Gå til innhold

har jeg en voldelig kjæreste?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten min har vært sammen i 3 år. Jeg er kjempeglad i han, og skjønner av og til ikke hhvordan jeg kan ha fått en så flott kjæreste. Alle jeg kjenner liker han så godt, og jeg er stolt av å være kjæresten hans. MEN ingenting er perfekt.. Når det er noe som plager meg/problemer vi har jeg vil ta opp med han, sier han alltid at han at han ikke gidder å høre og prøver å gå. Kan ikke huske at vi noen gang har klart å diskutere oss fram til noe. Det er nesten sånn at han blir sinna før jeg har snakket ferdig. Stikker fingrene i ørene og "vil ikke høre" gjør han også. Da koker det inni meg, og jeg klarer ikke å holde meg, og begynner å kjefte og oppføre meg som en drittkjerring. og da sier han jeg skal roe meg ned osv og ta ting opp på en ordentlig måte hvis det er noe.. Jeg har sagt til han flere ganger at når han oppfører seg slik så trigger han meg sånn, og at jeg faktisk er rolig og snakker normalt når jeg begynner! Kort fortalt så ender kranglene våre ofte med at han blir så sinne at noe blir ødelagt ..bilder, fjernkontroll, glass..en gang slo han hull i døra. Jeg er ikke perfekt selv, jeg hater når jeg blir en slik drittkjerring. Når jeg blir så sinna sier jeg ofte mye jeg angrer på. Kjæresten min har vært veldig tålmodig med meg ellers, det har vært en periode tidligere hvor jeg har hatt det litt vanskelig, og han har vært veldig god å ha. Jeg synes at han tåler mye fra meg, finner seg i mye, og gjør mye for meg. Av og til skjønner jeg ikke at han gidder være sammen med meg.

Problemet nå er at når vi krangler nå så går det ikke bare utover tingene vi har lenger. Det hender jeg kan slå borti han å når jeg blir sinna, men han har tatt kvelertak på meg og kasta meg i sofaen, prøvd å vri om hånda mi, holdt meg fast slik at jeg får merker på hånda.. Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette, men jeg føler at det blir urettferdig å kalle kjæresten min voldelig, for jeg er jo ikke noe bedre selv.

Anonym poster: 21fa17ea5dc9dcc6a7918cfa75242dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Skogmann

Du virker jo litt rabiat. Kanskje han holder deg fast fordi du slår han? Alltid du som begynner å være fysisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han høres veldig umoden ut også da. man må jo kunne snakke om viktige ting for å være i et forhold. du kan jo prøve å skrive en mail eller noe neste gang dere skal ta opp noe?

men jeg må si at jeg ser ikke noe lykkelig fortsettelse på forholdet når dere har såpass store problemer

Anonym poster: a7cf785c63b6bec2af842a6b1d38f2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norah

Slik du forteller det driver dere begge med både fysisk og psykisk vold mot hverandre.

Han tar det lengre enn deg, men du slår jo selv også(og skriker) - og bortforklarer det med at du "er sint".

Så ja, dere har begge en særs dysfunksjonell måte å kommunisere på og utøver flere former for vold mot hverandre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at dere begge er voldelige, virker som om dere får fram det verste i hverandre. Håper dere ikke vurderer å få barn slik situasjonen er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Uff, eit slikt forhold hadde eg ikkje orka å vere i, nei. Viss han er så fantastisk som du seier syns eg de skal søke profesjonell hjelp for å få til ein betre kommunikasjon. Slik de held på no så blir begge berre sure og utslitne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det første som slår meg er at han er konfliktssky. Ofte har slike problemer fundament i opplevelser i oppvekst eller tidligere forhold. Som eksempelvis å vokse opp i et hjem med masse krangling, eller at man har blitt kuet og utsatt for uønskede konfrontasjoner/mobbing etc. Med andre ord bringer slike opplevelser frem dårlige minner med svært dårlige utfall - noen reagerer med sinne, noen prøver komme seg vekk, noen blir depresive.

En annen ting du også kan tenke på: snu rollene, enn om han var den som slo hånda i deg og du da tok tak i ham og slengte ham på sofaen - ville ikke spørsmålet da fremdeles vært "er kjæresten min voldelig?"

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...