Gjest Emera Skrevet 12. februar 2004 #21 Del Skrevet 12. februar 2004 Flaks at jeg bare er gjest, så mye kjeft som jeg kommer til å få nå Er det verre å få "kjeft" om du er fast bruker? Isteden for å bare ta av lua, hadde det jo gått an å spørre? Ikke komme med spydigheter, men spørre HØFLIG? Eller vente litt og se om moren tok av lua selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bygdedyret Skrevet 12. februar 2004 #22 Del Skrevet 12. februar 2004 Ja, for vi vet jo alle hvor lett det er å avbryte en telefonsamtale på en høflig måte... Hvorfor kunne ikke mammaen som startet tråden ha sagt "hei, vent litt" i røret, og så plukket av lua før hun fortsatte samtalen? Høres ganske lite omtenksomt ut, spør du meg... Verre kjeft til faste brukere? Vet ikke, jeg, men jeg tipper at hvis jeg hadde vært fast innom her, ville noen trekke fram andre ting fra tidligere tråder osv. ...og så ville det aldri blitt glemt. (Sett at jeg spurte om et råd, og sexysadie svarte "Og hvem er det som spør? Jo, gestapodama som synes at man skal bry seg med andres unger" :o ) Nei takk, jeg trives som (stort sett taus) gjest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 12. februar 2004 #23 Del Skrevet 12. februar 2004 Gosj, er vi virkelig SÅ fæle? Nei, du, det er så mange innlegg her at en kan da vel ikke følge én enkelt bruker sine! Mammaen ble så overrasket at hun ikke rakk å reagere, skrev hun. Det hadde jeg og blitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 12. februar 2004 #24 Del Skrevet 12. februar 2004 Morsmelk er jo ikke bare morsmelk... Det finnes jo masse stoffer som går over i morsmelk som kan være mindre bra for barnet, og det finnes sykdommer som kan smitte på den måten. Jeg ville ikke latt et menneske som jeg ikke hadde "kontrollert" helsetilstanden og dietten/medisinbruken til ammet barnet mitt, like lite som jeg ville latt det gi blod til barnet... Det er jo bare helt sinnsykt å amme andres barn uten lov! :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 12. februar 2004 #25 Del Skrevet 12. februar 2004 Dere vet sånn som man noenganger tar hånden og klapser fingrene oppå (ikke hardt) på små barn mens man sier "ikke lov"? Skulle likt å sett trynet til damen som grafset på puppen, hvis eieren hadde klapset fingrene (litt hardt) og sagt strengt "ikke lov" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. februar 2004 #26 Del Skrevet 12. februar 2004 Vedr. by/bygd: jeg forutsetter at man ville optre på samme måte overfor kjente overalt. Og kjenne og kjenne folk på bygda...det er nok flere som vet(de kjenner meg ikke)hvem jeg er, enn folk jeg vet om. Noe av det dummeste jeg hører er argumentajonen at det er så lett å gjemme seg i byen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. februar 2004 #27 Del Skrevet 12. februar 2004 Morsmelk er jo ikke bare morsmelk... Det finnes jo masse stoffer som går over i morsmelk som kan være mindre bra for barnet, og det finnes sykdommer som kan smitte på den måten. Jeg ville ikke latt et menneske som jeg ikke hadde "kontrollert" helsetilstanden og dietten/medisinbruken til ammet barnet mitt, like lite som jeg ville latt det gi blod til barnet... Det er jo bare helt sinnsykt å amme andres barn uten lov! :o Bare det at et annet meneske hadde hatt slik fysisk kontakt med mitt barn hadde gjort meg kvalm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 12. februar 2004 #28 Del Skrevet 12. februar 2004 Vedr. by/bygd: jeg forutsetter at man ville optre på samme måte overfor kjente overalt. Og kjenne og kjenne folk på bygda...det er nok flere som vet(de kjenner meg ikke)hvem jeg er, enn folk jeg vet om. Noe av det dummeste jeg hører er argumentajonen at det er så lett å gjemme seg i byen.... Beklager, men det er et faktum at det er visse forskjeller mellom by og bygd mht sosiale relasjoner. Mht å gjemme seg i byen: Jeg aner ikke hvem som er mine naboer, og venninden min som bor 20m fra meg i blokken ved siden av ser jeg aldri unntatt når vi møtes. Slik var det ikke da jeg bodde hjemme, da møtte jeg kjente på butikken, togstasjonen, på veien osv støtt og stadig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. februar 2004 #29 Del Skrevet 12. februar 2004 Beklager, men det er et faktum at det er visse forskjeller mellom by og bygd mht sosiale relasjoner. Mht å gjemme seg i byen: Jeg aner ikke hvem som er mine naboer, og venninden min som bor 20m fra meg i blokken ved siden av ser jeg aldri unntatt når vi møtes. Slik var det ikke da jeg bodde hjemme, da møtte jeg kjente på butikken, togstasjonen, på veien osv støtt og stadig. Tror du kanskje at noen ville bry seg om en "gjemte" seg på bygda? jeg tror det er like lett å gjemme seg på bygda som i byen. Underforstått at man ikke søker kontakt med andre. Og det spørs vel hvor lenge man har bodd et sted også. Bor man f.eks i samme blokka i en by i 20-30 år så kjenner man de som har bodd der like lenge. På en måte er det lettere å forholde seg til "ukjente" i en by som man treffer i EN sammenheng, enn det å måtte forholde seg seg til de samme folka i ulike livsroller på bygda. Man ønsker kanskje ikke å treffe igjen psykologen på puben... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 12. februar 2004 #30 Del Skrevet 12. februar 2004 jeg tror bare vi i bunn og grunn er veldig obs på barns behov. Og når noen ser at den voksnes behov går før barnet så reagerer de vel. Jeg bare prøver å forstå hvorfor noen sier slikt. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. februar 2004 #31 Del Skrevet 12. februar 2004 [. Man ønsker kanskje ikke å treffe igjen psykologen på puben... Og psykologen ønsker kanskje ikke å treffe igjen deg heller... Jeg tror derfor det kan bli litt "påtvunget og påklistret" dette med å hilse på "kjente" på bygda vs. by. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 12. februar 2004 #32 Del Skrevet 12. februar 2004 Det som fasinerer meg i denne historien er at man MÅ ta telefonen. I mange tilfeller tror jeg faktisk telefonen kommer foran det meste. Alle har kjenner vel noen som avbryter en samtale man har ansikt til ansikt fordi telefonen ringer? Og så fortsetter å pludre med den som ringer? Vel, nå var ikke det helt saken her, så kall det gjerne en digresjon. Nå kan det jo hende at dette var en viktig telefon og at det ikke var spesielt varmt inne i butikken slik at barnet kunne beholde luen på de ekstra minuttene. Men hvis det var varmt der så skjønner jeg ikke at telefonen ikke kunne vente. De aller fleste telefoner har jo telefonsvarer og/eller viser telefonnummeret til sistemann som ringte. Det er en enkel sak å ringe opp igjen. Jeg synes forøvrig som mange andre her at det er uhorvelig frekt å begynne å kle av barn som man ikke kjenner. By eller bygd. Unntatt selvsagt når liv og helse står på spill. Og gjør vel neppe tre minutter med lue. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hovedinnlegger Skrevet 12. februar 2004 #33 Del Skrevet 12. februar 2004 Det var ikke badstu der inne akkurat, men disse kjerringene hadde vel gått og tråkket der inne en stund da(og blitt varme selv).. Gutten min led ingen nød nei, ikke var han varm og klam i nakken heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå