Gå til innhold

Å slite, men komme til kort.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid vært skoleflink, mens mine venner gikk på flere fester i uka, drakk seg snydens, tok skolearbeidet med ro og levde ut ungdomstida si.

Nå sitter jeg her, med en grei utdanning, med en helt OK lønn på 400.000,-.

Alt hadde vært fint dersom det ikke hadde vært for at alle, og jeg mener ALLE i omgangskretsen har fått økonomisk hjelp hjemmefra eller arv. Disse pengene har de brukt på bolig.

Jeg som ikke har fått penger hjemmefra eller arv aner ikke hvordan jeg skal få råd til å bo i en leilighet med OK størrelse og beliggenhet. Jeg ønsker å bo i Oslo fordi det er her jeg har venner og familie.

Hvordan klarer jeg å legge vekk følelsen av at alle årene med slit var bortkastet?

Hvordan legge vekk tanken om at verden er urettferdig?

Jeg vet det ikke er en menneskerett å eie bolig osv., men jeg synes det er kjipt å sitte igjen som taperen på leiemarkedet, når jeg tross alt har jobbet hardt for å være der jeg er i dag... Spart opp egenkapital i studietiden min, men med min lønning og studiegjeld, får jeg ikke mye i lån. Har så vidt råd til en 36m2 leilighet, mens folk rundt meg sitter med alt fra leiligheter på 70m2 til hus på 150m2 i fine strøk. Leiligheter og hus de har "fått".

Må legge til at jeg selvfølgelig unner mine venner det de har fått, men det er tanken om urettferdighet og bortkastet slit som er vanskelig å svelge.

Hvordan slutte å sammenligne seg med andre? :sjenert:

Anonym poster: 72937bf14988816e35ccbbc8d2213f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner at du kanskje føler dettever urettferdig. Settevfra en annen side ville du vell ikke fått mer økonomisk hjelp selv om du ikke tok en utdannelse? Fra mitt synspunkt villebdu bare hatt det enda verre, for da hadde du verken hatt utdannelse eller bolig.

På mange måterbsyns jeg det er en uting når foreldre hjelper barna med bolig, det er med på å presse opp boligprisene.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det bare. Jeg eier i dag en bolig på drøye 70 kvm. Den har jeg virkelig kjempet for. Jeg har gått den lange veien.

Du starter med de 36 kvm og så jobber du deg oppover til større bolig. 36 kvm eid bolig er bedre enn 80 kvm leid.

Du må også se på om når venner gikk inn på boligmarkedet, hvor og ikke minst om de er alene.

Jeg ser hva par har anledning til å gjøre/kjøpe. Jeg skjønner at de kan det når jeg vet at de har to inntekter. Dersom en flytter inn til meg så er det minimalt med økte utgifter. Ergo så vil to inntekter gjøre at man kan oppleve og kjøpe mye mer enn hva jeg som enslig kan.

Anonym poster: 3833f9f0ae4a50c222eeb91a3a85da64

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du har mulighet til å kjøpe en på 36 m2? Det er vel egentlig ikke så ille?

Vil uansett gratulere deg med jobb, og god lønn.

Anonym poster: 24075a20e3937a2873e93b07ed2b05a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...