happiest Skrevet 5. juni 2013 #21 Skrevet 5. juni 2013 Er noe annet jeg også lurer på. Hvordan i all verden kan jeg bytte tamponger på stranden?? Tenk om det ikke er toalett der da!! Er det sånn at jeg må bytte tampong med en gang jeg kommer opp av vannet, eller gjør det ikke noe om det går 10 min eller noe før jeg bytter? På noen strender er det toalett Du kan jo prøve å holde deg til disse. Ta med deg et par tamponger i vesken. Synes å ha hørt et sted at man skal skifte tampong etter bading, pga. økt fare for soppinfeksjon. Og ikke for å skremme deg, men jeg har opplevd å blø gjennom tampongen etter bading (er litt kraftig mens da), men det er jo lurt å bite seg merke i. Hvis du har badekar hjemme så kan du jo prøve å ta en bad med tampong og se om det funker? Ville også utsatt hvis du har muligheten til det Også er det jo lov å sole seg litt ekstra om du ikke vil bade så ofte. Tror alle har opplevd mensen på sydenferie...
Dove Skrevet 5. juni 2013 #22 Skrevet 5. juni 2013 (endret) Jeg kjenner meg veldig igjen i det å føle at tamponger er litt skremmende når man er 14-15 år. Selv begynte jeg med det da jeg var 16, og etter det har jeg ikke tatt i et bind (usj!). Tipper jeg ikke kommer til å røre dem før jeg en dag har født et barn. Når det er sommer og bading, pleier jeg å bytte tampong omtrent like ofte som jeg ellers ville gjort. Tråden tåler forresten masse, så den ryker ikke, såpass kan jeg love. Hvis dere sliter med å få den inn, så er det vel egentlig best å øve seg. Bruk mini, gjerne sånn med silk touch utenpå, de glir lettere. Ellers er det klart at en fuktig skjede er mye mer samarbeidsvillig. Det høres kanskje rart ut, men i øvingsfasen er det ikke dumt å prøve mens man er kåt eller nettopp har onanert. Bare et tips. Endret 5. juni 2013 av Dove
The Kitten Skrevet 6. juni 2013 #23 Skrevet 6. juni 2013 På noen strender er det toalett Du kan jo prøve å holde deg til disse. Ta med deg et par tamponger i vesken. Synes å ha hørt et sted at man skal skifte tampong etter bading, pga. økt fare for soppinfeksjon. Og ikke for å skremme deg, men jeg har opplevd å blø gjennom tampongen etter bading (er litt kraftig mens da), men det er jo lurt å bite seg merke i. Hvis du har badekar hjemme så kan du jo prøve å ta en bad med tampong og se om det funker? Ville også utsatt hvis du har muligheten til det Også er det jo lov å sole seg litt ekstra om du ikke vil bade så ofte. Tror alle har opplevd mensen på sydenferie... Veldig fint svar, men jeg tror ts er ferdig med ferien sin nå. Men svaret kan jo være relevant for andre da. 1
happiest Skrevet 6. juni 2013 #24 Skrevet 6. juni 2013 Veldig fint svar, men jeg tror ts er ferdig med ferien sin nå. Men svaret kan jo være relevant for andre da. Ah, har tendens til å skrive før jeg har sjekket når ting er skrevet...
Gjest Superwoman! Skrevet 6. juni 2013 #25 Skrevet 6. juni 2013 Disse tablettene for å utsette mensen inneholder ganske mye hormoner, så hvor lurt det er å utsette en 14-åring for det er jeg usikker på... Dessuten er de ikke helt sikre heller, har hørt om mange som har hatt småblødninger med disse tablettene, i tillegg til endel ubehag som oppblåsthet, vonde pupper, generelt ubehag.... Min tenåringsjente ville iallefall ikke ha fått de. Jeg brukte de selv som 14 åring, er 16 nå. Ingen fare skjedd. Bare at jeg faktisk kunne nyte den ferien uten å tenke at jeg kom til å blø gjennom, eller at tampong-tråden viste.. Anbefaler deg å gå til legen å få utsettelsespiller, du kan utsette en uke. Lykke til.
Gjest Anonym Skrevet 26. juni 2013 #26 Skrevet 26. juni 2013 Preferences § 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 - = Backspace Tab q w e r t y u i o p [ ] Return capslock a s d f g h j k l ; ' \ shift ` z x c v b n m , . / shift English Deutsch Español Français Italiano Português Русский alt alt Preferences Hei jeg er en jente på 13 år, som skal på spåkreise til USA snart å det er en periode da jeg har mensen, og det kommer sikkert til å bli mye bading og jeg liker ikke å bruke tampong syns der er fryktelig ubehagelig og jeg har prøvd forskjellige merker å størelser men syns det ubehagelig og vond hva kan jeg gjøre? Preferences § 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 - = Backspace Tab q w e r t y u i o p [ ] Return capslock a s d f g h j k l ; ' \ shift ` z x c v b n m , . / shift English Deutsch Español Français Italiano Português Русский alt alt Preferences
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå