waffel Skrevet 9. juli 2012 #1 Del Skrevet 9. juli 2012 Jeg og samboeren min har svært dårlig råd fortiden han er uten jobb og jeg er lærling. Fortiden har han jobbet litt på si med å male hus og pusse opp littfor familie. Problemet er bare det at han sløser så sinnsykt med de pengene han Tjener på dette. Han bruker de på sånne dumme ting som vi absolutt ikke har bruk for. Så blir jeg sittende igjen med alle de andre utgiftene som mat og regninger. Han er heller ikke serlig flink til å bidra hjemme, han tar oppvaksen og rydder en sjelden gang opp etter seg. Jeg kan telle på en hånd når han gikk ut med søpla eller vasket hjemme. Når jeg påpeker eller forklarer at han må hjelpe til mer blir han bare sint... Hvordan håndterer jeg dette ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #2 Del Skrevet 9. juli 2012 Si at han må bli voksen. Du er allerede i ferd med å falle i mammafella der du ser det på din oppgave å få han til å gjøre det voksne menn gjør, og han ikke har lyst til å bli voksen og dermed lar være. Han kommer ikke til å gjøre noe han ikke ser behov for å gjøre. Anonym poster: 8eed7090cfe299b46ec23bcc0567e865 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 9. juli 2012 #3 Del Skrevet 9. juli 2012 Du høres ut som at du er singel. Du betaler for en meget tvilsom fornøyelse, nemlig å ha en snylter i hus. Du vet hva du skal gjøre. Hiv ham på dør. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waffel Skrevet 9. juli 2012 Forfatter #4 Del Skrevet 9. juli 2012 Jeg ber ikke om råd til å kaste han ut, men hjelp til å håndtere dette. Det må jo finnes noen Andresen har hatt dette problemet som kanskje har en løsning ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waffel Skrevet 9. juli 2012 Forfatter #5 Del Skrevet 9. juli 2012 Andre* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoftKitty Skrevet 9. juli 2012 #6 Del Skrevet 9. juli 2012 Så han forventer bare at du skal betale mat og husleie og alt mulig? Eier du eller leier dere? Det er jo bare å si ganske klart og tydelig fra at hvis han vil bo sammen med deg må han betale for halvparten av utgiftene.. For mat har jeg og kjærsten min et felles bankkort som vi setter inn lik sum på hver måned, som vi bruker på mat (og felles ting). Dette kan man jo utvide til å gjelde felles regninger osv også.. begge setter inn likt beløp hver måned også brukes den kontoen til alle fellesutgifter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #7 Del Skrevet 9. juli 2012 Høres ut som han trenger å bli mer voksen ja. En kan ikke tvinge en person til å bli mer voksen, men alle burde forstå at i et samboerskap må man dele på ansvaret for økonomi og bolig man bor i. Sett opp en liste over faste arbeidsoppgaver som må gjøres over en uke, presanter detfor han, og fordel arbeidsoppgavene mellom dere. Skriv ned en liste over faste utgifter (husleie, internett osv og del på to. Opprett en konto,der dere skal betale inn til denne kontoen hver deres del. Ta vare på kvitteringer, regn sammen hvor mye dere spiser for pr mnd, og del på to. Han må jo forstå at du ikke skal betale for det han spiser?! Ei heller at du alene skal så for husleia osv. Ta en rolig samtale med han der du forklarer dette. Klikker han i vinkel, så må du bare sette ned foten, for det er ikke riktig at du skal alene stå for å holde hus og økonomi. Anonym poster: cbfda5aa6c2e1a6ff8e5beb1486a1606 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 9. juli 2012 #8 Del Skrevet 9. juli 2012 Jeg ber ikke om råd til å kaste han ut, men hjelp til å håndtere dette. Det må jo finnes noen Andresen har hatt dette problemet som kanskje har en løsning ? Nei, men det er det du burde gjøre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurifix Skrevet 9. juli 2012 #9 Del Skrevet 9. juli 2012 Jeg skjønner seriøst ikke hvorfor kvinner skal absolutt finne seg i sånn oppførsel. Hva er problemet? Har du vansker med å få kjæreste, så når du først får en så kan han snylte penger av deg? Hiv han ut. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #10 Del Skrevet 9. juli 2012 Jeg var gift med akkuraten maken i 11 år. Jeg håpet hver eneste dag, etter hver eneste samtale, krangler vi hadde gjennom årene at han skulle bidra økonomisk og med husarbeid. Skjedde det, NEI. Jeg har gitt opp i lange perioder og bare fokuserte på livet, karriere, barn osv mens han koste seg med mine penger og mine ressurser. Jeg har mange venniner som sliter akkurat med det der. Halvparten av dem er skilte nå. Andre halvparten lever i håp om at mennene/partnere deres skal bidra med NOE en dag. Sweet dreams sier jeg bare. For all del, HIV han UT. Gjør det før dere for barn (hvis ikke allerede har da). Han kommer ikke til å endre seg i det hele tatt. De blir latere og latere gjennom årene. Anonym poster: b0a7f42fa3a6db44d66c84cb0de2bb39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waffel Skrevet 9. juli 2012 Forfatter #11 Del Skrevet 9. juli 2012 Jeg skjønner seriøst ikke hvorfor kvinner skal absolutt finne seg i sånn oppførsel. Hva er problemet? Har du vansker med å få kjæreste, så når du først får en så kan han snylte penger av deg? Hiv han ut. det handler vell kanskje ikke om at jeg er kvinne, men at jeg faktisk er utrolig glad i han. Jeg lar ikke et problem som kan ordnes opp i ta knekken på ett ellers sunt forhold. Jeg har absolutt ingen problemer med å bare få meg en kjæreste, men jeg har derimot problemer med å bare være sammen med noen for å være sammen med noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waffel Skrevet 9. juli 2012 Forfatter #12 Del Skrevet 9. juli 2012 Jeg var gift med akkuraten maken i 11 år. Jeg håpet hver eneste dag, etter hver eneste samtale, krangler vi hadde gjennom årene at han skulle bidra økonomisk og med husarbeid. Skjedde det, NEI. Jeg har gitt opp i lange perioder og bare fokuserte på livet, karriere, barn osv mens han koste seg med mine penger og mine ressurser. Jeg har mange venniner som sliter akkurat med det der. Halvparten av dem er skilte nå. Andre halvparten lever i håp om at mennene/partnere deres skal bidra med NOE en dag. Sweet dreams sier jeg bare. For all del, HIV han UT. Gjør det før dere for barn (hvis ikke allerede har da). Han kommer ikke til å endre seg i det hele tatt. De blir latere og latere gjennom årene. Anonym poster: b0a7f42fa3a6db44d66c84cb0de2bb39 hm.. Jeg vil først prøve å sette opp liste å lage en oversikt over hva som skal gjøres i huset osv.. Jeg kan ikke bare gi opp uten å prøve alle muligheter først. Jeg kommer hvertfall til å få han til å se gjennom det alle har skriv. Kanskje han tar det innover seg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2012 #13 Del Skrevet 9. juli 2012 det handler vell kanskje ikke om at jeg er kvinne, men at jeg faktisk er utrolig glad i han. Jeg lar ikke et problem som kan ordnes opp i ta knekken på ett ellers sunt forhold. Jeg har absolutt ingen problemer med å bare få meg en kjæreste, men jeg har derimot problemer med å bare være sammen med noen for å være sammen med noen. At du er glad i ham forandrer ikke det faktum at du allerede er mammaen hans. Og han ter seg deretter. Det blir ikke bedre fordi han neppe er innstilt på å ha det noe annerledes. Men for all del.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waffel Skrevet 9. juli 2012 Forfatter #14 Del Skrevet 9. juli 2012 Høres ut som han trenger å bli mer voksen ja. En kan ikke tvinge en person til å bli mer voksen, men alle burde forstå at i et samboerskap må man dele på ansvaret for økonomi og bolig man bor i. Sett opp en liste over faste arbeidsoppgaver som må gjøres over en uke, presanter detfor han, og fordel arbeidsoppgavene mellom dere. Skriv ned en liste over faste utgifter (husleie, internett osv og del på to. Opprett en konto,der dere skal betale inn til denne kontoen hver deres del. Ta vare på kvitteringer, regn sammen hvor mye dere spiser for pr mnd, og del på to. Han må jo forstå at du ikke skal betale for det han spiser?! Ei heller at du alene skal så for husleia osv. Ta en rolig samtale med han der du forklarer dette. Klikker han i vinkel, så må du bare sette ned foten, for det er ikke riktig at du skal alene stå for å holde hus og økonomi. Anonym poster: cbfda5aa6c2e1a6ff8e5beb1486a1606 Han betaler faktisk husleie, ikke det at det er nok. Men jeg likte virkelig ideen din, dette skal jeg prøve ! tusen takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #15 Del Skrevet 9. juli 2012 Jeg og samboeren min har svært dårlig råd fortiden han er uten jobb og jeg er lærling. Fortiden har han jobbet litt på si med å male hus og pusse opp littfor familie. Problemet er bare det at han sløser så sinnsykt med de pengene han Tjener på dette. Han bruker de på sånne dumme ting som vi absolutt ikke har bruk for. Så blir jeg sittende igjen med alle de andre utgiftene som mat og regninger. Han er heller ikke serlig flink til å bidra hjemme, han tar oppvaksen og rydder en sjelden gang opp etter seg. Jeg kan telle på en hånd når han gikk ut med søpla eller vasket hjemme. Når jeg påpeker eller forklarer at han må hjelpe til mer blir han bare sint... Hvordan håndterer jeg dette ? Ta dere en prat. Legg fra deg rollen som den ansvarlige,formunderminen. Legg fra deg anklagesler,urettferdighet osv. Ikke fordel skyld i diskusjonen. (dette har du bidratt til selv) Sett dere ned i fred og ro. Si hva du syns om alt som må gjøres. Og at det faller mye på deg. Si at du vil ha forandring.Så kan du spørre hva han kan tenke seg å gjøre i huset. At dere kan innøve gode rutiner osv. Ikke fortell han hvor mange ganger han har vørt i søpla,det vet han. Det er lite konstruktivt i en diskusjon. Møt hvernadre over en kaffi eks en gang i 14 dag eks. Ang. økonomien, så kan det være en anne diskusjon etterpå. Sett dere ned med et budsjett. Blir så feil å si at jeg betaler ditt,og jeg betaler datt. Pengene har forsvunnet i ting og tang uten kontroll. Sett opp ibudsjettet,hva dere får inn,og hva som går ut. Opprett gjerne en "huskonto" hvor begge setter inn sin faste sum til faste utgifter. Bli enig om hvor mye som skal brukes til mat-fornøyelser. Det du har igjen på din konto etter du har satt inn, er dine penger. Det samme med han. beg. en å krangle om penger og husarbeide,så blir det bare kjefting om en ikke blir enig. Stå iallefall ikke i hver sin ende og rop til hverandre Anonym poster: 7f8eee167d5b04675b65a97b5885b642 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waffel Skrevet 9. juli 2012 Forfatter #16 Del Skrevet 9. juli 2012 Ta dere en prat. Legg fra deg rollen som den ansvarlige,formunderminen. Legg fra deg anklagesler,urettferdighet osv. Ikke fordel skyld i diskusjonen. (dette har du bidratt til selv) Sett dere ned i fred og ro. Si hva du syns om alt som må gjøres. Og at det faller mye på deg. Si at du vil ha forandring.Så kan du spørre hva han kan tenke seg å gjøre i huset. At dere kan innøve gode rutiner osv. Ikke fortell han hvor mange ganger han har vørt i søpla,det vet han. Det er lite konstruktivt i en diskusjon. Møt hvernadre over en kaffi eks en gang i 14 dag eks. Ang. økonomien, så kan det være en anne diskusjon etterpå. Sett dere ned med et budsjett. Blir så feil å si at jeg betaler ditt,og jeg betaler datt. Pengene har forsvunnet i ting og tang uten kontroll. Sett opp ibudsjettet,hva dere får inn,og hva som går ut. Opprett gjerne en "huskonto" hvor begge setter inn sin faste sum til faste utgifter. Bli enig om hvor mye som skal brukes til mat-fornøyelser. Det du har igjen på din konto etter du har satt inn, er dine penger. Det samme med han. beg. en å krangle om penger og husarbeide,så blir det bare kjefting om en ikke blir enig. Stå iallefall ikke i hver sin ende og rop til hverandre Anonym poster: 7f8eee167d5b04675b65a97b5885b642 dette var også lurt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #17 Del Skrevet 9. juli 2012 You're whipped giiiirl! Anonym poster: 10e8deda903373bca703c4a3e86d61bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 9. juli 2012 #18 Del Skrevet 9. juli 2012 Han kommer ikke til å forandre seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå