Gå til innhold

Økonomiproblemer, trenger jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler meg som en total idiot som spør om dette siden det egentlig burde være obvious men here we go,

Jeg har greid å rote meg inn i en del og trenger en jobb som er greit betalt for å komme meg ut av dette, da den inntekten jeg foreløpig har (AAP) ikke strekker til.

Problemet er at jeg rett å slett ikke har et clue på hvordan jeg skal gjøre dette. helt opp til jeg var 19 bodde jeg hos min mor og der var det hun som tok seg av alt, jeg fokuserte på skolegangen min. Da jeg var 19 døde min mor og plutselig sto jeg på egne ben. Jeg havna hos NAV og fikk AAP og har levd på dette helt opptil nå, siden jeg har studert

Nå har jeg droppa ut av skolen pga depresjoner å sitter i tillegg fast med en dårlig økonomi.

Jeg har tydeligvis ikke lært meg hvordan jeg skal klare megselv ettersom jeg har havnet i denne situasjonen, inkassoregningene blir bare værre og værre, skylder vel 7000 i diverse regninger.

Så jeg lurer på hvordan jeg skal skaffe meg jobb, hvordan skrive en god CV? hvordan kan jeg få en jobb som gir meg mer en 10.000 i mnd?

og hvordan kan jeg få dette raskt?

Takker for svar :) vet dette er helt retarda.

Anonym poster: 55a73746e7f4869a34f60b91bc27a9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du ingen jobberfaring?

Du kan jo prøve diverse vikarbyråer (Adecco, Manpower etc.)?

Hva med å jobbe på sykehjem? De skriker vanligvis etter folk, og der kan du som regel jobbe så mye du vil.

Barnehage?

Matbutikk?

Når det gjelder CV kan du bare Google "hvordan skrive en god CV" så kommer det opp mange maler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker rett og slett å søke litt på google om hvordan å skrive en god cv. En cv inneholder alt fra navn, adresse, utdanning, jobb, kurs og tilleggs opplysninger. Det kan også være greit å ha med bilde.

Akkurat i sommer tider er nok de fleste stillinger tatt, men når skolen og vanlig jobb begynner i august blir det nok flere stillinger ledige.

Så må du tenke litt på hva slags jobber du kunne trives i, og det beste er faktisk å gå til butikken direkte som du vil søke jobb i, ikke bare ringe rundt å sende epost - med mindre de da kreve at du sender epost med info om deg selv.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ingen jobberfaring?

Du kan jo prøve diverse vikarbyråer (Adecco, Manpower etc.)?

Hva med å jobbe på sykehjem? De skriker vanligvis etter folk, og der kan du som regel jobbe så mye du vil.

Barnehage?

Matbutikk?

Når det gjelder CV kan du bare Google "hvordan skrive en god CV" så kommer det opp mange maler.

Har dessverre ingen jobberfaring nei :(

Anonym poster: 55a73746e7f4869a34f60b91bc27a9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

glemte å nevne at jeg begynner på skolen igjen til høsten, så en jobb på ettermiddagen/kveldstid ville vært det optimale.

Anonym poster: 55a73746e7f4869a34f60b91bc27a9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk at det er begrenset hvor mye du kan tjene når du får AAP.

Anonym poster: 69b5cb739a3f27490c537e6b8bb95d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei TS, bruk finn.no/jobb, lokalavisen din og vikarbyråer. Lag deg en CV, selv om den er mangelfull på erfaring. Som referanse kan du bruke en lærer som har kjent deg godt nylig, som feks kan svare for om du er pliktoppfyllende og fravær - to ting mange arbeidsgivere kan være redde for.

Halve kampen er å få et jobbintervju, når du kommer så langt kan du nærmest forhandle til deg jobben.

Det finnes mange jobber på sentrale steder, som gjerne kun krever at du snakker flytende norsk og helst litt engelsk - butikkjobber, serveringsjobber. Det er nok disse som er mest brukbare ettersom du skal gå på skole igjen.

Så litt trøst - 7000 kroner er ikke det verste man kan skylde, men om dette er ubetalte regninger, så ta kontakt med de som du skylder penger så snart du kan, og be om betalingsutsettelse og oppdeling av summene. Så slipper du at det går til inkasso.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...