Gå til innhold

Gravid for 1. gang


ssusan

Anbefalte innlegg

16 + 3

Så det går utrolig fort.. :) Jeg oppretter denne dagboka for å få ut tanker og følelser rundt alt dette nye som skjer.

Til nå er det kun de nærmeste som vet. Jeg har enda ikke klart å fortelle det til andre, men det kommer nok snart. Og gjør det ikke det, så vil det uansett vises om veldig kort tid! :D

Jeg står i en litt uheldig situasjon når det kommer til barnefar.. Jeg håper og er egentlig nesten 100% sikker på at det er x'en min, som jeg nå prøver å finne ut av ting med igjen. Men jeg skjønner godt at han selv er usikker... Jeg kan ikke beregne graviditeten utfra siste mens, da den har vært borte i både 3 og 4 mnd, så jeg måtte til ultralyd for å få sjekket. Ifølge størrelsen på fosteret er det ingen tvil om at det er den jeg trodde det var. Ellers skulle jeg blitt gravid en mnd tidligere. Uansett skjønner jeg veldig godt at han ønsker en farskapstest når tiden er inne for det.

Jeg tror imidlertid dette legger en demper på hans følelser overfor graviditeten og barnet, for dette er noe jeg vet han har ønsket lenge. Men stort sett føles det ut som at jeg er alene om alt. Det kan bli ensomt inni mellom, men har også vært fullstendig klar over at dette kanskje er noe jeg må gjøre alene, og at han også må få den tiden han trenger :)

Uansett, nå er det ikke lenge til jeg er halvveis, og ultralyd står for døren, og det gleder jeg meg veldig til! Har allerede begynt å bestille litt klær (prøver å venne meg til tanken på hva som kommer så godt jeg kan), og da kan det være greit å vite kjønnet, så jeg håper vi kan se det :) Tror det blir lettere for meg å planlegge fremover dersom jeg vet det, jeg er altfor nysgjerrig til å klare å vente :)

Ellers har jeg gode rammer rundt livet mitt. Jeg har leilighet, fast jobb og er under utdanning som snart er fullført. Jeg har levd på godt og vondt (som de fleste av oss), og føler jeg er blitt voksen nok til å klare en slik forandring i tilværelsen. Jeg gleder meg stort sett til ALT rundt dette, det er så spennende!! :D

Sånn - da var dagboken åpnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 + 5

Tiden flyr :) Har ferie nå, og det er godt. Er på besøk hos mamma & co, vi har feiret bursdag igår, så halve dagen gikk til baking. Selv om ikke alt ble like vellykka, så var bursdagsbarnet fornøyd :D Har sovet som en stein i natt!

Så idag skal jeg kjøre til kjæresten min, og der blir jeg til mandag. Da skal jeg med familien til Sverige en tur, men det blir nok bare en 2-3 netter. Så det er vel egentlig bare å kjøre hjem å pakke.

Ellers er formen fin, er litt tett uten å egentlig være forkjøla. De siste dagene har jeg kastet litt opp igjen, men det har vært mer akutt enn tidligere, også går kvalmen over når jeg er ferdig. Sånn har det ikke vært før. De urolige bena mine har begynt å roe seg - takk og lov! :)

Jeg klarte jo å stumpe røyken.. Om enn lysten enda er der, så klarer jeg å la være. Har vurdert hypnose, hører det er mange som har gode erfaringer med det. Resten av graviditeten skal ikke være noe problem, men jeg er redd for at det er for lett å begynne å røyke igjen etter fødsel og ammeperiode. Jeg hadde aldri trodd det skulle bli så vanskelig, men hvem tror vel det ;) Jeg prøvde en god stund før jeg klarte det, men det som tilsynelatende gjorde utslaget var en hypnose lydbok jeg bestilte på nett. Jeg tenkte det var verdt å prøve alt, uansett. Selv om det føltes rart og teit mens jeg hørte på den, tror jeg nok den har gjort noe med holdningene mine, for etter dette har jeg ikke rørt en røyk :) Ikke hadde jeg egentli troa på den heller, men jeg håpet.

Nå skal jeg (når jeg har muligheten) ta et laaangt, varmt bad! Ingen tvil om at jeg selv skal ha badekar når jeg slår meg helt til ro og finner drømmehuset ;) Så er det bare å ordne seg, og komme seg avgårde, så jeg er framme hos kjæresten til ikveld en gang :D Gleder meg, har ikke sett han på nesten to uker <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17

Jeg har som sagt ferie, og kom i natt hjem fra kjæresten min. Vi hadde en turbulent helg med mye følelser. Heldigvis fikk vi prata litt rundt det, og jeg føler ting er mye bedre nå enn på aldri så lenge.. Håper vi klarer å fortsette en slik form for kommunikasjon :D

Nå har jeg og bestemora mi spist fersk fisk, og jeg har brød i ovnen. Deilig å bake igjen, jeg bare elsker å bake, men det har blitt veldig lite av det de siste mnd. Det blir litt mer småpusling i leiligheten idag, og ingen stress med noe som helst :)

Jeg har forresten begynt å merke magen, eller.. Begynt å SE magen - noe jeg syns er VELDIG morsomt! Jeg har alltid hatt en liten kul på magen, men det har nå begynt å se mer ut som en gravidmage, og ikke bare fett helt nederst. Jeg elsker det! :D Gleder meg til man ser det enda bedre, og gleder meg til jeg også kan kjenne noen som lever der inne.. :)

Ellers har jeg noe kort lunte for tiden. Humørsvingninger jeg selv har begynt å merke etter at folk har gjort meg oppmerksom på dem. Irritasjon rundt tull og vas.. :) Jeg kan le av noe, og plutselig begynner tårene å trille, uten at jeg skjønner hvorfor.. hehe, det er en merkelig følelse!

Røyksuget gjør seg fortsatt gjeldende titt og ofte, men det går nå overraskende bra å holde seg unna. Spiser mye frukt og grønt, og MYE pastiller :D

Vel, tilbake til småpusling her hjemme - har en good del å gjøre! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 + 1

Takk, Starlit, så koselig :))

Idag har dagen gått til bare sløving egentlig. Etter middagshvilen min hadde jeg 15 ubesvarte på telefonen min, så jeg trodde jo noe var alvorlig galt. Det er ALDRI så mye liv på tlf min ;P Det viste seg at mamma hadde stått utenfor her og banket på, mens jeg sov med telefonen på lydløs.. :grinele: Ganske typisk meg igrunn ;) Skjønner, jeg er litt som en gammel pensjonist, jeg låser døra når jeg sover på ettermiddagen også :D

Jeg skal nå først begynne å rydde vekk bakverkene fra igår (føler jeg ikke gjorde annet enn å stå ved ovnen igår), også skal jeg begynne med middagen :) Det blir kylling og ris idag. Skulle absolutt hatt salat til, noe jeg desverre er altfor dårlig på å spise.. Må prøve å venne meg til et sunnere kosthold :)

Magen min har vært helt oppblåst og stram idag. Tilogmed når jeg ligger på rygg har jeg skikkelig kul på magen. Merkelig følelse :)

Kjæresten min er på fisketur døgnet rundt for tiden, så det er ikke ofte jeg får pratet med han.. Det tar litt på, merker jeg. Men jeg tror nok også hormonene har en finger med i spillet her, for jeg blir veldig lett såra og tenker det verste, mens jeg samtidig også blir veldig fort glad :) For ikke å snakke om rørt, jeg er så lettrørt om dagene! Jeg var riktignok det i utgangspunktet, men nå går jeg med tårer i øynene omtrent hele tiden, av ulike årsaker.. :))

Nei, men nå må jeg komme igang med middagen! Har vært veldig lite middagslaging i det siste, så nå er det på tide <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 + 2

Akkurat stått opp, vært våken en stund, men ligget inne på rommet og slappet av :) Er vel greit å sove lenge nå mens jeg enda kan...!

Knasker salt lakris før frokost, og er SÅ fornøyd med det <3 <3 Igår ble det riktignok litt for mye av det gode, så jeg var skikkelig dårlig når jeg la meg.

Kyllingen igår ble forresten fiasko :ler2: Jeg tror det var marinaden som gjorde det, men jeg er ikke sikker. Så jeg endte opp med å spise ris og saus :ler2:

Jeg har skrevet flere ganger her at tida går så fort. Vel, egentlig syns jeg den bare snegler seg avgårde.. Jeg føler vel egentlig ikke at tida går i det hele tatt, med tanke på graviditeten. Jeg kjenner en utålmodig uro, og jeg vet ikke helt hvorfor den er der. Jeg vet derimot at når jeg har vært på ultralyd om 2 uker (da er ferien min også over), så kommer ukene, og månedene til å rase avgårde! Har utrolig mye å gjøre da. Jeg har full jobb, men har fram til november søkt tilsammen 6 uker permisjon for å avvikle skole praksis. Dette blir intense uker med mye hard jobbing, så det blir NESTEN annenhver uke jobb og praksis. Resten av praksisen min blir gjort hjemme og innebærer skriftlig arbeid, dette blir gjort i kombinasjon med jobb :) Det blir spennende, jeg gleder meg! Praksisukene blir vi å ha 3 forskjellige plasser i landet, for å immøtekomme alles behov :)

Det var litt om det.. Nå skal jeg innta frokost, da lakrisen er borte :) Når jeg er ferdig med det skal jeg fikse meg litt, også blir det vel en lengre kjøretur i dag også. Dessuten trenger katta mat, så jeg må dra og handle det også :)

Ha en finfin dag :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 + 3

God morgen! :smilorange: :smilorange: Nå er det veeldig lenge siden jeg har vært så tidlig våken som dette. Idag er jeg derimot nødt, vi reiser på ferie om ikke mange timene :) Det er tur til Finland som står for tur, så det gleder jeg meg til <3 Da blir det ikke noen innlegg før jeg er tilbake i neste uke, regner jeg med.

Før vi kjører skal jeg på posten å hente den nye telefonen min, har bestilt med bindingstid faktisk, så jeg må bytte abbonement også. Byttet skjer under ferien, så viktig at jeg har både telefon og sim kort med :) Etter det må jeg hjem å pakke.

Hotell ble vel bestilt igår rett før midnatt, så vi er ikke akkurat raske i vendinga! Det var ikke enkelt å finne noe ledig, men det gikk :icon_lol: La meg i to-tre tiden, og har sovet utrolig dårlig, våknet mange mange ganger siden da. Det kan ha noe med at jeg ikke er hjemme, jeg sover dårlig når jeg overnatter hos andre for tiden..

Da skal jeg se om jeg får ordnet meg noe frokost, ta en dusj, også blir det full rulle utover dagen <3 Ciao - og god ferie! :briller2: (Vi håper på iallefall LITT finvær ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også følge med deg. Gratulerer med den lille i magen :) er det lenge til du skal på Ul?

Begynt å merke noe bevegelse?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 + 5

Tuusen takk, Kakaoen! :) Ultralyden er 1. august, egentlig skulle jeg hatt time uka som kommer men den ble litt utsatt. Helt greit det, blir spennende! :D Ser du også venter i desember, gratulerer så mye til deg også! :)) Spennende! Jeg har selv ikke merket noe bevegelse enda, jeg følger spent og nøye med hver dag, for det kan vel komme når som helst nå :) Kan godt være det har vært bevegelser jeg har tolket som noe annet. Når begynte du å kjenne liv? :D

Da er jeg på ferie, og vi har gjort masse i dag! Har vært fint vær, og jeg kom meg endelig til frisøren - og det var nyydelig! Føler meg SÅ mye bedre :D Badeland har vi vært innom, shoppingrunde osv. Bare et par dager igjen, så tiden går fort :D

På tur ned hit klarte jeg å få fartsbot... JEG... Som stort sett alltid kjører i fartsgrensen, og om jeg kjører for fort er det sjelden snakk om mer enn 10 km/t. Man kommer ikke så mye fortere frem uansett, innså jeg plutselig.. Uansett, her kjører vi på motorvei, det er nesten ingen biler - og full oversikt. Plutselig skrur møtende bil på blålys..! Og snur etter oss... Det var bare å svinge inn til kanten, med hjertet i halsen. Jeg var livredd, ingen tvil om det, er alltid nervevrak når jeg ser politiet! Denne gangen trodde jeg jeg skulle miste lappen, jeg visste jeg kjørte litt for fort, men hadde ikke peiling på hvor mye. Grøss... Mista ikke lappen da, men måtte inn i politibilen å prate der. Det var en meget ubehagelig opplevelse jeg håper jeg slipper igjen :o Jeg fikk en bot, men det er helt i orden, jeg kjørte for fort. Og jeg lærte.. :)

Ellers er magen min ballong for tiden. Det ser litt rart ut, for det er på en måte bare nederste del av magen som er est ut, så det ser ikke VELDIG gravidmage ut, er dette normalt tro? Den er stor, altså.. Jeg reagerer hver gang jeg går forbi et speil, og alle i familien kommenterer det titt og ofte.. ;) Det føles egentlig helt greit, for jeg vet hvorfor den kula er der, og så lenge den blir større er jeg fornøyd! :D Men jeg har på følelsen at jeg kommer til å bli STOR! Hihi...

Da vi kjørte ned hit var det jo nærmere 12 timer med kjøring, regnet med pausene selvsagt.. Så da jeg kom fram merket jeg på magen at det hadde vært en lang dag. Den var helt stram, og jeg følte en slags form for krampe. Det var ikke bare bare å stå, men det varte ikke så lenge. Til slutt var det mest bare ubehag, før det dagen etter var helt borte, og magen bare var stor.

Det å sove her er ikke helt enkelt, men jeg har jo litt problemer med å sove andre plasser enn hjemme for tida. I tillegg er det varmt, og jeg har mange bekymringer rundt alt mulig. Spesielt når jeg skal sove, og det tror jeg egentlig er normalt ;) Lurer på om man kan dra til hypnotisør å prøve å fjerne bekymringer? Det er jo bare tull.. Det blir enten en belastning uten grunn, ellers er det en belastning mens du bekymrer deg over at det skal skje - også skjer det, og du må på en måte gjennomleve og føle det på nytt. Altså dobbelt opp. Jeg er dårlig å forklare, jeg er klar over det :P

Nå må jeg nok levere pc'en tilbake til lillesøster, hun har vært så snill å låne meg den :hjertesmil: Også hadde familien kjøpt deksel til den ny-telefonen min (hadde glemt det selv) som jeg skal bytte til på mandag, sånn at jeg slipper å ødelegge telefonen de første dagene om jeg mister den i bakken :hjertesmil: snille familien :hjertesmil: De er bare helt fantastiske på alle måter, så heldig jeg er som har dem, og så mange! :) Heldige babyen også.. :kghjerte:

Så er jeg plutselig tilbake, er merkelig nok litt avhengig av dette forumet allerede ;) Kan bruke timesvis å bare sitte å lese i andre sine dagbøker og forskjellige tråder.

En fin dag ønskes de som evt leser dette! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Jeg begynte å merke liv så vidt i uke 16. Litt bobling, men også små dunk. Fra ca uke 18 har jeg kjent så og si hver dag.

Men han i magen min er en liten luring, for hver gang jeg legger hånda på magen for å kjenne dunkene så slutter han :( Så har ikke kjent noe på utsia enda. I tillegg har jeg en del fett på magen som han må sparke gjennom ;)

Men så kjedelig med fartsbot da.. Kjørt du veldig mye for fort??

Hvor i landet er du fra egentlig? Syns det er litt spennende å vite, hadde vært gøy å "treffe" noen fra samme området. Jeg bor i Kristiansand :)

Og du, jeg har også blit veldig forumsavhengig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 + 4

Kakaoen, så koselig å kjenne liv så tidlig! Jeg kjente akkurat som noen små bobler i overigår, det var tre ganger på samme plass, deretter to ganger til samme stedet. Men det kan like godt ha vært luftbobler, for jeg hadde litt luft i magen den dagen :rolleyes: Ellers har jeg ikke kjent noe... :/ Men det kommer nok!

Fartsbot er kjempekjedelig, ja... Jeg kjører veldig sjelden for fort, men jeg syns egentlig det var greit med den lærepengen jeg fikk, det var ganske forferdelig mens det pågikk :) Kjørte nesten 30 km over grensa. Glemte helt av farta, store motorveier er ikke vanesak for meg :)

Oida, da bor vi helt på hver sin kant av landet! Jeg bor i Øst-Finnmark! Familien min var på tur i Kristiansand i fjor, og de stortrivdes der hele gjengen! Det er jo en veldig fin plass! Selv har jeg bodd i både Trondheim og Tromsø, men skulle ha en pit-stop hjemme i Finnmark før jeg flyttet videre - så sånn gikk det.. :)

***

Da var jeg hjemme igjen fra ferietur med familien, og det var utrolig deilig med litt kvalitetstid med nærmeste familie! Jeg er blitt såpass gammel at jeg som regel drar på egne ferier, så det er lenge siden jeg har vært sammen med dem. Nå har jeg en kjæreste som foretrekker fjell - og fisketurer, som foretrakk en helt rolig sommer med egen familie, så da så jeg min sjanse til å reise med min! Deilig! :icon_lol:

På ferien har magen vistes ufattelig godt, men etter at jeg kom hjem har jeg ikke merka noe til at jeg visstnok skal være gravid :P Jeg skal vel være glad for det, det kommer vel snart :) Det er sikkert også noe med "stressnivået" på ferie, der gjorde vi noe hele tiden, og jeg var veldig sliten om kveldene. Her hjemme er det mye roligere, her bestemmer jeg tempoet selv. Og siden jeg har ferie blir det HELT rolig tempo ;)

Jeg kjøpte meg barnevogn til 9000 på ferie, da... Jeg bare MÅTTE ha den! Sto ved siden av den og tenkte "denne vogna... den er bare SÅ meg!", og familien var enig.. :) Så da ble det emmaljunga barnevogn, "nice" edition, tror jeg den het, eller noe... Nydelig vogn! Fikk også kjøpt barneseng med tilbehør, så noe fornuftig har jeg da klart å bruke penger på i ferien!

Nå begynner jobb og skole igjen for fullt etter helga, så idag skulle jeg egentlig ordne masse i leiligheta. Det ser nesten ut som jeg akkurat har flytta inn her, helt utrolig, har ikke fått klær i skapene engang.. Prøver og prøver, men jeg får bare ikke kommet igang. Det er så ufattelig mye! Men jeg vet jo... Nå MÅ jeg, og får jeg ikke gjort d i løpet av kvelden og morgendagen blir det utsatt enda mer, for jeg blir ikke å ha mye tid til overs framover... Tror alt kommer til å gå superfort! Plutselig er lille bebisen her, men da har jeg iallefall vogn og seng til mini ;)

Nå skal jeg faktisk sette meg godt til rette å lese litt i andre sine graviditetsdagbøker før jeg kaaanskje får ryddet litt - hvis ikke jeg utsetter til i morgen..! :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi.. Vi er jo nesten så langt fra hverandre som det går an å komme :hakeslepp:

Så gøy at du har kjøpt vogn. Du må legge ut et bilde :)

Vi skal til tyskland og kjøpe vogn i september, så gleder meg til det.

Håper du får en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil også følge med her! :smilbla: Virker som om en superkoselig dagbok, så kommer vel til å titte innom her litt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh... var ikke bare å redigere her, så jeg postet innlegget på nytt, med sitatene deres :) Ble veldig rotete uten! :fnise:

Endret av ssusan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi.. Vi er jo nesten så langt fra hverandre som det går an å komme :hakeslepp:

Så gøy at du har kjøpt vogn. Du må legge ut et bilde :)

Vi skal til tyskland og kjøpe vogn i september, så gleder meg til det.

Håper du får en fin dag :)

Kakaoen: Skal se om jeg får tatt bilde ja! Shopping til den lille er jo bare SÅ koselig! Før bestilte jeg bare ting til meg selv, nå kommer det bare pakker til mini i posten :hoppendeglad: Tusen takk, ønsker deg en strålende dag tilbake! :D

Følger her jeg :) syns dette var en veldig koselig graviditetsbok <3

Jeg vil også følge med her! :smilbla: Virker som om en superkoselig dagbok, så kommer vel til å titte innom her litt :jepp:

Fionel og Katarinaz: Så koselig, tusen takk! <3 Skal kikke litt på deres også! :)

Hmm, nå er det litt surr i hvor langt jeg er på vei her.. I kalenderen min står det 19 uker idag, men det blir ikke riktig ifølge hva jeg har skrevet her.. Har nok blitt litt rot.. ;)

Har for tiden helt dilla på "unge mødre", "teen mom", og programmer som det.. Syns det er koselig å se på! Kjæresten min kommenterte det her om dagen, "ser du på det, jamen er ikke de VELDIG unge da?" :icon_lol:

I dag MÅ jeg komme igang me den ryddingen.. Guri altså, at det skal være så vanskelig! Jeg blir litt bekymret når jeg ser hvor mye det krever av meg å få gjort det, også kommer det en baby om ikke så altfor lenge. Men idag, idag blir det gjort..! :) Kjæresten min kommer hjem senere, eller kanskje i morgen (litt treg), så kvelden må jeg ha med ham. Er et par uker siden jeg så han nå <3

Nå har han begynt å fortelle resten av familien sin om graviditeten, og det føles veldig bra :D Endelig trenger jeg ikke å skjule det mer, jeg regner med det vil vises ganske så godt snart, og jeg tror jo man ser det greit allerede. Hvis man ser etter. Kanskje.. :P Alle reagerer iallefall utelukkende positivt på nyheten, og det er jo godt! (selv om vi har hatt et litt turbulent forhold..)

Ellers er jeg utdannet frisør, så jeg klipper litt - hvis det er noen som spør. I perioder blir det veeeldig mye, når jeg har skole, full jobb OG klippingen i tillegg. Så jeg ser for meg at saksa må legges helt vekk for en periode om ikke så lenge. Folk får ta skrittet å ringe frisøren ;) Ellers kommer jeg til å slite meg helt ut, en sånn livsstil var slitsomt allerede før jeg ble gravid. Håper folk forstår.. :) I tillegg til alt dette har jeg flydd ut å inn hos legen av diverse årsaker, og det er et stykke å kjøre for å komme meg dit jeg vil være. Etter at jeg begynte på skolen har jeg faktisk ikke hatt tid til å kjede meg. Så det har vært utrolig godt med ferie, i fjor hadde jeg ikke ordentlig ferie. Jeg har lært meg å sette pris på de helt stille og rolige periodene som før var supertrasige <3

Kjenner fortsatt ingenting liv i magen, syns det er litt kjedelig.. :/ snakka med kjæresten på telefonen igår, og da ytret jeg min bekymring over om alt er i orden der inne. Jeg får jo heldigvis se det om 3 dager, så det er ikke så lenge å vente! Tror nok det er normalt å få litt nerver, det er jo en stund siden sist kontroll nå. Det minner meg på - helsekortet, det må jeg finne fram!

Så da... Jeg sitter bare i morgenkåpen, så nå skal jeg ordne meg og kle på meg, så skal jeg kaste meg over organiseringa! Ser frem til å få litt orden - innser for hver dag som går at jeg har ufattelig mye klær og dill dall, det trodde jeg ikke før... ;)

Ønsker en nydelig dag til alle der ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gud hjelpe meg så mye klær jeg har! Over halvparten havner i "kast" - haugen, men jeg er iallefall i gang! :) Nå skal jeg lage pizzaen jeg har planlagt i hele dag, deigen har heva i sikkert 2 timer, d kan vel ikke være helt bra det heller? ;P Uansett, jeg ville bare uttrykke min stolthet over at jeg faktisk er begynt organiseringa, det er slett ikke verst! Det er noe som har vært planlagt i fleere uker :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katarinaz : Ser jo nå at det blir vanskelig å kikke på dagboken din i og med at det ikke er lagt inn noen dagbok på deg ;) Må ha vært litt svimmel, for jeg syns så tydelig jeg så link når jeg skrev svaret sist gang :fnise: Jeg setter uansett stor pris på besøk, og det er koselig at du vil stikke innom! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 + 5

Jepp, da ble termin flyttet på UL idag! Ny termin er 30. desember, alt var i skjønneste orden med (mest sannsynlig) frøkna inni magen! :D :D

Det var helt utrolig å se barnet, bevegelse, hjerteslag og alt. Man så veldig klart og tydelig at det var et lite menneske, og det satt meg litt ut. Jeg prøvde å forstå at dette lille mennesket ligger inni magen min, men det er vanskelig... :) I alle fall veldig godt å vite at alt er som det skal, for de siste dagene har jeg vært veldig bekymret for om noe har vært galt. Litt fordi jeg ikke kjenner noe som helst enda, og litt fordi det er så lenge siden sist kontroll. Morkaka var forresten i veien, det kunne være derfor jeg ikke kjente liv enda, så det var helt normalt.

Så da er det bare å fokusere på jenteklær osv.. Har kjøpt endel gutteklær til nå, det er jo SÅ mye tøft til gutter! Ikke misforstå, mye fint til jenter også :)

Såå, etter UL dro jeg på besøk til ei venninne av meg som er her på ferie for å hilse på henne og hennes helt ferske baby <3 Der satt jeg i masse masse timer, nydelige lille babyen! :) Så det har vært en laaang dag, jeg er sliten, skal spise litt - også sove! Har tett program i morgen også. Puh...

Godnatt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ei lita jente i magen :hoppendeglad:

Så gøøøøøy :) UL er en ganske spesiell opplevelse ja. Jeg var veldig nervøs når vi satt på venterommet og før ho putta UL pinnen på magen min. Men med en gang jeg så hjertet slo så slappa jeg MYE mer av :)

Så gøy at du kan handle jenteklær. Jeg syns de generelt har mer utvalg til jenter enn til gutter. Og jeg gleder meg til å gjøre storhandel snart :) Se om jeg får med meg gubben på det :)

Termin 30 des.. Ja da kan du jo satse på å få nyttårsbarnet 2013 :smilorange: Så kommer avisa bankende på døra di etterpå. Tror forresten det er en kommentar du kommer til å høre MASSE fremover..

Ha en kjempefin dag :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...