Gå til innhold

Psykisk utviklingshemmet nabo

Fremhevede innlegg

Skrevet

PS! Tråden er fra i fjor

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Hva med å besøke henne selv, og spørre om det er noe dere kan gjøre for henne?

Tror nok du kan gjøre mye med å bare være en god nabo altså. :) Kanskje forteller hun litt mer om det dere lurer på også. Er ofte ikke så farlig å bare spørre. Og virker som om hensiktene er veldig gode også.

TS her! Var denne tråden våknet til live:-)

Vi har tidligere gjort mye for henne, men det er bare dritt å få tilbake så lysten er ikke helt der mer. Hun er sååå frekk.

Anonymous poster hash: f762a...5e4

AnonymBruker
Skrevet

Er du hjemme 24/7 og fysisk ser at hun aldri har tilsyn? Kan godt hende hun har tilsyn nemlig, selv om hun kanskje ikke vil innrømme det.

Beklager at jeg må svare en og en, men er på ipad, og det gikk ikke ant å bla seg nedover.

Jeg er veldig mye hjemme på dagtid da jeg er student. Det er veldig lytt her, hører om noen går opp trappen, ringer på osv. Og de få gangene det kommer såen selger på døra til henne hører jeg det. Så er veldig sikker på at hun ikke har besøk.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Kinkig situasjon! Dersom NAV har kjøpt leiligheten til henne, bør det være et sted å begynne. Selv om én saksbehandler mener dere har taushetsplikt, så kan dere få et annet svar av en annen. Prøv igjen. Som kalinka85 sier kan det hende hun har noen som stikker innom på dagtid. Siden hun bor alene antar jeg at hun er relativt oppegående. Hva med å bli kjent med henne? Invitere på kaffe, kanskje middag om dere skulle grille en dag osv. Kanskje dere kan komme til en slags enighet mtp. det praktisk med snømåking og plenklipping. Hvis dere har felles hage og innkjørsel kan det hende det er like greit for dere å ta hennes del også, dersom hun ikke er i fysisk stand til å gjøre dette. Det kan hende hun ser OK ut fysisk, men mange p.u. har en del kroppslige og somatiske plager i tillegg. Når det gjelder slamring med lokk o.l. kan det være tvangstanker ute og går, eller kanskje hun rett og slett liker lyden, eller noe helt annet. Snakk med henne som det voksne mennesket hun er om at det plager dere. I bunn og grunn må du/dere finne ut hvor mye dere skal involvere dere. Som Offensive Pie sier, så skal dere ikke ta på dere arbeidsoppgaver som strengt talt ikke tilfaller dere. Samtidig gjør det ingen ting å være en ålreit nabo - innen rimelighetenes grenser, selvsagt. Der er jeg enig med anonym #15, man kan komme langt med å bli kjent med henne. Det betyr ikke at man skal gå inn som en ekstra mamma, men at man kanskje får et bedre grunnlag når man kontakter de rette instansene. Anonymous poster hash: bea10...ae2

Vi er ikke så interessert i å grille og drikke kaffe med henne. Hun ringte samboer for noen uker siden ang noe oppussing på huset som vi må gjøre og hun snakket antageligvis i 15 minutter uten at han sa et eneste ord. Man slipper ikke til. Prater prater prater.

Har og tenkt det er tvangstanker ute å går. Tror hun er mye oppe om natten (det er jeg og, studentliv :P) fordi hun er veldig ofte ute med søppel på natten og slamrer og slamrer med lokket.. Vi har tatt det opp med henne at det går ikke ant å holde på slikt kl 3 på natten, men da nekter hun bare for at det er henne og blir kjempefrekk.

Feieren var her for en stund siden, hun nekta å slippe han inn, og hun hadde vært så ufin mot henne at han ville ikke gjenta hva hun sa.

AnonymBruker
Skrevet

Ring til politiet når hun bråker om natten. De vil kanskje ta henne med til en psykiatrisk avdeling, og forhåpentligvis vil behovene hennes virderes der,

Anonymous poster hash: 09241...9f7

AnonymBruker
Skrevet

Ring til politiet når hun bråker om natten. De vil kanskje ta henne med til en psykiatrisk avdeling, og forhåpentligvis vil behovene hennes virderes der,Anonymous poster hash: 09241...9f7

Hun nekter vel bare å åpne døra for dem :P Jeg skal spørre legen min neste gang jeg skal dit hvor man kan henvende seg i slike saker. Google hjalp meg nada :P

TS

AnonymBruker
Skrevet

Vet dere om det er noen verge inne i bildet, eller har hun kontroll over alle deler av livet sitt selv?

Anonymous poster hash: bea10...ae2
AnonymBruker
Skrevet

Vet dere om det er noen verge inne i bildet, eller har hun kontroll over alle deler av livet sitt selv? Anonymous poster hash: bea10...ae2

Hun har sagt hun har en verge men nekter å si hvem det er.

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...