Gå til innhold

Italia i 2 uker? Tips?

Hedda84

Anbefalte innlegg

Jeg sitter å ser i syden katalogene, har funnet ut at Italia kan kanskje vær målet vårres i år. Men lurte litt om noen av dere har vært på disse plassene, hva dere syns om de.

Jeg tenkte på Terracina i 1 uke, Ponza i 3 dag og 4 dager i Roma.

Hva syns dere? Noen andre forslag som er bedre? Noen hoteller og anbefale? Noe spesielt vi må bare oppleve i Italia?

Tar i mot alle tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Italia er et fantastisk land, nesten uansett hvor du reiser. Jeg har ikke vært på de stedene du nevner, unntatt Roma. For meg er Roma det absolutte høydepunkt i Italia, en by med en deilig atmosfære, masse spennende og se og masse gøye mennesker. For ikke å snakke om den fantastiske isen!! Men Roma er umenneskelig varmt om sommeren, og mange innbyggere i Roma stenger butikken eller restauranten om sommeren og reiser til kysten, hvor det er mer behagelig. Ikke sånn å forstå at det er folketomt, heller tvert imot pga av alle turistene, men for min del reiser jeg heller til en slik storby vår eller høst.

For så å komme til poenget, kan jeg anbefale vestkysten av Italia, nord for Roma. For eksempel steder som Portofino og Cinque Terre, fem små landsbyer som ikke nås med bil, kun tog, og som klamrer seg fast oppe i klippene. Det er også mulig å gå til fots mellom landsbyene.

Dette området er stappfullt av nydlige små steder, og det ikke lengre enn et par timer med tog fra Roma. Det som også er et stort pluss her, er den svale lufta fra sjøen, og muligheter for båtturer langs en idyllisk kyststripe, eventuelt helt til Genova for den som måtte ønske det. Jeg husker ikke navn på noen hoteller, men søk på internett så finner du alltids det.

Forresten så kan det jo tenkes at du vil reise på charterferie, og da er nok ikke disse stedene aktuelle, tror ingen av de store har turer hit. Men hvis du bestiller i god tid kan du få tak i rimelige flybilletter til Roma, og så ta toget opp hit, ganske enkelt og greit.

Håper du fikk noe ut av dette, spør hvs du lurer på noe. Er ikke sikkert jeg kan svare, men.... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har vært i Roma flere ganger, og det anbefales virkelig!!

Terracina var vi i for snart 7 år siden. Var som Hellas egentlig (litt sånn sydenaktig) bare med italienere. Strendene i Italia er mye mer organiserte enn i feks Hellas. I Italia betaler en for seng/parasoll og har tilgang til bla dusj på stranden. I tillegg er det offentlige strender der du ikke kan leie solstoler. Men det anbefales virkelig altså ;).

4 dager i Roma synes jeg er lite. Det er så ufattelig mye å se og oppleve i Roma. Men merk at det kan bli ganske så hett der midt på sommeren. Men jeg personlig synes at det absolutt er verdt det.

Lykke til med videre planlegging!

Ps. dersom du vil dra charter primært, så se også litt på både Sardinia og Sicilia også! Perler som ikke kan unngås :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...