Gå til innhold

min rettigheter i dette tilfellet?!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

lurer på en liten ting, hvilke rettigheter jeg har i dette tilfellet, fikk en hvit skjorte i fra en butikk til jul. en pynte skjorte så den har kun blitt brukt en gang da den brukes ved spessielle anledninger, ingen dagligdags skjorte... skjorta var forholdsvis dyr har jeg sjekket ut, 400 kr. etter denne ene kvbelden vasket jeg den,det står klart og tydlig på den en vaskeanvisning,denne fulgte jeg! men til min forskrekkelse har den raknet i sømmene på ryggen etter denne vasken. om den var raknet ved kjøp og før vask sjekket jeg ikke... ingen andre klær i maskinen var på noen måte ødelagt!

dro så til butikken og sa fra om dette, og fikk beskjd om at dette var min egen skyld, eller at jeg har får dårlig vaskemaskin merke! det har vel ikke no å si??? ingen andre klær har blitt ødelagt!! så da måtte jeg bare ta med meg den ødelagte skjort aå gå hjem igjen.... har dem rett til det eller har jeg rett på en ny skjorte.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil så absolutt si at du har rett til å heve kjøpet etter forbrukerkjøpsloven. Dvs få pengene igjen, evt en ny skjorte om de tilbyr deg det. De kan også tilby seg å reparere skjorten. Klag igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med forbrukerkontor eller noe sånt. Jeg tror du har rett til å heve kjøpet siden du ikke har forårsaket dette selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener du har rett på ny skjorte. Du burde kreve å få snakke med butikksjefen og skulle det evt ikke ordne seg kan du ta en telefon til denne butikkens/butikkjedens hovedkontor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...