Gjest Anonymous Skrevet 11. februar 2004 #1 Del Skrevet 11. februar 2004 når man har en liten unge? Her kommer et eksempel; Jeg kommer inn i butikken med gutten min på 6 mnd. setter han oppi et barneste i en handlevogn og før jeg rekker å ta av han lua, ringer mobiltlf min. Mens jeg står og prater passerer det endel folk som kommer med kommentarer som;"stakkars liten, han kommer til å svette ihjel her inne", "tenk å la ungen sitte fullt påkledd her inne", "det er uansvarlig.." osv.. før jeg skal til å legge på kommer det ei kjerring og tar av han lua!!!!! Det synes jeg var utrolig frekt! :o Jeg stod i tlf i knappe 3 min! Jeg kan ramse opp maaange episoder, hvor folk har brydd seg slik. Hva er det med folks oppførsel??? Snart tør jeg ikke ta med sønnen min på offentlige steder lengre. Blir vel anmeldt til barnevernet en vakker dag, selv om jeg ikke gjør noe galt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 11. februar 2004 #2 Del Skrevet 11. februar 2004 Får du ikke til å ta av lua samtidig som at du prater da? Men jeg er enig i at det er veldig frekt. Jeg har aldri hørt noe lignende.. Hvor bor du? Liten plass hvor alle kjenner alle, eller er det snakk om vilt fremmede mennesker? Du må være litt strengere vettu, øve opp bitch-faktoren din litt. "Hold hendene dine unna sønnen min" med et strengt blikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 11. februar 2004 #3 Del Skrevet 11. februar 2004 :o Hvis vilt fremmede mennesker hadde kommet bort og begynt å ta på barnet mitt, så tror jeg at jeg hadde dasket etter dem. (Kanskje ikke hvis jeg hadde bodd på et lite sted, men jeg bor i en storby og her gjør man bare ikke slikt.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 11. februar 2004 #4 Del Skrevet 11. februar 2004 Tror jeg aldri har opplevd noe slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. februar 2004 #5 Del Skrevet 11. februar 2004 Får du ikke til å ta av lua samtidig som at du prater da? Joa, men var litt stresset der og da Men jeg er enig i at det er veldig frekt. Jeg har aldri hørt noe lignende.. Hvor bor du? Liten plass hvor alle kjenner alle' date=' eller er det snakk om vilt fremmede mennesker? Du må være litt strengere vettu, øve opp bitch-faktoren din litt. "Hold hendene dine unna sønnen min" med et strengt blikk.[/quote'] Bor i en stor by så dette var vilt fremmede mennesker ja.. :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 11. februar 2004 #6 Del Skrevet 11. februar 2004 De er to (ihvertfall) situasjoner hvor mennesker (generelt sagt!) kan bli svært allvitende. Bilkjøring er det ene. ÉN tabbe fra en medtrafikant og det vokser HORN ut av panna vår... Barn er det andre. Den som har, eller har hatt, småunger vet alt om hva som er best og hva som er farligst! Å være mor er en prestasjonsgren uten like. Så å smyge hovmodet sitt ut av munnviken er en måte å vise de som måtte bry seg at "dette KAN jeg, altså!" I en storby tror jeg at jeg ville ha klapset fingrene til hun som tok lua av gutten, ja! FOR en frekkhet! Men på et lite sted der alle-vet-alt-om-alle, skjønner jeg at en bør være mer forsiktig. Blande-seg-kjerringene er jeg redd vi alltid vil måtte plages med. Men om det passer sånn, så synes jeg godt en kan si fra. Ikke at de ville tatt selvkritikk, men en selv kunne jo fått ut damp... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 11. februar 2004 #7 Del Skrevet 11. februar 2004 På den andre siden tenkte disse "kjerringene" bare på barnets ve og vel. Det var bare å nikke som takk for at hun tok av lua og smile over at folk bryr seg! :D Vi bryr oss for lite... Ingen skade skjedd, og i stresset ditt i telefonen, ble ikke lillegutt gjennomsvett... :D Ikke ta det som kritikk, men at folk bryr seg. Ja - selv om dette var helt ukjente mennesker... Jeg synes vi er litt vel hårsåre innimellom. Mulig det bare er meg som ikke ville tatt dette så ille. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emeraldine i.i Skrevet 11. februar 2004 #8 Del Skrevet 11. februar 2004 Når en tar lua av et vilt fremmed barn i butikken, så har en vel gjort seg opp en mening i sitt stille sinn om at moren ikke har vett nok til å gjøre det selv! Tenker nå jeg! Jeg synes IKKE en er hårsår når en reagerer på slikt. Dette var ikke å bry seg OM, dette var å BRY SEG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 11. februar 2004 #9 Del Skrevet 11. februar 2004 Ja, der ser du! :D Vi er forskjellige! Jeg ville reagert verre hvis noen hadde blandet seg i min oppdragelse. :o Da mener jeg om noen bryr seg med hvordan jeg snakker/behandler min barn. Ja, og hvis noen kritiserer mitt hushold... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 11. februar 2004 #10 Del Skrevet 11. februar 2004 Ja, det er utrolig hva som plutselig er "lov" når man går gravid eller har småbarn. Da er man plutselig fritt vilt. Da Vesla var liten baby bodde vi et annet sted. Her opplevde jeg flere ganger at godt voksne kvinner kom bort til meg, og klemte meg på puppen for å få bekreftet/avkreftet sine mistanker om mye melk. :evil: :o Og selvsagt på svært offentlige plasser hver gang, slik at man ikke bare kan dra til dem, f.eks. på jobb (jobber i barnehage..) Tror alle får sin del av disse bedreviterne. De tror de er så snille og omtenksomme, men egentlig hadde verden vært mye bedre om de holdt munn. Dessverre er det svært få av disse personene som reflekterer over hvordan mødrene føler seg når de til stadighet opplever episoder som dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 3llie Skrevet 11. februar 2004 #11 Del Skrevet 11. februar 2004 Du får lage et trykk på lua hvor det står IKKE RØR. Det bør gjøre susen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 11. februar 2004 #12 Del Skrevet 11. februar 2004 ...på puppen... :o Da hadde vedkommende fått seg en kilevink hun/han sjelden hadde opplevd! :evil: Selv om det hadde vært på kongens slott! :evil: Har vanskelig for å skjønne at noen ville tatt på en annens bryster - ja, hvis en ikke hadde et forhold, da... :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 11. februar 2004 #13 Del Skrevet 11. februar 2004 Her opplevde jeg flere ganger at godt voksne kvinner kom bort til meg' date=' og klemte meg på puppen for å få bekreftet/avkreftet sine mistanker om mye melk.[/quote'] :o :o :o Er det mulig? Hallo? Intimgrenser? Det hadde ikke kostet meg en kalori å ta igjen, offentlig plass eller ikke. Det er nesten VERRE på en offentlig plass, da ser jo alle hva som skjer. Hva med å brøle: "Vil du se å dra fingrene til deg!" Eller man kan klemme igjen og si: "Hmmm, det var det jeg tenkte ja, hengepupper ja...". *sjokkert jeg* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. februar 2004 #14 Del Skrevet 11. februar 2004 Da Vesla var liten baby bodde vi et annet sted. Her opplevde jeg flere ganger at godt voksne kvinner kom bort til meg' date=' og klemte meg på puppen for å få bekreftet/avkreftet sine mistanker om mye melk. :evil: :o Og selvsagt på svært offentlige plasser hver gang, slik at man ikke bare kan dra til dem, f.eks. på jobb (jobber i barnehage..)[/quote'] :o :o :o :o :o :o :o Mye snodige mennesker i denne verdenen.. Et annet eksempel på det; Kusina mi var på barseltreff hos noen fra helsestasjonen for noen år siden. De satt i stua i 2 etg og hun skulle ned på toalettet i 1 etg. Da hun kom opp igjen fikk hun hakaslepp og ble fryktelig forbannet, for der satt en av mødrene og AMMET HENNES unge!!!! Ungen hadde begynt å gråte kan dere skjønne, så da måtte han jo få pupp..... :o :o Kusina mi pakket med seg sakene sine og dro. Det er utrolig hva enkelte er i stand til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. februar 2004 #15 Del Skrevet 11. februar 2004 Er det ulike regler for hva dere ville ha godtatt av byfolk og bygdefolk? Det forstår jeg egentlig ikke. Hva ligger egentlig bak en slik tankegang? At man må godta mere om man bor på en liten plass, spille falsk?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Rosin Skrevet 11. februar 2004 #16 Del Skrevet 11. februar 2004 Dæven døtte, da da da hadde jeg sett svart!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 12. februar 2004 #17 Del Skrevet 12. februar 2004 Er det ulike regler for hva dere ville ha godtatt av byfolk og bygdefolk? Det forstår jeg egentlig ikke. Hva ligger egentlig bak en slik tankegang? At man må godta mere om man bor på en liten plass' date=' spille falsk??[/quote'] Nei, men jeg hadde blitt "reddere" om en fremmed (potensiell skrudd/farlig) person hadde gått bort til barnet mitt enn om gamle fru Hansen som alle kjenner hadde gjort det. Det var slik jeg tenkte i alle fall, ikke om det er frekt eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lille kykkeliky Skrevet 12. februar 2004 #18 Del Skrevet 12. februar 2004 Du verden hva folk kan få seg til å gjøre - Ta av lua, klemme på bryst og amme andres barn !!!! Jeg er dypt, dypt sjokkert! Tror jeg hadde eksplodert i alle tilfellene, eller i hvertfall kommet med en sikkelig syrlig kommentar. Likte forslaget om påtrykket " IKKE RØR MEG"' Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 12. februar 2004 #19 Del Skrevet 12. februar 2004 Det er forskjell på om det er et vilt fremmed menneske som begynner å tuske med ungen din, eller naboen din. Man tåler mer av naboen sin + at man har litt høyere grenser for å skjelle ut personer man kjenner. Hadde noen grafset meg på puppen så hadde jeg blitt forbanna! "HVA I HELVETTE ER DET DU DRIVER MED!!!" og muligens knepet tilbake. Jeg er da ingen ku man kan stryke over juret på.. Hadde noen ammet min unge, så vet jeg ikke. Har aldri hørt om det før. Melk er jo melk, men det er et overtramp å ta på seg mating når mor er borte i 1 min.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bygdedyret Skrevet 12. februar 2004 #20 Del Skrevet 12. februar 2004 Hei, nå får jeg vel så hatten passer, men: Jeg synes det var dårlig av folk å slenge blikk og skeive kommentarer, men helt supert av hun som tok lua av gutten din. Ærlig talt, kunne du ikke ha ventet med å ta den telefonen? Har jobba i et kjøpesenter, og sett litt av hvert i kategorien 'kokende barn'. Okei, hvis det bare var lua og bare var tre minutter, var det vel ikke så ille, men det er ikke tvil om at det kan være ubehagelig å være for liten til å regulere klærne på egen hånd... Og for å slenge meg på bygd/by-debatten: Klart man ikke skal 'godta' mer i en bygd enn i en by, men man skal godta mer fra folk man kjenner, og dem er det flere av på bygda. Flaks at jeg bare er gjest, så mye kjeft som jeg kommer til å få nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå