Gå til innhold

Gitte89's dagbok


Jolene

Anbefalte innlegg

Da skal jeg prøve å få meg en dagbok for å kunne følge opp trening og lignende. Først kanskje litt info om meg?

Jeg er ei jente på 22 år med samboer (delevis, siden vi ikke har muligheten til å kun ha ett hjem, men sees hver dag), studerer, driver å tar lappen og trener en del. Kosthold er viktig for meg.

Etter flere år med en plagsom mage begynte jeg i januar i år å legge om kostholdet mitt. Det vil si at jeg kuttet for en periode ut alt av gluten, melk og egg. Dette var slitsomt, nettopp fordi jeg ikke kunne spise det jeg ville lengre.

Den koselige overraskelsen kom gradvis, det at jeg gikk ned mange cm rundt livet og lårene, og har gått ned noen kilo. Det å gå ned i vekt eller ulike mål har ikke vært et stort ønske i seg selv, jeg ville bare komme i form. Men til nå har jeg gått ned 13 (!) cm rundt livet, så jeg ligger på 64 cm! Vekta gikk ned fra 69 til 65 kg, og kroppen min har aldri sett så bra ut.

Kostholdet mitt besto derfor i denne perioden av:

Frokost:

1/2-1L Smoothie laget av jordbær, bringebær, skogsbær, litt appelsin-juice og 2 ts kokkosnøttolje. + 2 kopper kaffe og vann

Lunch:

3 Speltlomper med pålegg+en soyayoghurt. + 2 kopper kaffe og vann

Middag:

Kjøtt og grønnsaker, drikke: vann.

Nå spiser jeg det jeg føler for, men kun kjøtt og egg av animalske produkter. Har gått opp litt mer på karbohydrater, siden kroppen tåler mer nå.

Dette er på ingen måte en skryte-dagbok, mer som en trenings/kostholdsdagbok.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra for at jeg har et bankende hode, tett nese som renner, nysing og generell slapphet i kroppen! Da ble det ikke trening på meg i dag, men jeg har heldigvis en snill kjæreste som lager middag: deilig laks med poteter, saus og salat! :spise: Han er en skikkelig going :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg erheldig som har han til å "pleie" meg litt når jeg er syk. Nå er han på trening, jeg ser på Batman, wee!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse mannfolka altså! :rasende: Skulle ta en kjapp dusj med kjæresten som hadde kommet hjem fra trening, også er sluket tett. Hva gjør han? Ber meg begynne å hente håndkler for å få vekk vann mens han dusjer seg ferdig, også blir han oppgitt når jeg blir irritert?! Sto bare å frøs i ti minutter med det resultat at jeg følte meg enda mer dårlig enn før dusjen, blir sinna og han oppgitt, for jeg kunne jo bare venta med å gjøre det :forkjola: . Klart jeg venter med å hindre vann ut over hele gulvet sånn at alt av klær blir vått! Mannfolk! :kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, å bruke 6 timer på sykehus er ikke noe gøy! I hvertfall ikke når det er mistanke om blindtarmsbetennelse... Ble ikke innlagt, men har fortsatt vondt, så skulle komme tilbake til sykehuset dersom det forverrer seg igjen. :trist: Håper KG har en bedre dag enn det jeg har hatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blindtarm-betennelse er ikke noe å spøke med... Jeg har da ikke hatt det selv, så jeg skal vel ikke si så mye. Men dog....legene vet sikkert best, det er jo bare å dra tilbake hvis det blir for ille, ikke bra å gå for lenge med det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm, var ikke noe deilig. Formen er litt bedre i det minste, men fortsatt ikke på topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weeee, i dag kom det pakke i posten til meg!

Jeg gleder meg til å bruke dem! Uansett hva folk måtte mene om dem, de var min gave til meg selv for å ha fullført en 3-årig høyskoleutdannelse. *lykke* :hoppendeglad::bolledeig:

Jeffrey-Campbell-Lita-spike-2.jpg

:rodmer: :rodmer: :rodmer:

Endret av Gitte89
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke gå med så høye hæler selv, men de var utrolig tøffe da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var overraskende gode å gå med, nettopp fordi lesten i de er så utrolig god. Ble nesten like høy som kjæresten min, han er 1.80 og med de på ble jeg 1.74. (er 13 cm høy hæl på de). Komisk! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 cm er vel ekstremt..., men fint å bli litt høyere da, -iallfall for ei lita stund :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Merker at jeg er skikkelig sliten og lei meg om dagen. Vi passer svigers sin hund denne uka, og for meg som har null erfaring med hund er dette utfordrende. Noe kjæresten min ikke skjønner/forstår. Samtidig som vi passer denne hunden har jeg drevet å flyttet tingene mine (midlertidig) inn hos han, før jeg skal studere i en annen by. Er så utrolig sliten, og særlig når hunden ligger å maser etter oppmerksomhet hele natta gjennom=minimalt med søvn for min del. I tillegg til dette har jeg fått migrene.

Hunden er grei nok den, men svigers skjemmer den bort med oppmerksomhet, og jeg har ikke noe energi til å følge opp dette. Når jeg får migrene og da ikke noe søvn pga hunden blir jeg totalt utslitt, noe mannfolket ikke skjønner. Så hva gjør jeg? Sitter å gråter når han drar på jobb, fordi når han er hjemme sitter han bare på pc'n med hunden uten å ense at jeg kanskje trenger han litt også. :cry: Det toppet seg i stad når jeg skulle gå ut med hunden, hans eneste oppgave var å stå opp å slenge noe kjøtt i ovnen, sånn at vi kunne spise middag sammen, og når jeg kommer hjem ligger han fortsatt å sover... :kjempesinna: Ja, jeg er klar over at nattjobbing er slitsomt, men når jeg får null oppmerksomhet blir jeg ensom, i tillegg til migrene og minimalt med søvn... Ikke en gang en takk for at jeg stiller opp med hundne, en oppgave jeg aldri har blitt spurt om å ta, bare slengt på meg.

Merker bare jeg blir sliten av dette forholdet her nå, ikke virker det som om han vil bo med meg, ikke noe spennende sex, ingenting...

:trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Takk for klemmen!

Forholdet går derimot mye bedre nå, jeg har flyttet inn i ett bofellesskap i byen jeg studerer i. Dette har gjort forholdet vårt godt merker jeg, vi er som nyforelskede når vi sees :rodmer:. Det er så deilig! For med skolen min er jeg opptatt fra mandag til fredag, så vi har bare helgen sammen. Merker det er uvandt å ikke ha han i nærheten av meg, så når jeg er hjemme får jeg jo ikke nok av han, hihi! Deilig med sånne følelser i blant også, sånn at man ikke bare har hverdags-forhold. Tror nok at det hadde blitt lettere for oss å bo sammen om huset hadde vært litt større, da hadde vi ikke måttet gå oppå hverandre hele tiden. Ikke det at det gjør noe nå egentlig, for nå sees vi jo kun i helgene, menne. Når vi en gang skal flytte ordentlig sammen SKAL vi ha nok plass til oss to, sånn at vi kan være to individer i ett forhold.

Savner han her jeg sitter :rodmer: , for mannfolket jobber natt denne helga, ikke så mye tid sammen, huff! Heldigvis blir det bare sånn her i 2 år, og det er jo ikke så lenge egentlig, men alt er litt uvandt om dagen. Jaja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Er så lei av at det regner nå! Får skikkelig migrene av været, så håper på noen fine dager snart. :glare: Dessuten har jeg bursdag denne uka, så hadde vært fint om værgudene kunne gitt meg en fin solskinnsdag!

Er jo mye finere når været er slik som det her, spesielt når en må sitte å jobbe med oppgave. Gir meg så mye mer motivasjon til å skrive når jeg har noe pent å se på :gjeiper:

515263_h50eb2cfa6dffbbdc9066_650x650.jpeg

Tror jeg snart skal stikke på butikken og kjøpe meg litt snus og en pakke Fjordland, orker ikke lage middag i dag. Dessuten så er den med finnbiff så innmari god! :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt ikke god til å lage mat, men Fjordland spiser jeg nesten aldri lenger, -selv om jeg liker det. Værgudene er ikke så snille her heller for tida, men jeg håper sola titter fram igjen. Ha en fin bursdag når den kommer, -håper migrenen holder seg unna ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt ikke god til å lage mat, men Fjordland spiser jeg nesten aldri lenger, -selv om jeg liker det. Værgudene er ikke så snille her heller for tida, men jeg håper sola titter fram igjen. Ha en fin bursdag når den kommer, -håper migrenen holder seg unna ;)

Hihi, du er så skjønn!

Valgte en fjordland fordi det er så kjedelig å bare lage mat til én.

Håper migrenen ikke kommer på bursdagen ja, hadde jo vært ålreit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...