Gå til innhold

Ta ut disponibelt beløp fra BSU?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har det seg sånn at jeg plutselig har fått en stor uforusett regning. På BSUen har jeg i år satt inn 9.999 kr (pluss at det står en del penger der fra tidligere år som jeg har fått skattelette av). Kan jeg ta ut de 9.999 kr (eller så mye jeg trenger av det til å betale regninga) uten at dette går utover noe tilbakebetaling av skatt eller at man bare kan lage 1 bsukonto?

Jeg håper jo å få fyllt opp kontoen til jul igjen uansett, må heller prøve å spare dobbelt resten av månedene, slik at det tilsammen blir 20 000 der i år og (men om det bare blir 15 000 i år så er jo det også bedre enn ingenting).

Anonym poster: f1786b553fcc844ada4dc1e312bb9333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ta ut penger du har satt inne samme år, de blir ikke låst før etter nyttår. Skattefradraget blir regnet ut fra pengene som er låst, så du taper ikke noe å å sette inn og ut samme år.

Tillegg: øynene mine blør. Sett inn et rundt tall neste gang!

Endret av Glynis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, dama i banken som ordna det. Hu mente jeg skulle trekkes 1666,66 i måneden for å få det til å bli akkurat.

Anonym poster: f1786b553fcc844ada4dc1e312bb9333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vitsen med å ikke runde tallene :gjeiper: ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg må kanskje i banken for å få overført pengene? For i nettbanken (dnb) var det bare alternativer å se siste transaksjoner og kontoutskrift å sånn?

Anonym poster: f1786b553fcc844ada4dc1e312bb9333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har også dnb, og i nettbanken er det eit val for å overføre mellom eigne kontoar. Då kan du overføre frå bsu-kontoen til ein annan konto. :-)

Endret av cogito
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hmm, det valget har ikke jeg. Jeg kan overføre til bsukontoen, men ikke fra bsukontoen...

Anonym poster: f1786b553fcc844ada4dc1e312bb9333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan overføre fra BSU-kontoen også, men i noen banker må man kontakte banken direkte for å få det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...