Gå til innhold

BØR jeg svare han?

Gjest mjaow

Anbefalte innlegg

Gjest mjaow

Nå skal dere høre..

Det er en som sender meg melding av og til. Denne personen vil jeg egentlig ikke ha noe med å gjøre, men jeg har svart han før for å være hyggelig. Men om jeg skriver melding tilbake så vet jeg med sikkerhet at han kommer til å sende meg oftere melding. Her er grunnene for at jeg ikke vil ha kontakt med han:

* Han er rar (som i at han sier helt upassende ting)

* eier ikke sosiale antenner

* vasker seg sjeldent

* gjør mange rare ting

* temperamentsfull

* har tidligere hintet om at han vil ta selvmord, offentlig på facebook blandt annet.

Han skrev også en personlig melding til meg den gangen jeg hadde facebook, og han snakket også da om selvmord. Jeg var hyggelig med han og vi snakket en stund. sa også at han måtte få seg hjelp.

Jeg synes synd på han. Han har en eller annen psykisk lidelse, og han har svært få venner. Jeg føler på en måte at jeg er slem om jeg ikke svarer han, men jeg har jo ikke så veldig lyst til å ha kontakt med denne fyren. Det er ikke lenge siden han sist sendte meg melding, jeg prøvde å avvise han på en fin måte, men tror ikke at han tar hintet rett og slett. Vet ikke hvor mange ganger jeg har avvist han.

Jeg kommer uansett til å møte denne mannen ved en senere anledning, om ca 2 år på en gjenforening.

Ville du ha svart han? Hva ville du ha gjort/ sagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da det er slik at du kjenner denne mannen best, så kan det være krevende å komme med et godt svar til deg.

Er det slik at du synes han er plagsom, så har du noen alternativer:

1. Bytte mobilnummer. (Det er nok det enkleste alternativet.)

2. Ikke svar på noen av hans fremtidlige meldinger i håp at han gir opp, og tar hintet en dag.

3. Svar eller helst ring han, og be han om å ikke sende fremtidige meldiger til deg. Gjerne på en måte som ikke kan misforstås.

Håper dette løser seg på en fredlig måte uten eksterne forhold koblet inn i saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke svar. Slett han som venn el i hvert fall sett han på at han ik kan se noe el sende deg melding.

Dette m han oppførsel er ikke ditt ansvar. Vil man være opptatt av andres følelser mer enn å være komfertabel så lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...