Gjest Elle Skrevet 9. juli 2012 #1 Del Skrevet 9. juli 2012 Hei! Jeg og kjæresten min ble sammen for et par måneder siden og vi har det veldig bra sammen. Ikke før for noen uker siden fortalte jeg han at jeg er syk med dyp depresjon. Dette hadde han stor forståelse for. De siste ukene er depresjonen min blitt mye værre og selvskading har oppstått.. Dette har jeg forøvrig ikke gjort siden min far døde for 7 år siden. I går fortalte jeg han mer detaljert om depresjonen, om hva jeg føler på innsiden, vonde tanker jeg har osv. Han har vært svært støttende og forståelsesfull. MEN, nå har det seg at han skal dra på langtur til nordnorge og blir borte i over en uke. Han har gledet seg til denne turen i noen år nå. Dette blir helt forferdelig for meg som virkelig trenger han akkurat nå. Han er det eneste som klarer å holde meg i forhold til depresjonen min noe lunde "i sjakk" og jeg vet hvor langt ned i grusen jeg kommer til å falle om han drar midt i min vanskeligste periode. Er det for mye for meg å be han om å bli? Jeg vil ikke ødelegge for han og jeg føler meg som en stor byrde nå, men jeg hadde uten tvil gjort det for han om situasjonen var lik denne.. Jeg vet ikke jeg.. Som min partner, bør han bli igjen og støtte meg, eller dra på turen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #2 Del Skrevet 9. juli 2012 Han burde dra... For du burde på ett eller annet vis prøve å komme ut av den vanskelige perioden alene. Jeg av alle vet hvor vanskelig det er.... Men depresjon er selvsagt noe man trenger hjelp og støtte til å takle, men i hovedsak er det bare DU som kan snu hvordan du føler og tenker.... Anonym poster: b582b23ee1ded74985c069d20ff06e93 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #3 Del Skrevet 9. juli 2012 Jeg mener du burde la ham dra for både din og hans del. Han virker som en bra og forståelsesfull fyr, med tanke på hvor kort tid dere har vært sammen og at han likevel er støttende og forståelsesfull Det kan være veldig tungt å leve med noen som har depresjon, og det kan kanskje være godt for ham å komme litt unna også? For din del tror jeg det er bra fordi det ikke er godt å være så avhengig av ham, og kanskje fint å føle at du klarer å gi noe tilbake også - er det fullstendig umulig for deg å være alene nå? Kan du kanskje ha litt tettere kontakt med evt. lege/psykolog mens han er borte, så du har noe å "falle tilbake" på hvis det blir veldig tungt og vanskelig? Anonym poster: 9d9c615a6cdb2cba51c5a17e015ca82f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest Skrevet 9. juli 2012 #4 Del Skrevet 9. juli 2012 Jeg har selv slitt med dype depresjoner, og har full forståelse! MEN for meg så virker det som om du har lagt ansvaret for deg selv på kjæresten din. Dette er relativt vanlig, men dette er også hvorfor mange som sliter over lenge tid blir oppfordret til å være singel og bygge seg selv opp, og ikke bygge seg opp pga kjæresten, for så å falle sammen når det blir slutt! Og det vil også skje med deg hvis du ikke klarer å ta ansvaret selv, for jeg lover deg at det er beintøft å være sammen med noen som er deprimerte. Og uansett hvor glad han er i deg så vil han trenge pauser for ikke å bli dratt med ned i depresjonen selv. jeg vet at jeg var hard mot deg nå, men jeg prøver bare å hjelpe deg med å innse at du ikke kan være avhengig av andre, for da vil du før eller senere bli knust! Så jeg sier la han dra! Når han kommer hjem så har han sikkert fornyet energien sin og kan være der for deg og støtte deg, men skal di holde han igjen vil han gå tom for energi pg tilslutt gå eller evt bli deprimert selv! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frua Skrevet 9. juli 2012 #5 Del Skrevet 9. juli 2012 En kjæreste skal være støttende og forståelsesfull det er jeg enig i. Likevel er det ikke han som skal holde din depresjon i sjakk. Det er noe du må ta ansvar for selv. La gutten reise på ferien han har gledet seg til du, det er kanskje noe han trenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå