Gå til innhold

Hva synes dere om et veldig enkelt bryllup?

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Vår ene sponsor trakk seg i dag :cry:

Hva synes dere om å invitere dem vi hadde tenkt å invitere, men å invitere kunn på kaffe og kaker? Vet det er litt "tamt", men kjolen min kom i dag og resten av utsyret kommer i morra.. Allt til bordet er kjøpt inn... Er litt sterssa og kjempe trist :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Becca!

Hva er en sponsor?

Du kan lese i dagboka mi hvordan vårt bryllyp forløp. Spleisefest! Enkelt og billig.

Hilsen Trille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nesten klar over det med sponsoren - det virket bare så upersonlig :blunke:

Har dere noe bryllupsbudget nå i det hele tatt?

Hilsen Trille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo da. vi har budskjett, men når han som har lovt ca 50% av pengene blir ting litt vanskelig... Men sånn kan det gå når man stoler på folk... Er litt sur og oppgitt nå, men det vil ordne seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen har foreslått "inngangspenger!, mne synes det er litt ekkelt... Hva teker dere???

Tilril: Hvordan kommer jeg meg på dagboka di???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:: Blander meg litt inn her ::

Var trist å høre at den ene "sponsoren" trakk seg.

Når man får vite at noen vil være med å betale endel, så er det klart en ubehagelig overraskelse om denne plutselig ikke vil ?

Men - for guds skyld - ikke ta inngangspenger!

Jeg hadde blitt ganske bleik om jeg hadde blitt invitert i en slik bryllupsfeiring.....

Jeg kunne fint bare vært invitert på kaffe og kaker, eller hva nå enn som måtte passe, men å betale inngang blir for drøyt.

Man har jo gave, noen reiser kanskje et stykke og noen kjøper nye antrekk for anledningen ? Mistenker at det blir et pengestyr for gjestene dine.

Hva med å bare ha kaker og kaffe ? Ta en liten middag først kanskje med foreldre og forlovere eller noe, og så tromme sammen til kakeparty ?

Bare en tanke : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inngangspenger... vi var invitert i et bryllup med det en gang. Dette skulle være istedenfor gaver. Jeg liker det ikke, og vi kjøpte gave likevel, såpass får det være. Men inntrykket var visst at det var mange som syntes dette var helt ok.

Ellers synes jeg det var trist han bakket ut som det, hvis folk visste hva de drev med og hvordan det påvirker folk og deres gjøren og laden...

Kaffe og kaker er helt fint. Og så kanskje du kan lage en diiiiiiger gryte med ertesuppe til nattmat?

Eller lapskaus til middag? Eller skinke og hjemmelaget potetstappe med litt purre og krydder i? Kanskje ingen bryllupsmiddag, tenker du - men hey! Er det fest eller er det fest?! Maten er ikke det viktigtse, så gjør hva dere har lyst til og føler for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns kaffe og kaker er helt greit jeg! Og det er veldig vanlig å bare invitere til kanapeer e.l. etter vielsen også, kan ikke skjønne at kaffe og kake skal være noe dårligere. Noen vil sikkert reagere negativt på at det ikke er middag, men sånn vil det alltid være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn: Jeg ville heller gått for et enkelt bryllup med kaffe og kaker og kanskje en enkel gryterett eller snitter - såpass klarer vel budsjettet..? Heller det enn å ta inngangspenger eller å ha spleiselag, det er tross alt ikke gjestenes jobb å betale for deres bryllup.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffe og kaker hørtes helt fint ut synes jeg!

Om jeg hadde blitt invitert til en slik bryllupsfest hadde jeg syntes det var kjempekoselig!

(mange er kanskje glad over og slippe og sitte 4-5 timer til bords)

Du kan jo, som noen foreslår her, lage en enkel men god middag til forlovere og foreldre!

Lykke til, og en :klem: til trøst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enekl bryllupsmiddag er helt fint!

Kaffe og kaker er helt fint!

Spleiselag er greit hvis alle kjenner brudeparet svært godt.

"Inngangspenger" er helt fryktelig!

....synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøsteklem til deg! :klem:

Det er alltid trist når planer går i vasken.

Det går fint an å be gjestene på kaffe og kaker. Selv er jeg egentlig ikke så veldig kakemoms, så jeg tror jeg istedet ville laget en enkel gryterett.

Et annet alternativ er jo å ha en variant av "spleisefest", i den forstand at du ber gjestene ta med en eller annen matrett hver, slik at det enten blir et stort "smørgåsbord", eller et improvisert koldtbord. Da får dere antagelig også råd til litt kake utpå kvelden :lol: Drikkevarer kan jo også hver og en medbringe.

Inngangspenger stemmer jeg imot :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Først vil jeg bare si at jeg syns det er utrolig dårlig at de som har sagt de skal betale bryllupet trekker seg i etterkant. Setter jo dere i en veldig vanskelig situasjon...

Men når det er sagt, tror jeg dere kommer til å få et like fint bryllup om dere gjør det i litt enklere former. Kaffe og kaker er helt fint syns jeg, og som noen foreslår - lag en stor suppekjele til nattmat, sånn at folk får litt i magen. Kaker kan bli litt lite i løpet av en lang kveld og natt, ikke sant?

Jeg syns ikke du skal ta inngangspenger eller legge opp til spleiselag. Føler at det blir feil, jeg, når det er bryllup.

Jeg ønsker dere lykke til med planlegginga og den store dagen!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi hadde ett veldig enkelt bryllup med kun middag ikke noe annet. Det var kjempekoselig og ingen reagerte negativt på at vi ikke hadde stor fest!

Lag masse gryterett e.l og bak kaker! Tror det blir flott jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo også ordne snitter slik atdet blir litt "saltmat" på gjestene, og kaker og kaffe.

Hvor mye er budsjettet deres på? Hvor skal dere ha festen (hotell el. annet? Er det noe av det som fordyrer ting mer enn det trenger?

Tenk alternativ til alt dere til nå har planlagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dersom deler av finansieringen er falt bort, må dere begynne planleggingne på nytt.. med et helt nytt budsjett

hva er budsjettet deres på nå?

hvor mange gjester ønsker dere å ha?

hvilke deler av den "gamle"plannen kan ikke endres, og dermed er fastlagt?

lag en plan med et busjett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...