Gå til innhold

Er jeg bortskjemt og dum?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde bursdag igår noe jeg ikke feiret ..

Samboeren min glemte bursdagen min(har fått gave før bursdagen:)

Men han gratulerte meg ikke eller noe.

Av foreldrene mine fikk jeg kjøkkenglass til 150,- kr..

Å jeg er kjempe skuffet over gaven jeg fikk av de,de har ikke akkurat dårlig råd å ville kun bruke 150 kr på sin eneste datter ...

Jeg er skikkelig skuffet og lei meg :-(

Er jeg bare storforlagene nå?:(

Anonym poster: 650ca420e88ac03ab39a0a551ab06570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ifjor fikk jeg en pakke knekkebrød i bursdagsgave, noen få dager senere fikk jeg en GPS. ingen sa noe om at knekkebrødet ikke var gaven imellomtiden. Hvis kjøkkenglass viser seg å være bursdagsgaven virker det litt sært men det blir bare rarere om du begynner å skjelle dem ut. Vær tålmodig :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok blitt litt skuffa ja.. moren min har absolutt ikke god råd og kom på besøk for litt siden med fire fine kopper 150,- stk. Og jeg hadde ikke bursdag. Hadde bare sagt at jeg trenger kopper liksom.. Sender stor bursdags klem og håper du får en bedre gave :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bursdag igår noe jeg ikke feiret ..

Samboeren min glemte bursdagen min(har fått gave før bursdagen:)

Men han gratulerte meg ikke eller noe.

Av foreldrene mine fikk jeg kjøkkenglass til 150,- kr..

Å jeg er kjempe skuffet over gaven jeg fikk av de,de har ikke akkurat dårlig råd å ville kun bruke 150 kr på sin eneste datter ...

Jeg er skikkelig skuffet og lei meg :-(

Er jeg bare storforlagene nå?:(

Anonym poster: 650ca420e88ac03ab39a0a551ab06570

Tenker det kommer litt ann på hvor gammel du er? Jeg er 19 og ville ikke blitt så skuffet av gaven du fikk fra dine foreldre, men jeg har nettopp kjøpt leilighet så setter pris på slike ting da.

Derimot om du er en godt voksen person, kanskje dette var en rund-dag og? La oss si du ble 30, ja da ville jeg nok blitt litt snurt, men ville ikke hatt noe behov for og ytre det. For gud skyld du er voksen å har da penger til og kjøpe det du måtte ønske selv. Men som sagt kommer ann på situasjon/alder. Men ja syns det høres merkelig ut fra begge sine sider.

Anonym poster: 4328f95f1a55d759dbd16b616fe0515d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chillpill

Kjøkkenglass er en fin gave, ingen grunn til å bli skuffet, synes jeg. Derimot hadde jeg nok blitt lei meg for at kjæresten glemte bursdagen min, der har du ditt på det tørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg mener det er en filleting, men det er mitt personlige syn på bursdager.

Om du burde bli skuffet kommer vel egentlig ann på hvor høytidig du tar bursdager (og om dine nærmeste vet at det er en viktig ting for deg). Jeg for eksempel glemmer folk sine bursdager hele tiden og husker kansje såvidt min egen. Jeg kjøper kun gaver til de aller nærmeste og det er da gjerne en symbolsk billig gave. Selvsagt er det billige symbolske gaver jeg både får og forventer meg tilbake.

At noen ikke husker bursdagen din betyr absolutt ikke at de ikke bryr seg om deg eller noe sånt, kansje vedkommende bare ikke har et "nært forhold" til konseptet bursdag.

Dette med å henge seg opp i verdien på gaven syntes for meg å være veldig merkelig (kommer ann på alder selvsagt, for barn er det jo naturlig å få mye dyrere gaver av foreldrene uten å måtte gi noe særlig tilbake). Det er jo ingen grunn til at folk skal bruke mye penger på hverandre. Alle har en bursdag hver i året og en flytter jo egentlig bare pengesummer frem og tilbake.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carolinka

Siden du blir "skuffet" er det fordi du er vant med å få dyrere ting av foreldrene dine fra tidligere?

Jeg ville ikke blitt direkte skuffet om jeg fikk noe til 150 kr, men jeg ville lurt på om foreldrene mine hadde fått dårlig råd, pga jeg er vant til å få dyrere ting. Men utifra mine holdninger i dag, så mener jeg at små ting har stor verdi - jeg ville blitt kjempeglad for bare en blomst! :)

Ettersom årene går, så forventer man mindre på bursdag og jul, og det har jeg også sagt til foreldrene mine. Jeg vil ikke at noen skal slite med f.eks. julehysterihandlegalskapen for å tilfredstille meg...:s Men foreldrene mine skjemmer oss fortsatt bort i julen, men de vet at dem ikke behøver det.

Endret av Carolinka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt du ble skuffet. Selv om vi er voksne, så er det jo alltid koselig å få litt oppmerksomhet på bursdagen vår, runddag eller ei.

På min 18-årsdag fikk jeg en isfiskestang av foreldrene mine, sånn billiggreier man får kjøpt på Rema 1000. Og jeg var ikke akkurat noe naturmenneske.

I fjor fylte jeg 25, og da skulle jeg få låne en strømpebukse av stemoren min, som var litt for stor for meg. Hun sa til meg at jeg kunne få den, som en bursdagsgave.

I mine øyne betyr kanskje bursdagene mindre etterhvert som årene går, men å bli skuffet over at man ikke får et "gratulerer med dagen" fra kjæresten sin, er ikke det minste rart.

Men vær heller glad for det du faktisk har; en kjæreste (som du faktisk har fått gave fra - før tiden) og foreldre som faktisk bryr seg nok til å gi deg gaver. En luksus for mange.

Anonym poster: 997a26db16658a4f779b6c42f38920d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg ville nok blitt litt skuffa ja.. moren min har absolutt ikke god råd og kom på besøk for litt siden med fire fine kopper 150,- stk. Og jeg hadde ikke bursdag. Hadde bare sagt at jeg trenger kopper liksom.. Sender stor bursdags klem og håper du får en bedre gave :)

Moren din som har dårlig råd ga deg fire kopper for tilsammen 600kr helt uten videre? Så økonomisk. Jeg ville aldri latt min mor bruke så mye penger på meg når ikke akkurat driter penger.

Jeg synes ikke prisen på gaver er viktig. Hvis glassene var fine, burde du sette pris på dem. Forstår du er skuffet over at typen ikke engang gratulerte deg. Noen datoer må man da kunne huske/bli minnet på via mobilalarm etc.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren din som har dårlig råd ga deg fire kopper for tilsammen 600kr helt uten videre? Så økonomisk. Jeg ville aldri latt min mor bruke så mye penger på meg når ikke akkurat driter penger.

Jeg synes ikke prisen på gaver er viktig. Hvis glassene var fine, burde du sette pris på dem. Forstår du er skuffet over at typen ikke engang gratulerte deg. Noen datoer må man da kunne huske/bli minnet på via mobilalarm etc.

Å herregud, om moren min velger å gi meg kopper for å være snill betyr ikke det at hun ikke er økonomisk. Hun er bare snill, jeg har ikke god råd selv heller, men jeg klarer da fint å legge til side 600,- til gave til en i familien min. Når man kommer på besøk til datteren sin 2 ganger i året ca. Og jeg skriver ikke at hun har dårlig råd, hun har bare ikke god råd. Det er faktisk litt forskjell. Man er ikke uøkonomisk bare fordi man kjøper en fin gave til noen.

Endret av Lura Lotta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville blitt mer skuffet over å få kjøkkenglass.......

Men altså. Nei jeg syns ikke du er stor forlangende, samtidig så syns jeg heller ikke man skal forvente å få noe som helst. Det er lov å bli litt skuffet, men på en annen side så er det mange som ikke får gaver i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke rart du ble skuffet, man vil jo gjerne bli gjort litt stas på, i hvert fall at folk skal si "gratulerer med dagen!! :bursdag: ".

Så - gratulerer med dagen!! :blåse: :skaal::danser::gave::bursdag::duskedame::strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hadde det nok handlet mer om mengden oppmerksomhet jeg fikk. Hadde samboeren min glemt meg hadde jeg blitt ganske skuffet og lei.. Men å reagere på at du fikk kjøkkenglass, det synes jeg er bortskjemt. Får ikke gaver fra foreldre nå som jeg er i voksen alder jeg med mindre jeg virkelig trenger noe, skal jeg legge meg ned å grine mener du?

Anonym poster: 62ff8ae6a737a9beb2ba3dd9d366f8ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner at du blir skuffet Ts,spesielt hvis du har et godt forhold med foreldrene og dere vanligvis pleier å kjøpe fine gaver til hverandre.

Jeg legger alltid mye omtanke i gavene jeg kjøper,og jeg syns den gaven din fikk høres mer ut som en "hverdagsgave" enn "omtenksomhetsgave"

Dere som sier at dere allldri trenger gaver og at det er barnslig og at du virkelig ikke trenger bursdag, hvorfor ikke?

Nei,jeg trenger ingen gaver,men det er koselig å bli lagt merke til og husket. Bør ikke ha noe med bursdag å gjøre,men bare det at noen tenker på deg er nok

Anonym poster: 507bf0e56ca7b0eee0c1f1848ca6fec0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ville ikke sagt at du er bortskjemt ut ifra det du beskriver.

At samboeren din ikke ga deg noe eller i det minste sa gratulerer med dagen må være skuffende, og sårende.

Gratulere med overstått. :bursdag:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Jeg hadde nok blitt skuffet ja. Eller rettere sagt, så ville jeg lurt på hva som plutselig er endret siden jeg alltid har fått ganske greit med gaver til bursdagene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud, om moren min velger å gi meg kopper for å være snill betyr ikke det at hun ikke er økonomisk. Hun er bare snill, jeg har ikke god råd selv heller, men jeg klarer da fint å legge til side 600,- til gave til en i familien min. Når man kommer på besøk til datteren sin 2 ganger i året ca. Og jeg skriver ikke at hun har dårlig råd, hun har bare ikke god råd. Det er faktisk litt forskjell. Man er ikke uøkonomisk bare fordi man kjøper en fin gave til noen.

Enig, å spare 600 kr opp igjennom et år er ikke umulig.

Å ikke ha godt råd, er ikke det samme som å sulte.

;)

Random ps: liker bildet ditt!

Anonym poster: 507bf0e56ca7b0eee0c1f1848ca6fec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, det kommer jo litt annpå hva du selv pleier å gi i gave også, da. Gir du noe shiat når andre har bursdag, får man vel det samme tilbake. Kjøkkenglass er jo forsåvidt fornuftig da, og hvordan vet du hva hun betalte for det?

Mamma har ikke noe særlig god råd (uføretrygda og 5 barn + 1 barnebarn) men hun gir meg ganske ofte litt penger innimellom alikevel. (200,- og 500,- hvis det er noe spesielt, som når jeg dreiv å fiksa skyvedørsgarderobe her hjemme, eller hvis jeg tar meg en tur og hun mener hun burde betale bensin - hun bor en halvtime unna meg)

Jeg har bursdag i morgen, fikk gave i dag. 500,- Ble allikevel kanskje mest glad for at hun bakte sjokoladekake som jeg skal ta med på jobb i morgen, og for at hun baker enda en kake som jeg skal ha i familieselskapet i morgenkveld. Det setter jeg veldig pris på, spesielt mtp at jeg har det ganske travelt som alenemor og i full jobb.

Jeg er 25 år...Kanskje jeg er litt bortskjemt, men jeg setter hvertfall veldig pris på det :-)

Anonym poster: 2d5903763469a71b1f8763e65ddbd2d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...