Gjest Isabell96 Skrevet 12. juli 2012 #1 Del Skrevet 12. juli 2012 Bare lurer på om det er skadelig med ei fylla 1uke etter befruktning? Vil ha serriøse svar, vil ikke høre at jeg er dum eller "hvordan er det du tenker"? Er ikke sikkert jeg er gravid engang men lørdagen er det ei uke siden jeg "hoppa av i svingen", pluss jeg hadde eggeløsning da så jeg må få testa meg. Når er det skadelig for barnet å drikke alkohol etter selve befruktningen liksom? :s Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 13. juli 2012 #2 Del Skrevet 13. juli 2012 Fra en ikke-medisiner: Naturen er såpass viselig innrettet at det ikke er noen direkte "blodoverføring" fra mor til barn før omtrent på det punktet der mor skulle hatt mensen. Etter EL svever egget fritt rundt i en snau uke, så fester det seg i livmoren- men det tar fremdeles en del dager før det er utviklet en slags morkake med tilhørende "navlesnor". Vil jo ikke anbefale noen å gå på grisefylla en uke etter EL, men jeg har ingen kvaler med å ta et glass vin eller to, eller en utepils, i perioden rett etter EL. Når det nærmer seg IKM blir jeg mer restriktiv, og når testen viser positivt er det sunnhet for alle penga Det er mange- mange, inkludert meg selv- som har blitt uplanlagt gravid og ikke har hatt den fjerneste ide om dette før man plutselig kommer på at mensen skulle kommet for en uke siden. Og de fleste barn blir uansett født friske og fine 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 13. juli 2012 #3 Del Skrevet 13. juli 2012 Man vet ikke sikkert når egget har festet seg, og for de aller fleste har det gjort det 1 uke etter befruktning. Alkohol kan være skadelig allerede da. Det er ikke noen sikre tidspunkt der du kan drikke, og det er heller ikke noen sikre mengder. Ett glass kan faktisk være nok til at du får et barn med alkoholrelaterte sykdommer/funksjonshemminger. Jeg ville aldri tatt sjansen på at det gikk greit å drikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 13. juli 2012 #4 Del Skrevet 13. juli 2012 Ett glass kan faktisk være nok til at du får et barn med alkoholrelaterte sykdommer/funksjonshemminger. Forskningen tyder slett ikke på det. Rådet om totalavhold bunner i at noen få enten har problemer med å holde seg til anbefalte mengder (hva er "en drink"?), eller er spesielt følsomme overfor alkohol. For de fleste ville det ikke være noe problem på noen av punktene, men for å beskytte en sårbar gruppe anbefaler man avhold for alle, noe jeg synes er helt flott. Ca en tredjedel av barn født av alkoholikere får FAS. Da snakker vi om mødre som har drukket tungt og mye. At ett eneste glass skal ha tilnærmet samme effekt blir litt skremselspropaganda, selv om jeg ikke ville drukket under etablert graviditet selv, og ikke vil oppfordre andre til å gjøre det heller. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2012 #5 Del Skrevet 13. juli 2012 Men Isabell96, du er 16 år? På tide å oppsøke helsesøster og få seg p-piller? Og putt et par kondomer i veska, bare sånn for sikkerhets skyld? Så slipper du slike bekymringer i framtida...... Anonym poster: 6067e37c7f95af61d8cb7dd889c260a4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Isabell96 Skrevet 13. juli 2012 #6 Del Skrevet 13. juli 2012 Vell, jeg er bare redd for at jeg kan være gravid, men sjansen er jo minimal da ettersom 10 av 100 kvinner blir det av å "hoppe av i svingen", ja jeg er ung men hva har det med saken å si? Jeg har vell prevensjonsmidler jeg også, dette var ett engangstilfelle. Veit at om jeg går på fylla nå, og oppdager at jeg er gravid om 2uker ellerno, blir jeg å angre mye. Derfor spørr jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 13. juli 2012 #7 Del Skrevet 13. juli 2012 Jeg drakk en uke etter befruktning!! Visste ikke at jeg var gravid, og vi hadde prøvd i nesten 2 år så jeg orket ikke levet livet mitt på en pinne bare fordi det kunne kanskje klaffe denne måneden. Så da levde jeg livet som normalt og siden vi da var på ferie tok jeg et par glass vin til maten Jeg tror det er mange som har gjort det samme. Spesielt i de tilfellene hvor barnet kanskje ikke var planlagt, og jeg har veldig lite tro på at gutten min kommer ut med funksjonshemmning på grunn av dette. Har forresten ikke rørt alkohol etter jeg visste om graviditeten Så TS, dette går helt sikkert kjempebra Lykke ti 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Isabell96 Skrevet 13. juli 2012 #8 Del Skrevet 13. juli 2012 Har lest om mange tilfeller hvor folk har vært gravide og drukket alkahol uten at det hadde noe å si den dag idag. Da er det snakk om alkahol så tidlig i svangerskapet at man ikke visste om at man allerede var gravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest avocadoen Skrevet 13. juli 2012 #9 Del Skrevet 13. juli 2012 Du er 16! Du skal ikke drikke.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 13. juli 2012 #10 Del Skrevet 13. juli 2012 Men en liten detalj: er ikke du strengt tatt for ung til å drikke alkohol i det hele tatt? Uansett om du er gravid eller ei? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Isabell96 Skrevet 13. juli 2012 #11 Del Skrevet 13. juli 2012 Jo, men ungdom drikker jo. Mange av oss værtfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest avocadoen Skrevet 13. juli 2012 #12 Del Skrevet 13. juli 2012 Jo, men ungdom drikker jo. Mange av oss værtfall. Ihvertfall* Men fordi "alle" gjør det, betyr det ikke at det er lovlig. Og få deg p-piller vær så snill. Trodde man lærte om dette i 10. Klasse jeg? Dessuten er det absolutt ikke lurt at du går på barbiedop om du skal ha barn! Viser til en tidligere tråd du opprettet. Blir helt oppgitt her jeg sitter. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Isabell96 Skrevet 14. juli 2012 #13 Del Skrevet 14. juli 2012 (endret) Er nordlending, blander litt. Nå må du ikke snakke for høyt her heller. For det første veit du ikke mer om meg enn det inntrykket du selv lager deg utifra det jeg skriver her inne. Har jeg sagt jeg skal ha barn? Nei, men har sagt det kan være en mulighet for det. Når jeg oppretta emnet om melanotan greia var før jeg bekrymra meg for dette. Har jo selvfølgelig vett til å vit at det absolutt ikke er noe jeg skal bruke om det skulle vise seg at jeg var gravid. P-piller er ikke eneste prevensjonsmidle å velge mellom, da bruker jeg heller kondom. Men vær så grei, er så lei av folk som dømmer andre og slenger dritt uten å vite bedre. Mener ikke å virke uhøflig eller frekk på noen måte, men send meg heller en privat melding om det er noe du lurer på. Endret 14. juli 2012 av Isabell96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Slowpoke Skrevet 14. juli 2012 #14 Del Skrevet 14. juli 2012 Ta deg en titt her: http://www.gratiskondomer.no/ Sender diskré i en hvit bobleplast konvolutt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 14. juli 2012 #15 Del Skrevet 14. juli 2012 Om man har lov til å drikke eller ei stopper da ikke ungdom. Jeg begynte med "grøftefylla" (som vi kalte det da) når jeg var 14 Noe som jeg syns er helt horribelt den dag i dag at jeg var så ung. Men da vi begynte på videregående gjorde nesten alle det samme. Dette er bare 10-12 år siden, så tviler på at ting er blitt så veldig annerledes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Isabell96 Skrevet 14. juli 2012 #16 Del Skrevet 14. juli 2012 Slowpoke, herregud. Den sia der er jo gammel. Kjøper mine egne kondomer, ettersom gratiskondomene sprekker lett. Kakaoen: nei det har nok ikke endra seg så mye den dag idag, og de fleste voksne er fullt klar over hva som foregår, men ungdom kommer alltid til å teste grenser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest avocadoen Skrevet 14. juli 2012 #17 Del Skrevet 14. juli 2012 (endret) Er nordlending, blander litt. Nå må du ikke snakke for høyt her heller. For det første veit du ikke mer om meg enn det inntrykket du selv lager deg utifra det jeg skriver her inne. Har jeg sagt jeg skal ha barn? Nei, men har sagt det kan være en mulighet for det. Når jeg oppretta emnet om melanotan greia var før jeg bekrymra meg for dette. Har jo selvfølgelig vett til å vit at det absolutt ikke er noe jeg skal bruke om det skulle vise seg at jeg var gravid. P-piller er ikke eneste prevensjonsmidle å velge mellom, da bruker jeg heller kondom. Men vær så grei, er så lei av folk som dømmer andre og slenger dritt uten å vite bedre. Mener ikke å virke uhøflig eller frekk på noen måte, men send meg heller en privat melding om det er noe du lurer på. Når jeg først leser en tråd om der du vil teste ut barbiedop og ikke bryr deg om konsekvensene av det, og deretter en tråd om at du har blitt gravid for at du ikke har brukt prevensjon, må du vel skjønne at jeg ikke ser på deg som den mest modne og opplyste ungdommen i verden akkurat? Da må jeg og få si at når du har greid å bli gravid, så er ikke barbiedop det smarteste trekket. For jeg kan ikke vite om du skjønner det, ut i fra det inntrykket jeg har fått av deg. (Du kan bruke både p-piller og kondom i tilfelle kondomet sprekker bare for å opplyse.) Men du skjønner vel at jeg blir oppgitt når jeg leser slikt? Dritt har jeg ikke slengt. Endret 14. juli 2012 av avocadoen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2012 #18 Del Skrevet 14. juli 2012 Slowpoke, herregud. Den sia der er jo gammel. Kjøper mine egne kondomer, ettersom gratiskondomene sprekker lett. Kakaoen: nei det har nok ikke endra seg så mye den dag idag, og de fleste voksne er fullt klar over hva som foregår, men ungdom kommer alltid til å teste grenser Hva i alle dager har det med saken å gjøre? Det var helt sikkert bare ment som et godt tips siden du har ubeskyttet sex. Anonym poster: 070b3148114d80478bc6d3ff9074ec24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Isabell96 Skrevet 14. juli 2012 #19 Del Skrevet 14. juli 2012 Orker ikke være på den sia her hvor dere bare går imot meg. Voksne folk sitter jo ikke på nettet å diskuterer med 16åringer, blir sykt frustrert nå. Får heller begynne å finne ut av ting selv, for jeg er lei av at uansett hva jeg sier eller gjør er det galt. Gidder ikke mer. Får heller stikke til helsesøstra, hvor jeg blir forstått uansett, og ikke diskutert med. Forumet her er lagd for å få hjelp og svar, og ikke til å blande seg oppi livet til trådstarter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Slowpoke Skrevet 14. juli 2012 #20 Del Skrevet 14. juli 2012 Slowpoke, herregud. Den sia der er jo gammel. Kjøper mine egne kondomer, ettersom gratiskondomene sprekker lett. Jøss, sorry, var bare ment som et tips. Har aldri opplevd at de har sprukket selv i den perioden jeg har brukt dem, så trengte at det kunne være et godt tips til deg som er i den aldersgruppen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå