de samme menneskene mener lege er et mannsyrke begynner jeg å lure. Altså at kvinner som gruppe trives bedre i arbeid med mennesker enn menn er et faktum (uten at det trenger å sette begrensninger for enkelt-personer), men den største forskjellen på lege og sykepleier yrket er status. Om man mener lav-status yrker er forbeholdt kvinner så tror jeg man med fordel kan oppdatere holdningene sine. Vi vet jo alle at de er for polakker og svensker :tronderbart:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, herregud. :klaske:

Er vi ikke kommet lengre? Kan ikke en mann ønske å bli sykepleier (eller jobbe som sykepleier) uten at han er homo?

Er det virkelig sånn at vi, i 2012, fremdeles har disse kjønnsdominante arbeidsplassene? Det kan liksom ikke finnes en kvinnelig snekker? Er hun da lesbisk? Eller en mannlig barnehageansatt?

Anonym poster: 2e78dcb52371469e751e63548d77b1a8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yellow Taxi

Eller en mannlig barnehageansatt?

Anonym poster: 2e78dcb52371469e751e63548d77b1a8

Hvis du har fulgt med her så vet du at en mann som jobber i barnehage og ikke er homofil må være pedofil. Med andre ord mange yrker i dag hvor menn blir sett ned på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søgni

Hvis du har fulgt med her så vet du at en mann som jobber i barnehage og ikke er homofil må være pedofil. Med andre ord mange yrker i dag hvor menn blir sett ned på.

Jeg har også et inntrykk av at menn som velger yrker som tradisjonelt forbindes med kvinner blir nedvurdert, mens en kvinne som velger et yrke som er mannsdominert blir sett på som tøff. Tror det henger litt sammen med syn på mannsrollen og kvinnerollen, og hva som blir høyest vurdert av de to. Noen mener tydeligvis at man som mann "mangler noe" hvis man velger et typisk kvinneyrke, mens en kvinne som velger et mannsyrke har "noe ekstra". Dette blir selvsagt veldig generalisert.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Samboeren min er mannlig sykepleier, og jeg er kjempestolt hver gang jeg forteller noen det! :) Og han er ikke mye homo, han er noe av det mest mannlige du kan tenke deg. For hans del handler det om at han liker mennesker, er veldig praktisk og synes det er interessant med menneskekroppen. Han planlegger også en videreutdanning innen offshore, akutt eller intensiven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kjenner noen få, og synes det er absolutt flott at de trosser normen og går inn for å hjelpe andre mennesker innen en sektor hvor pleiere er en mangelvare for øyeblikket. Kudos fra meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Ja, jeg var i Forsvaret med flere menn som var sykepleiere, og flere som har blitt det i etterkant. Ingen av dem var verken feminine eller homofile. En av dem jobber som anestesisykepleier på helikopter nå, noen er på sykehus, noen er fortsatt i Forsvaret og reiser til Afghanistan osv, og noen jobber i psykiatrien.

Synes det er kult og sexy med menn som er sykepleiere, og jeg kunne fint vært sammen med en mann som var det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Koala Lompa

Har møtt en veldig grei fyr, som sier han har lyst å bli sykepleier. Ble litt sjokket.

Kjenner dere menn som er sykepleier?

Hva syntes dere om det?

Kunne du vært sammen med en mann som var sykepleier?

Tenker han må være veldig empatisk som velger et sånt yrke :rolleyes:

Anonym poster: 10294bafc220aa16408abbdc95d66153

Akkrat det trenger nok ikke å stemme. En mannlig sykepleier jeg kjenner eier ikke empati i det hele tatt. iallefall ikke på privat fronten. Hvordan han er på jobb kan jeg ikke svare for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...