Gå til innhold

Hvorfor oppfører han seg sånn?

Gjest lei

Anbefalte innlegg

I mai kjøpte samboeren min, som så mange andre, dette Diablo 3 spillet. I flere uker har han sittet med det. Han jobber turnus, og har derfor fridager og da sitter han gjerne hele dagen fra han står opp til vi skal spise middag. Spillet blir stående på og den gigantiske gamer-laptopen hans står i den andre enden av spisebordet mens vi spiser. Etter mat er det rett på pcen igjen. Da sitter han der til datteren min på 12 år har lagt seg, han avslutter gjerne rundt kl 22 for å se en eller to episoder med serie før vi legger oss. Da skal han gjerne ta intiativ til sex også etter å ha sittet heeele ettermiddagen og kvelden med headsetet på ørene og vært totalt isolert fra meg.

Når han har dagvakt er han først hjemme, og da sitter han selvfølgelig og spiller nå jeg og datteren min kommer hjem. Han tar aldri noe husarbeid.. Jo vent, det hender han lager middag.. Det er hans motargument når jeg klager på at for mye av husarbeidet faller på meg.

Jeg jobber rikignok 50%, men jeg studerer ved siden av samt at jeg har datteren min som jeg ønsker å bruke tid på. Alikevel har han ikke gjort NOEN TING i leiligheten før jeg kommer hjem de dagene han har hatt fri. Jeg kan telle på en hånd de gangene han har vasket opp på de 5 månedene vi har vært uten oppvaskmaskin.. Bare jeg støvsuger, vasker tøy, henger det opp og bretter sammen, skifter på sengene og vasker badet. Men når jeg tar det opp med han sier han ting som "hvem er det som lager middag oftest? Det setter du tydeligvis ikke pris på så fra nå av så driter jeg i å bidra med det!"

Når det gjelder spillingen så har jeg latt det humpe og gå fordi jeg tenkte han nok ville roe ned når han har fått spilt fra seg og det ikke var helt nytt lenger. Han spilte jo andre ting før Diablo 3 kom ut, riktig nok ganske mye, men ikke i like stor grad som han spiller nå.

MEN, så en dag sa jeg at det ble for mye. Det ble en kjempekrangel fordi han mener han gjør jo mye annet enn å spille..Ser serier med meg på kvelden f.eks. Dette er jo serier HAN har lasta ned på sin pc så det er jo like mye av hans interesse å se, det er ikke noe offer. Enden på visa er i allefall at på rent trass så har han nå ikke spilt på 2 uker, sier han selv. Mulig han spiller i smug når han er alene, men han sier i allefall at han ikke har spilt fordi jeg "tydeligvid har problemer med det".

Jeg sa til han at jeg har jo aldri sagt at han ikke kunne spille, sa bare at det ble for mye når det ble all hans våkne tid i døgnet, hver dag. Men han sier bare han ikke er interessert i å prate om det og blir kjempesint på meg når jeg prøver å si jeg ikke mente å be han kutte det ut. Føler han gjør dette bare for å trasse, og at han kommer til å bruke det mot meg ved en senere uenighet. Han tar alltid opp mangr andre ting han er sint for hvis vi diskuterer noe.. Hva faen er dette for noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest

Eksen min var også opphengt på dette spillet. Han satt ikke å spilte døgnet rundt, men han hadde nok gjort det om han ikke jobbet så mye. Jeg kjøpte dette spillet til han:)

Jeg har ingen stor interesse av dataspill..men siden dette var noe han virkelig likte så satt jeg meg litt inn i det og vi hadde noen spillkvelder sammen. Han ble veldig glad! Dagen etter så vi gjerne en romantisk komedie som jeg ville se :D

Rådet mitt er å foreslå at han skal introdusere deg for spillet, og spill med han. Også kan dere avtale å gjøre noe du har lyst til en annen dag:)

Eksen min sendte bilde av meg som spilte til kompisene med en gang, skrøyt og ble helt i ekstase.hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at du gjør all husarbeid utenom middagen kunne du jo gitt han en liten lærepenge. Prøv kanskje en uke og finn noe som du og datteren din liker å gjøre. Feks, et brettspill. Så når du kommer hjem fra jobb, spiser du middag så går du RETT FRA BORDET, uten å vaske. Setter deg ned og spiller brettspill med jenta di. Gjør det samme som han gjør, bare finn på andre ting. Prøv å overlev en uke uten all husarbeid, kanskje det mest nødvendige (som å vaske undertøy).

Ikke gi deg, sånn oppførsel er bare slemt mot deg synes jeg.

Men etterhvert når han reagerer, sier du rolig: "meningen med dette var for å vise deg hvordan jeg føler når du ikke bruker tid på oss og huset når du har fritid." Kanskje han blir sur, men du sier at det var ikke for å være slem, bare for å vise han hvordan du føler.

Du kan også spør han hvorfor han ikke gidder å hjelpe til og se hva han egentlig føler også!

Håper du prøver dette ut, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi han en "to do list" som må gjøres hjemme. :fnise:

Han kommer til å gå lei spillet når han er ferdig med inferno. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode råd her. Har dere vurdert en husarbeid-liste om hvem som gjør hva på hvilken dag? Synes også at han kan spille litt, men selvsagt i moderate mengder etter at husarbeidet er gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...