Gjest gjest17 Skrevet 12. juli 2012 #21 Skrevet 12. juli 2012 Oooh! Skal absolutt teste ut den Men tandoori masala, er det det samme som garam masala? Nei, det er to forskjellige blandinger. Men forholdsvis like er de.
Gjest Pepsi89 Skrevet 12. juli 2012 #22 Skrevet 12. juli 2012 hjemmelaga pizza, taco eller lasagne.. spiser alt utenom potet og fisk i helgene.. Ønsker å kose meg ekstra i helgene.. å så blir det gjerne litt snacks da..
Gjest gjest17 Skrevet 12. juli 2012 #23 Skrevet 12. juli 2012 Noen nevnte tikka masala lenger opp her, og det må jeg si meg helt enig i. Dennelager jeg ofte i helgene og det eneste som er dumt med den er at den blir så god at jeg ikke lengre kan gå for de lettvinte variantene som finnes på butikken Ellers blir det mye av det samme som ellers er nevnt her. Bakt potet med masse godt oppi er f.eks ordenlig snadder på en fredagskveld. Ja, den er fantastisk! Og så "lettvint", mange indiske oppskrifter tar evigheter å lage ... :-)
kills Skrevet 12. juli 2012 #24 Skrevet 12. juli 2012 Jeg prøver å spise sunt i hverdagene, så da går det mye i oksekjøtt, svinekjøtt, kylling og karbonadedeig. Derfor er jeg veldig glad i å ha taco eller spaghetti bolognese til lørdagsmiddag! Veldig simpelt men blir egentlig aldri kjedelig fordi jeg aldri ellers spiser det. Noen ganger lager jeg spaghetti bolognese med tunfisk i stedet for kjøttdeig, men jeg aner ikke hva det heter når man bytter om kjøttet.
Gjest fjosa Skrevet 13. juli 2012 #26 Skrevet 13. juli 2012 Ostesufflé, fondue, raclette, og ellers de vanlige: pizza, sushi og taco.
LittDiva Skrevet 30. juli 2012 #27 Skrevet 30. juli 2012 Tagine, med kylling og oliven. Veldig godt og enkelt , (og billig!) også hvis man skal ha gjester. Hel kylling i f. eks åtte biter, eller kyllinglår hakket løk 6-8 gulerøtter skrelt tomat i biter skivet hvitløk( jeg har i i hvert fall 5 fedd) garam masala eller ras el hanout chili ca 1/2 liter grønne oliven uten stein ev. buljong pepper , salt Frese alt untatt oliven, tilsett vann. La det småputre til kyllingen er ferdig (jeg liker og la kyllingen nesten ramle fra hverandre, ca 1 time.) Kan tilsette hakket koriander eller bladpersille før servering. server med stekte potetbåter, eller brød. MMmmmmmmm!
Purple Basil Skrevet 30. juli 2012 #28 Skrevet 30. juli 2012 Jeg har sjeldent tid til å spise middag i helgene, så spiser "helgemat" i ukedagene. Det går ofte i hjemmelaget lasagne, shepherds pie, entrecote med tilbehør, bakt potet osv.
Gjest Morteno Skrevet 30. juli 2012 #29 Skrevet 30. juli 2012 Fredager - Nachoes Lørdager - Pizza Søndager - Stek av et eller annet slag. Har vært sånn en stund nå, egentlig. Men vanligvis Nachoes, Taco, Pizza, grilling, etc.
Anglofil Skrevet 31. juli 2012 #30 Skrevet 31. juli 2012 Lager i grunn mat utifra det jeg måtte ha i kjøleskapet, men jeg liker godt skinkegrateng, taco og lasange på lørdagene. Mvh Yvonne
Gjest Bell Skrevet 31. juli 2012 #31 Skrevet 31. juli 2012 Vi er også veldig tradisjonelle i helgene og jeg er særlig glad i å spise barndomsrettene for å få den skikkelig gode lørdagsfølelsen! Ellers går det veldig mye i texmex. Fre/ Lør: Hjemmelaget burger m tilbehør Hjemmelaget pizza (Skikkelig norsk style med maasse hjemmelaget saus, kjøttdeigfyll, ananas ost, osv) Fajitas og Enchiladas spiser vi mye av. Lager alt unntatt lefser fra bunn av. Laksewraps - dette er skikkelig digg! "Norsk" taco - enkelt og greit Kalkunfilet/ Kyllingfilet marinert i ovnen sammen med grønnsaker og digg. Søndager spiser vi ofte hos familiemedlemmer og da er jeg mest glad i gammeldagse søndagsmiddager med poteter og saus. Lager vi hjemme kan det feks være fylte kyllingruller med bacon osv. Noe litt ekstra godt. Kaffe med enten vafler, bakst eller en eller annen dessert er også et must på søndagen.
Haribo Skrevet 1. august 2012 #32 Skrevet 1. august 2012 Vi spiser ikke så mye spennende i helgene,går som oftest i ;Taco, pizza-både med tynn bunn m spennende fyll og dem tradisjonelle.Pai,hjemmelaget burger m tilbehør,kyllingsuppe med godt brød,Bali kyllinggryte,biff med hjemmelagde fløtegratinerte poteter,,bakt potet og skalldyr. På søndager har vi som oftest tradisjonelle søndagsmiddager som stek,sosekjøtt,kjøttsuppe,kjøtt og løksaus osv.
Gjest Cessie Skrevet 1. august 2012 #33 Skrevet 1. august 2012 Fredag er fiskedag hos oss (mandag, onsdag og fredag er fiskedager hver uke). Som regel blir det laks i en eller annen variant på fredagen. Lørdag pleier vi å ha noe med kjøttdeig, lasagne, pizza, fylte pannekaker, taco, gryterett e.l. Alt lages fra bunnen, da jeg er allergisk mot nesten samtlige Toro-produkter. En sjelden gang har vi kanskje biff på lørdagskvelden. Søndag har vi steik, kyllingfilet, svinefilet e.l. med godt tilbehør.
Gjest cool_water Skrevet 1. august 2012 #34 Skrevet 1. august 2012 Vil du dele oppskrift? Anonym poster: d0c20929733920b678a76c2e27352b7d Glemte helt dette jeg, dette lager jeg når vi spiser meksikansk taco: Kjøttfyllet: Bruk det kjøttet du vil (svin indrefile, kyllingfile, oksekjøtt) Kutte kjøttet opp i strimler og marinere med koriander(helst fersk), 1-2 fedd hvitløk, en god skive habanero (kan og bruke chili her), oregano, olivenolje, balsamicoeddik, salt, pepper, liten dæsj limesaft. Bruker disse oppskriftene på salsa og guacamole http://trinesmatblogg.no/2010/08/11/salsa/ http://trinesmatblogg.no/2010/11/26/guacamole/ Og denne hotte sausen http://johndlee.hubpages.com/hub/mexican_hot_sauce_recipe_A_delicious_spicy_tomato_based_table_sauce Hjemmelagde lefser: 280 g hvetemel 1 ts salt 1,5 ts bakepulver 2 ts nøytral olje 1,5-2 dl lunka vann Blande alt sammen og elte godt. La stå i 20 min med plastfolie over. Dele opp i 7 deler. Kjevle ut og steke det i en forvarmet stekepanne. Ca. 30 sekunder på hver side, så pass på. Jeg liker å ha de tynnest mulig legge de på en tallerken med kjøkkenhåndkle over for å holde varmen. Ved siden av dette så har jeg skåret opp tynne skiver med reddik, vårløk og agurk biter. Samt limebåter. Limen skviser jeg over på toppen av hele, nam! Bon appétit!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå