Gå til innhold

Gå naken hjemme


Thalassos

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ville nok blitt utilpass av å bo sammen med noen som går nakne hjemme... Men hvis du er alene hjemme, be my guest! (Bare husk å trekk for gardinene først)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok blitt utilpass av å bo sammen med noen som går nakne hjemme... Men hvis du er alene hjemme, be my guest! (Bare husk å trekk for gardinene først)

Hvorfor skal jeg trekke for gardinene? Hvis du går forbi mitt vindu, ser meg naken, og sliter med det, så er det ditt problem fordi du har tittet inn mitt vindu og inn i min privatsfære. Jeg har ingen problemer med det.

Hvis jeg derimot hadde gått rundt på plenen/altanen naken da er det litt anderledes, men jeg har fortsatt all rett til å gå naken.

Hva om du hadde sett gjennom mitt vindu og sett meg ha sex f.eks? Jeg gjør ingenting galt, og om du reagerer på det så er det du som har et problem.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Siden temaet er "naken hjemme" stiller jeg samme spørsmål til alle som tidligere er stilt til kun en debattant:

- Ville dere kunne ha utstilt et foto, en tegning eller statue av et fremmed nakent menneske i hjemmet slik at barna og fremmede ville kunne se det?

- Ville dere kunne ha utstilt et foto, en tegning eller en statue av dere selv i hjemmet slik at at barna og fremmede ville kunne se det? (Forutsetter at kunsten har høy kvalitet og i det siste tilfellet at det er tydelig at det er dere som er avbildet. Forutsetter også at kunsten ikke er "vulgær".)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kittycat

Siden temaet er "naken hjemme" stiller jeg samme spørsmål til alle som tidligere er stilt til kun en debattant:

- Ville dere kunne ha utstilt et foto, en tegning eller statue av et fremmed nakent menneske i hjemmet slik at barna og fremmede ville kunne se det?

- Ville dere kunne ha utstilt et foto, en tegning eller en statue av dere selv i hjemmet slik at at barna og fremmede ville kunne se det? (Forutsetter at kunsten har høy kvalitet og i det siste tilfellet at det er tydelig at det er dere som er avbildet. Forutsetter også at kunsten ikke er "vulgær".)

neii, ser ikke poenget. Selv om noen føler det ikke er vulgært syns jeg først og fremst slik er unødvendig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden temaet er "naken hjemme" stiller jeg samme spørsmål til alle som tidligere er stilt til kun en debattant:

- Ville dere kunne ha utstilt et foto, en tegning eller statue av et fremmed nakent menneske i hjemmet slik at barna og fremmede ville kunne se det?

- Ville dere kunne ha utstilt et foto, en tegning eller en statue av dere selv i hjemmet slik at at barna og fremmede ville kunne se det? (Forutsetter at kunsten har høy kvalitet og i det siste tilfellet at det er tydelig at det er dere som er avbildet. Forutsetter også at kunsten ikke er "vulgær".)

Foto av fremmed: nei.

Tegning av fremmed: tja

Statue av fremmed: ja

Foto, tegning eller statue av meg selv: ja.

Alt forutsatt høy kunstnerisk kvalitet.

<br /><br /> Anonym poster: 0ce44572e69fba5ceeb4c2de6e9334f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skal jeg trekke for gardinene? Hvis du går forbi mitt vindu, ser meg naken, og sliter med det, så er det ditt problem fordi du har tittet inn mitt vindu og inn i min privatsfære. Jeg har ingen problemer med det.

Hvis jeg derimot hadde gått rundt på plenen/altanen naken da er det litt anderledes, men jeg har fortsatt all rett til å gå naken.

Hva om du hadde sett gjennom mitt vindu og sett meg ha sex f.eks? Jeg gjør ingenting galt, og om du reagerer på det så er det du som har et problem.

det var en spøk... jeez.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var en spøk... jeez.

Godt å se at det forrige innlegget ditt var en spøk.

Men jeg burde kanskje ha skjønt at ingen på alvor mener at man kan bli

"utilpass av å bo sammen med noen som går nakne hjemme".

Takk for oppklaring.

<br /><br /> Anonym poster: 0ce44572e69fba5ceeb4c2de6e9334f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foto av fremmed: nei.

Tegning av fremmed: tja

Statue av fremmed: ja

Foto, tegning eller statue av meg selv: ja.

Alt forutsatt høy kunstnerisk kvalitet.

<br /><br /> Anonym poster: 0ce44572e69fba5ceeb4c2de6e9334f2

Takk for svar!

Hvordan er ditt forhold til nakenhet i hjemmet? Mulig du har svart tidligere men jeg vet ikke hvem som er deg.

Jeg er nysgjerrig både på synet på å gå naken hjemme og ditt forhold til naken kunst.

Helt konkret lurer jeg på om sammenhengen mellom synet på nakenhet og synet på naken kust. Er de som er negative til å gå nakne hjemme også negative til all form for naken kunst? Eller synes de det er greit med en bordlampe som er en naken dame? Føler de seg utilpass i Vigelandsparken? Eller kanskje noen er negative til å gå nakne men synes det er greit med bildet av seg selv høygravid med sitt første barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden temaet er "naken hjemme" stiller jeg samme spørsmål til alle som tidligere er stilt til kun en debattant:

- Ville dere kunne ha utstilt et foto, en tegning eller statue av et fremmed nakent menneske i hjemmet slik at barna og fremmede ville kunne se det?

- Ville dere kunne ha utstilt et foto, en tegning eller en statue av dere selv i hjemmet slik at at barna og fremmede ville kunne se det? (Forutsetter at kunsten har høy kvalitet og i det siste tilfellet at det er tydelig at det er dere som er avbildet. Forutsetter også at kunsten ikke er "vulgær".)

på soverommet synes jeg det er greit. men ikke i stua. helt greit å gå naken hjemme.men da er det ikke noe permanent som henger på veggen.

Anonym poster: 9d0fea3de542b544162ae574b0a2d4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke å være naken annet enn på soverommet og badet, og har ingenting i mot å ha naken kunst på stua (har faktisk et bilde) så lenge det ikke er jeg som er avbildet. Det er meg selv naken jeg ikke liker, ikke nakenhet generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Jeg går ikke naken hjemme sammen med familien. Ikke fordi jeg har et "unaturlig forhold til nakenhet", men det har rett og slett aldri vært vanlig hjemme hos oss. Dog har jeg ingen problemer med å skifte foran noen av dem (stor familie, bare ett bad) hvis det skulle være nødvendig, og jeg får ikke panikk hvis jeg skulle se en pupp eller en testikkel på avveie.

Folk har vel ganske enkelt forskjellige komfortsoner. Det blir jo det samme som med hva man deler av tanker og følelser, noen deler alt, noen deler litt og noen foretrekker å holde det meste for seg selv. Ingen av delene er galt eller unaturlig, folk er bare forskjellige.

Selv om jeg ikke har sett pappa splitter naken som jeg kan huske, så har jeg ikke et anstrengt forhold til kropp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det gjør noe om man er naken foran et lite barn. Det er bare fint å lære barna at nakenhet er naturlig og at kropp ikke er flaut.

Når barna derimot begynner å bli eldre og kanskje kan synes at sånt er litt pinlig kan man slutte med det. Å gå kjapt naken mellom soverom og bad synes jeg derimot ikke er så ille. Heller ikke å skifte på samme rom som barna, så lenge de synes det er OK.

Så, jeg går for en gyllen middelvei :) Nå hadde jeg uansett aldri gått naken hjemme da, ettersom jeg ikke liker tanken på å sette meg ned på stoler og i sofaer uten å i det minste ha på truse, av rent hygieniske årsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden temaet er "naken hjemme" stiller jeg samme spørsmål til alle som tidligere er stilt til kun en debattant:

- Ville dere kunne ha utstilt et foto, en tegning eller statue av et fremmed nakent menneske i hjemmet slik at barna og fremmede ville kunne se det?

- Ville dere kunne ha utstilt et foto, en tegning eller en statue av dere selv i hjemmet slik at at barna og fremmede ville kunne se det? (Forutsetter at kunsten har høy kvalitet og i det siste tilfellet at det er tydelig at det er dere som er avbildet. Forutsetter også at kunsten ikke er "vulgær".)

Jeg er en av de som ikke går naken hjemme, men ikke har noe imot å være naken med kjæresten. Ville ikke latt barna mine se meg naken annet enn mulig kjapp skifting, eller på steder hvor det er naturlig (felles dusj i garderobe f.eks).

Jeg kunne hatt nakenbilde av fremmede på soverommet, så sant det er gjort smakfult. Lampe med naken dame er skikkelig harry i mine øyne. Hadde ikke hatt noe imot å gi min kjære aktbilder av meg, men de ville vært kun for hans øyne. Har ikke noe imot nakenhet i og for seg, jeg bare liker å ha klær på :gjeiper:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foto av fremmed: nei.

Tegning av fremmed: tja

Statue av fremmed: ja

Foto av meg selv: ikke på stua. Muligens soverommet

Tegning eller statue av meg: Kanskje. Men jeg tror ikke det. Muligens på soverommet det også. Det er noe med at den nærmeste familien ser meg naken (og naboen hvis han absolutt skal se inn mine vinduer, men ikke som en tvungen måte å be alle se på meg.

Alt forutsatt høy kunstnerisk kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører aldri noen si dette om mennesker som bruker den samme underbuksen og buksen 3-4 dager i strekk, og fjerter og sitter på offentlige myke seter.. All svette og evt bakterier vil jo trekke igjennom klærne også.. :roll:

Hører du aldri at det er uhygienisk å bruke samme truse 3-4 dager i strekk? :klo: Jeg trodde det var normalt å skifte underbukse hver dag :P

Angående trådens tema så ville det nok ikke vært naturlig for meg å skifte helt naken foran faren min for eksempel. Nå bor jeg kun sammen min samboer og da er det selvsagt null problem å vise seg naken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for svar!

Hvordan er ditt forhold til nakenhet i hjemmet? Mulig du har svart tidligere men jeg vet ikke hvem som er deg.

Jeg er nysgjerrig både på synet på å gå naken hjemme og ditt forhold til naken kunst.

Helt konkret lurer jeg på om sammenhengen mellom synet på nakenhet og synet på naken kust. Er de som er negative til å gå nakne hjemme også negative til all form for naken kunst? Eller synes de det er greit med en bordlampe som er en naken dame? Føler de seg utilpass i Vigelandsparken? Eller kanskje noen er negative til å gå nakne men synes det er greit med bildet av seg selv høygravid med sitt første barn?

Egne vaner vedrørende nakenhet har jeg omtalt 13.juli 0815.

Jeg kan rett og slett ikke begripe at mange synes at egen og andres nakenhet er problematisk. Det er jo bare kropp.

Veldig mange av svarene bygger på en forestilling at nakenhet er en seksuell aktivitet i seg selv. Jeg deler ikke den forestillingen. Derfor finner jeg det helt uproblematisk å være naken sammen med familiemedlemmer eller andre som er helt uaktuelle som sexpartnere.

<br /><br /> Anonym poster: 0ce44572e69fba5ceeb4c2de6e9334f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hva tenker dere om det? Foran barn og lignende?

Noen som vil dra i gang denne tråden igjenn?

Anonym poster: 1f44cd0c4dc2707f65cca13f3cd3083c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere om det? Foran barn og lignende?

Det går fint. Mitt barn er bare tre år enda, så jeg tenker at da gjør det ikke noe. Det hender jo fortsatt at jeg dusjer samtidig som at jeg dusjer barnet mitt.

Anonym poster: 7d2b5c4981e950b50abbb95646727587

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer fra et hjem der vi bestandig hadde klær på oss rundt andre. Det er naturlig for meg. Så giftet pappa seg på nytt, og hans nåværende kone har en tendens til å sprade rundt naken. Det er utrolig ubehagelig!!!

Anonym poster: 5dee0fea969d05e0afaf2c2e05c50d52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...