Gå til innhold

Hva synes dere om et veldig enkelt bryllup?

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Vi skal ha et rimelig selskap.

Vi inviterte 60 gjester, kommer ca 50.

Vi skal ha festen i et grendehus, hvor vi betaler bare 1500 kr og da er vasking inkludert i prisen.

Så skal vi ha koldtbord, og masse kaker.

Vi skal ikke ha alkohol, bare der kan du spare masse penger.

og hvis du heller har gryterett eller snitter, halverer du ca prisen på mat i forhold til koldtbord.

:D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi leier menighets huset til 400 kr. Vi har ikke alkohol (er ikke lov der). Vi får vielsen gratis pga vi kjenner presten.. Kjolen er fjor-årets modell og koster 3200 kr.

Etter budskjett kutt sitter vi igjen med 20.000 kr. Så det jeg tenker er at vist man dropper ut det koldt bordet vi hadde planlagt, så går det nok bra.. Vi skal invitere 60 gjester (20 av dem er barn) pga vi har STOR familie begge to.. MEN det med kaffe og kaker og noe gryte-greier til natt mat er jo en kjempe god idè..

Takk for mange gode tips!! :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enekl bryllupsmiddag er helt fint!

Kaffe og kaker er helt fint!

Spleiselag er greit hvis alle kjenner brudeparet svært godt.

"Inngangspenger" er helt fryktelig!

....synes jeg!

Jeg sier meg enig med denne jeg. Kaffe og kaker er helt topp å komme til synes jeg, be til det om dere vil. Vi ber bare foreldre, søsken med følge, bestemødre, våre barn og forloverne til koldtbord. Så ber vi rundt 50 pers til kaffe og kaker (gjør jo mye mer kakebordet, det blir det noe av det viktigste) og de får vin og øl å drikke, ikke sprit. Pynten i lokalet blir enkel, om gjestene legger merke til det så glemmer de uansett hvordan det meste så ut i løpet av ganske kort tid, så enkel og fin pynt, men ikke for mye av det heller.

Lokalet er billig, ca 1400 kr.

Kjipt med noen som ikke (kan?) holde det de lover, men da må dere bare se an hva som gjør at dere får det mest mulig som dere vil, bare billigere.

Til nattmat skal vi forresten ha pølser, lokalet har pølsekoker så det blir wiener med brød og lomper. Enkelt og billig.

Becca, vi betaler heller ikke noe for vielsen, når man bruker kirken man sokner til skal det være gratis. Vi skal betale litt allikevel da, for vi vil være i kirken og ta bilder etter vielsen så den som må bli igjen sammen med oss skal ha litt for bryet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips til koldtbord; be en del av gjestene ta med seg en matrett (det sparer dere for arbeid også)! F.eks. en god pai eller smørbrødkake eller snitter eller et eller annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et sted leste jeg om et brudepar som inviterte til bryllupsfest. I stedet for gave ønsket de at gjestene betalte inn 150 pr pers på en konto minimum tre uker før bryllupet. Dette gikk til mat og drikke, og ble visst veldig vellykket.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle våre gjester hadde med seg mat og drikke (vi ønsket oss det i gave) og flere hjalp til med pynting av kirke og festsal samt vask dagen etter. Utrolig mange har sagt etterpå at det var den fineste fest/bryllup de har vært med på - fordi de selv var med å lage den, tror jeg. Dette lod seg gjøre fordi alle gjester kommer her fra byen.

Det eneste en enkelt har reagert på i ettertid var at jeg ikke hadde brudebukett (men det har jo ikke noe med bryllupsfesten å gjøre).

Vi fikk en fantastisk dag i gave med alt som hører til - god mat, taler, sanger, brudevals, bryllupskake o.s.v.

Jeg har skrevet om det på byggeplassen min, hvis noen er interessert i flere detaljer.

Lykke til med videre planlegging!

Hilsen Trille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...