Gjest Poirot Skrevet 12. februar 2004 #21 Del Skrevet 12. februar 2004 Mener å ha lest at av alle sakene bv er borte i i løpet av et år er der 20-25 % som ender med at barnet blir overtatt. I de resterende sakene blir barnet i hjemmet med ekstra tiltak. Har selv vært borti en sak i forbindelse med jobb, der jeg vet at skolen sendte bekymringsmelding til bv. På min jobb var vi enige i at dette var en riktig beslutning å ta. Barnet var handikappet og fikk ikke oppfølging hverken mht klær, mat, stimulans, måtte legge seg svært tidlig osv. Ingen var sinte på faren, alle hadde forståelse for farens vanskelige situasjon som alene forelder, med flere andre barn å passe på. Hjelpetiltak var alt gitt, men ingenting hjalp. Gutten bor fremdeles hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 12. februar 2004 #22 Del Skrevet 12. februar 2004 Det var et trist eksempel Poitot. Ikke alltid det ender like bra. Likevel. Jeg tror det har mye å gjøre med hvilken kommune man bor i også, og hvem man kommer borti av fagfolk. Det er selvølgelig ikke alle som kan fungere i slike stillinger. Jeg tror det er minst like viktig her å ansette folk som har riktige personlige kvaliteter og som kan det å være ett medmenneske. Helt enig. Enkelte ganger er det bedre å se på personlig egenhet enn masse praksis. Noen mennesker er skapt for jobben, andre har jobben fordi det er det de trodde de ville - og dermed kanskje ikke trives så godt... hvem vet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Abelone Skrevet 12. februar 2004 #23 Del Skrevet 12. februar 2004 Nå heter det Statens barne- og familievern. Eller Statens familie- og barnevern. Skulle fulgt bedre med på forelesningen :oops: Ja, nå er det slik at det er noe som heter Statens barnevern og familievern, og det er det tidligere fylkeskommunale barnevernet som ha byttet navn, og blitt statlig. Dette er ikke de kommunale barneverntjenester, de er fortsatt våre barneverntjenester. Statens B.og F.vern har til oppgave å rekruttere fosterhjem, skolere disse, og sørge for at kommunene har tilgang på gode omsorgstiltak for barna som trenger slike. De skal også drive institusjoner, og drive tilsyn med private barneverninstitusjoner som er tatt inn i planene, og som kommunene kan lage avtaler med når de har behov for slike tiltak. S.F. og B.vern har som dere ser sine spesifikke oppgaver, mens de kommunale barneverntjenester har sine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. februar 2004 #24 Del Skrevet 13. februar 2004 Nja..jeg vet nå ikke helt hva jeg skal si om disse innleggene her. Var det ikke bl.a for å øke respekten for bv at Abelone stilte sine spørsmål. Men når man leser om at man ikke bryr seg så mye om man tråkker folk på tærne(hvor går grensen, sin egen subjektive vurdering?), når man ser hva man ellers gir av svar..det er ikke bare å bruke slettetast i det virkelig liv. Man opptrer vel kanskje ikke alltid profesjonelt her, men.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå