Gå til innhold

Gravid for 1. gang


ssusan

Anbefalte innlegg

19

Tusen takk, kakaoen :)) Ja, jeg var og veldig nervøs, visste ikke hva jeg kunne forvente.. Det er rart med det, men jeg syns det er vanskelig å finne jenteklær :o vanligvis er det jo stikk motsatt, for det ER jo mer til jenter.. Men det er sikkert for at jeg var så overbevist om at det skulle bli gutt :fnise:

Jeg sitter ofte og ser på bildene fra UL, det er bare så rart! Det var ordentlig klare fine bilder som tydelig viser en baby, nese og munn. Morsomt :D

Ferien er over, og det merkes! Jeg har masse å gjøre hele tiden, og mer blir det framover når praksisen begynner for fullt. Det vil si om en uke.. :O Men gud så herlig! Jeg trives best når jeg har masse å gjøre, og når jeg klarer å gjøre alle disse tingene uten å stresse. Selv om jeg noen ganger får pusteproblemer når jeg sjekker almanakken min. Det skal sies at det som tar tid her er jobb og skole, i tillegg til dette har jeg hatt en 10% stilling som støttekontakt gjennom barnevernet, og litt klipping av de nærmeste. Kanskje ikke rart jeg sleit meg helt ut :) Jeg er blitt flinkere å si nei, støttekontaktjobben er sagt opp, og klippingen tar jeg KUN hvis jeg gidder, og det blir bare familien. Føles ganske greit, men det fyller fort opp det også ;)

I dag skal jeg treffe ei gammel venninne av meg, det skjærte seg mellom oss for tre år siden eller noe. Jeg tror hun ble lei, for jeg var i en periode av livet mitt der jeg ikke tok særlig hensyn til andre. Heldigvis er jeg blitt mer voksen. Da hadde vi vært bestevenninner i flere år, så det er veldig spesielt nå når vi egentlig ikke har noe kontakt. Jeg sendte henne en melding i fjor, og spurte om hun hadde tid å møtes så jeg kunne få sagt unnskyld på en skikkelig måte. Så jeg gjorde det da.. Selv om vi satt i et rom med 3 av vennene hennes :fnise: Jeg fikk sagt mitt, og det var veldig godt. Etter det har jeg fått melding hos henne to ganger når hun har vært hjemme på ferie, og det syns jeg er koselig! Vi har ingen kontakt mellom, men hun sier ifra når hun er hjemme så catcher vi litt up da. Det blir jo aldri det samme, men det er veldig fint å kunne møtes å prate litt innimellom, kanskje vi kan bygge opp noe som er brukbart igjen med tida. Ting kan jo ta tid, jeg er klar over det. Jeg gleder meg i alle fall veldig, vi skal ut å spise lunsj!

Etter det skal jeg til svigers å klippe litt der, deretter blir det hjem til min egen familie - lillesøster vil ha lilla DIPDYE.. Såå... Da får vi prøve på det :) Da går nok hele dagen, men jeg får samtidig besøkt, så det er greit. Familien min er hos bestemora mi, og der er også katten min. Jeg har leilighet der jeg ikke har lov å ha dyr, så hun har "overtatt" han. Han har det mye bedre der, og har vært mye der siden han var liten. Hun har også godt av selskapet han er, hun er veldig glad i han! Det første hun gjør når hun står opp er å se ut vinduet på veien, om hun kan se noe som er påkjørt - hun er veldig bekymret for det. Jeg har jo den skolen, så jeg er mye bortreist. Det var selvfølgelig tungt å gi fra meg pus, men jeg er der mye, og jeg hadde helgardert med henne ift barnevakt i skoleperiodene, og dette med evt flytting. Uansett, jeg er veldig glad i pusen min <3 Jeg kjøper alltid reisegave når jeg er borte, og han kjenner enda lyden på bilen min.

Nå skal jeg innta en lettere frokost, siden jeg skal spise lunsj om ikke så altfor lenge. Skal samtidig sette på unge mødre, så tuner med opptaksfunksjon er ikke dumt! Jeg er jo aldri hjemme når ting jeg vil se går på tv'n :)

Ciao :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 + 1

Dagen igår var kjempekoselig <3 Var ikke hjemme før i natt en gang, så var ganske sliten. Kjæresten har overnattet, og med hans søvnproblemer får ikke jeg heller alltid sove like godt. Jeg vet ikke om han mener å vekke meg en gang i timen, men jeg våkner i alle fall. Nå ligger han selv og sover, og jeg er stått opp :) Tror jeg skal lage en bedre frokost i dag, med egg, bacon og eventuelt bønner. Akkurat som om JEG trenger mer luft i magen enn jeg allerede har om dagen.. ;P

Har ikke så mye å gjøre i dag før jeg begynner på seinvakta, heldigvis. Så håper jeg det blir en forholdsvis rolig dag på jobb også. Tiden bare raser fram mot praksisen, nå er det under en uke igjen! Jeg har ordnet hotell, så både hotell og flybillett er i boks for hele praksisen. Blir spennende å se hvordan alle i klassen reagerer på at jeg er gravid, spesielt de i praksisgruppa mi. Har ikke fortalt noe enda :)

Magen vokser i alle fall, og det er bra! Vi har pratet litt om navn, men jeg syns det er vanskelig.. Jeg hadde mange guttenavn jeg likte, men jentenavn har jeg tenkt lite på.. Mest sannsynlig blir vi å bruke mitt mellomnavn og hans etternavn, istedenfor begge etternavnene :) Så hun får noe fra begge foreldrene. Jeg har ikke noe spesielt forhold til etternavnet mitt uansett, det er en del av identiteten min fordi det hele tiden har vært navnet mitt, men jeg har ingen behov for å videreføre navnet til en slekt jeg ikke har hatt noe kontakt med. Jeg møtte faktisk faren min for et par år siden, for første gang siden jeg var bitteliten. Meget spesielt. Det er rart å høre han faktisk si "jeg tok et bevisst valg, og jeg valgte deg helt vekk. Det skulle etter det være opp til deg om du ville ta kontakt". Vel.. Jeg har aldri vært sur for dette, for meg er han jo en fremmed. Forstår d gjør jeg nok ikke, men respekterer det - ja. Alt har sine grunner, og han hadde sine, selv om jeg ikke har hatt noe behov for å spørre om hvorfor. Uansett håper jeg og tror at uansett hva som skulle skje mellom meg og kjæresten vil frøkna alltid ha faren sin <3 Det er viktig for meg :)

Da er det frokosttid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så digg med en god frokost. Har våknet på en campingplass idag jeg, så her starta dagen med rundstykke med nugatti :) et kl 7, for da var jeg så sulten at jeg ikke fikk sove mer :( og et kl 10 :gjeiper:

Så spennende at du skal i praksis. Vet ikke om du har skrevet det, men hva skal du i praksis som?? :)

Blir spennende å høre åssen de reagerer på gravidmagen din :)

Spesielt med pappaen din. Men det er jo veldig bra du tar det fint. Har du hatt en stefar som har vært farsfiguren din?

Kan ikke se for meg hvordan det hadde vært uten pappa. Uten en som kan fikse alt :) vi må håpe ikke barna våre opplever det samme :)

Håper du får en finfin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 + 6 (wow, snart halvveis!)

Så digg med en god frokost. Har våknet på en campingplass idag jeg, så her starta dagen med rundstykke med nugatti :) et kl 7, for da var jeg så sulten at jeg ikke fikk sove mer :( og et kl 10 :gjeiper:

Så spennende at du skal i praksis. Vet ikke om du har skrevet det, men hva skal du i praksis som?? :)

Blir spennende å høre åssen de reagerer på gravidmagen din :)

Spesielt med pappaen din. Men det er jo veldig bra du tar det fint. Har du hatt en stefar som har vært farsfiguren din?

Kan ikke se for meg hvordan det hadde vært uten pappa. Uten en som kan fikse alt :) vi må håpe ikke barna våre opplever det samme :)

Håper du får en finfin dag :)

Campingplass, wow, er dere på ferie eller? Så koselig!

Jeg går barnevern, og vi har fått gjennom en praksis sånn litt utenom det vanlige, så det blir ikke noe åtte til fire jobb hver dag frem til jul.. :) Vi skal jobbe med å forebygge ungdomsproblematikk som mobbing, rus, spiseforstyrrelser osv, det kommer an på hva ungdomsskolene vi skal til har som hovedfokus :) Jeg gleder meg veldig, og tror det blir utrolig spennende!

Jeg har en stefar som har vært farsfigur fram til jeg ble tenåring. Så det var tøft å "miste" han da, men jeg har da kommet gjennom det og! Jeg har prøvd å gjenoppta kontakten, men det funker bare rett og slett dårlig, og det er jo vanskelig når man bor på hver sin kant av landet og det er masse år siden sist man hadde noe med hverandre å gjøre. Du er veldig heldig som har hatt en pappa der som ordner ting og er der for deg <3 Vi håper og tror at våre små er like heldige som deg, ja! :D

Takk, og en fin dag ønskes tilbake <3

***

Nå er det jammen lenge siden jeg har vært her inne, det har vært lite tid til overs. Hun venninna som jeg skrev om, som jeg hadde mista kontakta med for lenge siden, hun har jeg møtt en gang til. Veldig koselig, det føltes virkelig som før! <3 Jeg har også ei til venninne som er på ferie her nå med babyen sin, og henne har jeg også vært litt med :) Samtidig har jeg hatt jobb hver eneste dag, og bestemor må man jo innom å besøke i ny og ne. Nå reiser jeg på første praksisuke i morgen, så jeg holder på å turbovaske klær før kveldsvakta!

Jeg skulle jo besøke venninne med baby en gang til før jeg reiser, men jeg innså at det rett og slett ikke ble tid.. Jeg må nesten slappe litt av innimellom også, det er godt å la maten synke før man stresser videre ;) Ta seg tid til å prate litt med de man er rundt. Så jeg fikk desverre ikke sagt hade til dem, men de kommer forhåpentligvis tilbake til jul.

Nå har jeg sovet altfor lenge idag, i forhold til all vasking og pakking som må gjøres, så jeg skal hive i meg frokost før jeg hopper i dusjen og ordner meg klar.

Er utrolig spent på denne 1. praksisuka! Jeg både gleder og gruer meg! Håper virkelig vi får det til like bra som jeg ser for meg at det kan bli. Det skal jammen bli godt å se de i klassen igjen, nå er det over 2 mnd siden sist. Utrolig hvor knyttet man blir til hverandre på et sånt studie <3 Her tror jeg virkelig jeg har fått noen venner for livet :)

Jeg har ei slektning, hun er 4 år og har fått vite at jeg skal ha baby til jul. Så hun kom til moren med en katalog med strikkeklær til babyer, peker på en dress og sier "mamma, denne kan du strikke..." - så finner hun en annen dress og sier "...så strikker JEG denne! .... du må bare lære meg først..." Nydelig! :D Hun forstod at det kunne bli litt vanskelig, men hun skulle da gi det et forsøk, søte lille vennen! :D

Nei, nå må jeg rett og slett komme i gang med dagen, det må nesten pakkes snart også, da en ukes hotell liv venter (så jeg har det ikke helt tragisk på studieuke akkurat;)), men jeg regner med jeg skal være rimelig lei hoteller etter dette halvåret..

En fin dag ønskes eventuelle lesere! :) :) :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig blogg :)

Jeg er ikke gravid selv, men misunner alle som er det fortida. hehe. kan nesten ikke vente med å prøve selv. :P

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig blogg :)

Jeg er ikke gravid selv, men misunner alle som er det fortida. hehe. kan nesten ikke vente med å prøve selv. :P

Ha en fin dag!

Tusen takk, og takk for besøket! :)

Er det prøving i vente, eller? Det er en veldig spennende tid!

En fin dag ønskes tilbake til deg! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var jeg kommet meg fra A til B, og er rimelig klar for senga.. :) I morgen bærer det videre avsted med fly, håper jeg slipper å stresse så altfor mye! Er fortsatt utrolig spent på uka som kommer, grugleder meg <3 <3 Alt nytt er jo gjerne litt skummelt ;)

Godnatt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt forresten å prata med mamma her før hun la seg. Hun fortalte at hun hadde hatt dilla på både kaffegrugg, melkeplett og en ting til da hun gikk gravid med meg. Kaffegruggen var det eneste jeg hadde hørt om. Uansett, så drømte jeg faktisk om dette i natt, så jeg ble litt satt ut. Jeg drømte at jeg, mamma og søsknene mine skulle kjøre på ferie, også var jeg på tur å fylle bilen med vann (??), men ville ikke ødelegge godisen til søsknene mine, så jeg ba dem ta det opp fra gulvet. Mamma snudde seg mot meg som satt bak og sa "de har ikke noe godterier, men JEG tar gjerne en melkeplett..!" mens hun strakk hånden fram. Merkelige greier altså, jeg våkna og begynte å analysere å tenke hva denne drømmen egentlig kunne bety, men det er jo så mangt.. :) Så var det bare litt morsomt at hun nevnte det akkurat i dag, og med ordet "melkeplett", som jeg aldri før har hørt henne bruke. Elsker merkelige drømmer <3 <3 Så lenge de ikke er skumle.

Så nå... NÅ går jeg og legger meg, satser på en skikkelig funky drøm inatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må virkelig dagen begynne, og idag er jeg ifølge jordmors beregninger 20 uker på vei - offisielt halvveis! :D Føles faktisk utrolig bra :)

Nå skal jeg hoppe i dusjen, ordne meg litt, pakke sammen ting for en uke (grøss, det er jeg SÅ dårlig på, det blir alltid for mye av noe, og for lite av andre ting, mye unødvendige plagg som på død og liv MÅ være med..), fikse på håret til en i familien, og komme meg avgårde til flyet, sååååå jeg begynner å få knapt med tid.. ;)

Jeg må også prøve flere av klærne før jeg pakker det ned, for det er ikke alt som er like flatterende på mer. Jeg er jo blitt større, selv om jeg ikke er blitt kjempestor. De som kjenner meg ser nok at jeg er gravid, men ellers vil nok folk flest tro jeg bare er litt rund rundt magen, for det ser mer ut som flesk enn gravidmage enda ;) Det varierer egentlig fra dag til dag. Gleder meg til det blir ordentlig gravidmage, for da kan jeg gå med tettsittende gensere igjen, uten å føle meg ukomfortabel :)

Og buksene... Et kapittel for seg selv! Jeg trodde jeg hadde lagt på meg mest på magen og sideflesket, men når jeg tar på meg bukser som nesten var for store før, og ikke får dem over rumpa og lårene :fnise: ,da har jeg nok lagt på meg litt ellers og ;)

Likevel prøver jeg å ikke spise så mye godterier, og usunne greier, selv om jeg ofte har lyst på for tiden i og med at røyken er stumpet. Jeg har aldri spist så mye frukt og grønt som nå! :D Jeg syns det er veldig koselig å legge på seg nå, for jeg vet jo hvorfor. Men jeg tenker også på at det må være greit å slippe å legge på seg så altfor mye, slik at man kanskje klarer å komme ned i normalvekt igjen etter fødselen. Så, jeg prøver å være bevisst. Men det er altså ikke bare på grunn av vekta! Ikke hovedsaklig pga vekta engang, bare så det er sagt - bare en bitanke :)

Nei, jeg må komme igang, knapt med tid nå!

Ciao! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med halvveis :hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad: Jippi :)

Og masse lykke til med praksisen. Høres ut som du har en spennende uke foran deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Her vil jeg gjerne følge med. Er så koselig å følge andre som er omtrent like langt på vei som meg selv. :jepp:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, og takk for besøket! :)

Er det prøving i vente, eller? Det er en veldig spennende tid!

En fin dag ønskes tilbake til deg! <3

Ja, vi har bestemt for oss å prøve neste sommer. Jeg må ha en mer fast jobb og vi har bestemt oss for å finne et større hus med hage først. Hadde vært greit å ha litt ting på plass først. :) Men gleder meg veldig. Og leser alt jeg kommer over av forum o.l. hehe.

Håper du har hatt en fin helg.

  • rep_up.png
  • 0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

:vinke: Her vil jeg gjerne følge med. Er så koselig å følge andre som er omtrent like langt på vei som meg selv. :jepp:

Nå er det VELDIG lenge siden jeg har vært inne her, men når har du termin? Så koselig! <3 <3 Forstår det sånn at du har en fra før og? :)

***

Skal vi se, 23 + 4 da sånn ca, tror jeg! :D

Det har skjedd en god del siden sist jeg var her inne, jeg har ikke mange ledige øyeblikk til å sitte på pc'en for tiden. Første gang jeg kjente liv i magen var natt til 12. august, da kjente jeg det like godt på utsiden som på innsiden. Så kjæresten min kjente det ikke så lenge etter det igjen, veldig koselig <3 Etter det har jeg kjent liv hver dag, jeg får kontakt om jeg vil, betryggende!

Praksis prosjektet vårt er godt i gang, og det ser utrolig bra ut! Jeg har virkelig troa på dette, og satser på at det blir så bra som jeg ser for meg. Vi brenner for dette alle som er med, og vi har mange i ryggen, så det går nok fint :)

Ellers er vi på jakt etter en plass å bo. Om vi leier eller kjøper kommer an på hva vi finner. Det hadde vært SÅ deilig å eie sitt eget, men det er dårlig med hus på markedet for tiden, spesielt i området vi ønsker. Jeg var på en visning i dag, det var en som sto til leie. Har aldri sett på maken! Det var IKKE vasket, det var så skittent at jeg hadde lyst å dusje da jeg kom ut derfra.. Det var hull i hull i hull i både vegger, tak og gulv, på gulvet hovedsaklig pga sigaretter. I tillegg var det alskens flekker overalt, maling var flasset av, og gulvbelegget revet opp. Listene var slurvet oppsatt, så det var hull mellom pga forskjellig størrelse. Dørknotter manglet, og alle låsene var satt opp OPP NED, og da mener jeg alle!! Det så ut som at alt var gjort i fylla.. Badet var fra 70 - tallet, og verandadøra hang såvidt fast. Utenfor var det en stor SKOG, så hva man skal med verandadør vet jeg ikke. Lurer meg på om disse som leier ut ikke har noen som helst slags krav til hvordan man ivaretar en leilighet man leier hos dem..? Jeg ville aldri latt noe forfalle slik på den måten... grøss..

Så jeg håper vi kan finne noe annet... :) Vi har jo andre alternativer, så vi får se hva vi lander på. Det står litt på kjæresten, kanskje jeg er litt for negativ, så jeg prøver å tenke at det sikkert hadde gitt meg et helt annet inntrykk dersom det iallefall hadde vært vasket før jeg kom og så :D

Ellers... Jobb, jobb og jobb... Skal bli godt med frihelg, jeg har tross alt en god del å gjøre framover. Ulempen med det er at når jeg først har fri blir jeg sittende som en potet i sofaen, desverre er den alt for komfortabel! Og jeg blir sittende.. Hele dagen. Det kan umulig være normalt..? Nei... Det er bare å ta seg selv i nakken :)

Nå skal jeg ordne meg noe mat. Jeg skulle ta en middagshvil, men ble forstyrret av at telefonen ringte, så da hadde det blitt litt sent å duppe av - jeg har en tendens til å sove et par timer mer enn planlagt ;)

Magen ja, magen den vokser den også, den ser enda ikke veeeldig gravid ut, men den er større..! Tror det går fort nå, merker veldig godt fra uke til uke. Også er det morsomt når jeg ser utenpå magen at frøkna er overaktiv inni der.. <3

Ja, jeg skal ikke bruke så lang tid før neste gang jeg er innom, dette er jo min måte å dokumentere prosessen på, så jeg ikke skal glemme de viktige tingene som første spark og tanker og følelser ift hvor langt jeg er kommet.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:strix: Heisann igjen. Lenge sia nå :)

Så bra at du trives i praksis. Det er godt å høre.

Så utrolig kjedelig med leiligheten da. Jeg skjønner godt at du ikke har lyst til å bo der. Det hadde ikke jeg heller villet gjøre. Dere finner noe bra til slutt skal du se. Må ikke hive seg rundt etter det første man ser. Og skal man kjøpe må man være enda mer nøye med å sjekke opp hvordan tilstanden på huset er.

Kjenner jeg er glad vi har kjøpt hus og har det i boks. Men oppussinga, den blir vi jo aldri ferdig med :gjeiper:

Du er jo godt over halvveis da. Tenker nok den magen kommer fort :) Er jo kjempedeilig å kjenne den lille ha fest inni der ;)

Venter bare på magebilde. Til og med jeg fikk lagt ut det :hakeslepp: haha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 + 6

Hei igjen kakaoen, så koselig med hilsen fra deg! <3 Jeg har ikke hatt tid til å stikke innom dagboken din, men det står definitivt i "skal-gjøre" listen min :D Gleder meg til å lese oppdateringer!

Det endte da med den leiligheten likevel.. Men de skulle ordne litt der - heldigvis... Sånn kan de IKKE leie det ut altså! Heldige dere som har hus og sånt i boks, det må føles superdeilig! :D Vi skal i banken å høre om lån i dag, hvis det ordner seg blir det budrunde! Spennende!

Ja, du... Bare den siste uka er magen blitt kjempestor, føler jeg! Jeg føler meg rett og slett som en badeball!! Altså helt trill rund, hehe... Og ofte føler jeg at jeg hverken har plass til mat, drikke eller nok luft - fordi jeg er så sprekkferdig! Det kan jeg forstå idag, dersom magen har vokst så mye bare den siste uka er det ikke rart jeg har følt jeg skulle eksplodere hvert øyeblikK... Hehehe...

***

Nå skulle det ikke gå så lang tid før jeg var her inne igjen, men jeg har brukt "fridagene" mine på kvaltitetstid med kjæreste og familie, da det er en stund til jeg ser den igjen nå!

Har også avtalt med min biologiske far at jeg skal innom der på besøk i nærmeste fremtid. Han bor på andre kanten av landet, og jeg har bare møtt han en gang før, så det blir spennende... Jeg tenkte så som så at dersom han vil ha meg der vil det være til fordel for den lille, kanskje han ønsker kontakt med henne, og da har jeg iallefall gitt dem sjansen. Selv om jeg og han aldri etablerte noe forhold kan det være ting er annerledes nå, med tanke på henne. Det er bare en måte å finne ut av det på :) Det er viktig for meg å vite at jeg har prøvd, det blir hennes familie også!

Så da kom det plutselig enda mer oppi min hektiske hverdag...! Jeg skal idag ringe rundt overalt, pakke klart til jeg reiser sørover imorgen, og på kveldsvakt. Til da må jeg ha alt i orden, for jeg tenkte jeg skulle overnatte hos bestemora mi i natt, da det er lenge siden jeg har sett henne også.

Jeg har alltid likt at det skjer noe hele tiden, at jeg har noe å gjøre til enhver tid, men nå merker jeg at jeg blir superstressa av små ting. Det blir for mye å forholde seg til i perioder, så det skal bli godt (og RART, ikke minst!!) når november kommer og jeg kan sette meg ned og puste.. :))

Ellers har jeg hatt litt vondt i ryggen i går, det har jeg ikke merket noe til før. Beina mine har vært litt opphovna, og det måtte vi følge nøye med, da det er kommet alt for tidlig. 15. og 16. august var det helt ekstremt! Beina mine så ut som tømmerstokker, jeg tuller ikke, anklene mine var helt borte! Det var ubehagelig og skummelt, men det gikk over når jeg sov med føttene høyt. Jeg fikk beskjed om at det kunne være UVI, eller at nyrene mine ikke tålte graviditeten, noe som hørtes meget skummelt ut.. Jeg har hatt dilla på lakris i svangerskapet da... Å det er jo ikke helt rent lite salt i det, så alt ble mye bedre når jeg kutta ut lakrisen! :D Jeg har også slutta å salte maten ekstra, passer litt mer på dette med salt, så det er trolig det som har vært problemet. Jeg er enda litt hoven om kveldene, men det kan ikke sammenlignes med de to episodene i midten av august.

Ja.. Ellers merker jeg ikke så altfor mye til dette å være gravid :) Eneste at jeg må være forsiktig med hva slags klær jeg tar på meg, noe passer overhode ikke nå mer! Jeg har gått opp en til to strl i bukser, ellers er jeg ikke blitt veldig stor utenom magen. Selv om jeg føler meg som en kjempeklump.. Og jeg blir jo ikke mindre med tiden.. ;) Mamma bare lo av meg "ja, du er klar over at du blir bare større og større?". Og det føles faktisk helt ok...! Jeg vet jo hvorfor, og jeg ER klar over at jeg er blitt endel større enn det jeg var. Midja er borte :fnise: Så eeeeegentlig kanskje ikke så altformye større, men jeg har fått en mye fyldigere fasong om man kan si d sånn.. Hihih :D

Men da, da må jeg komme igang med dagen min <3 En strålende dag ønskes alle der ute! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Er litt treig av meg jeg også. ;)

Jeg har termin 18.januar og er 22+2 i dag. :hjerte:

Her har magen plutselig eksplodert! :overrasket: Jeg føler jeg gikk fra "er hun gravid, eller har hun bare lagt på seg?" Til "GRAVID!!!". :ler:

Jeg var forresten også ekstremt vannfylt da det var på det varmeste i sommer. :daane: Gikk opp 4-5 kg på bare noen dager. Heldigvis har det avtatt litt nå sæm det er kaldere, og jeg er bare på +2 kg, men jeg kjenner fremdeles at fingrene er litt pløsete. Sokkemerker på beina snakker vi ikke om. :fnise:

Det er forresten godt du har kuttet ut en del av lakrisen. Den kan være med på å øke blodtrykket - noe man ikke har lyst å ha i kombinasjon med vann i kroppen. Godt at det har hjulpet ihvertfall! :nigo:

Så koselig med besøk hos den biologiske pappaen din. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...