Gå til innhold

Sitter å ser på Luksusfellen og er sjokkert over visse ting..


-Jiinxs-

Anbefalte innlegg

Ta f.eks

Sesong 6, episode 4.

En dame står over valget av å selge bilen eller leiligheten.

Jeg ser ærlig talt ikke hva problemet er, man selger jo selvfølgelig bilen, når hun t.o.m. fått tilbudet om å leie en bil billigt når hun trenger det.

Forstår virkelig ikke hva hun egentlig tenkte på.

Leve i bilen eller ha en leilighet :murvegg:

Sesong 6, episode 6.

En fyr har en dyr bluray spiller + PS3 og en Wii.

Når det blir spm om å selge noe så ser han ingenting han kan selge.

Blu-Ray og Wii hadde jo klært vært noe jeg hadde solgt raskere en svint, og t.o.m. PS3'n om det kom til det.

Forstår egentlig ikke hvorfor han evt kjøpte PS3 og så en Blu-ray spiller senere eller vice versa.

Og om han kjøpte Blu-Ray først, så hadde jeg da solgt den etter jeg hadde kjøpt PS3en.

---

Skal være ærlig å si at jeg selv har hatt økonomiske problemer, men det ser ut som det er på vei til å ordne seg.

Men noen av tilfellene som de viser på programmet er bare helt sinnsykt.

Og ta folk som har barn og så leker de med økonomien slik de gjør.

En dame var nær med å miste leiligheten sin samtidig som hun hadde 4 unger (om jeg husker rett).

Du kan se programmet her.

Endret av -Leon-
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror de aller fleste i luksusfellen er ekstremt materialistiske. Vil ikke kvitte seg med ting som egentlig ikke spiller noen rolle i livet. Spill og TV'er, moteklær, biler man ikke trenger osv.

Det verste tilfellet jeg har sett i luksusfelen var de som ikke hadde forsikring på bilen og i tillegg lot sønnen, eller vennenen hans kjøre den. Satte sønnen i knipe fordi de måtte sette abonnement på ham osv.

Folk får surre så mye de vil med penger, men ikke la det gå ut over barna! Håper alle de som får hjelp i programmene klarer å skjerpe seg sånn i ettertid. Og at andre som ser på klarer å ta et tak i seg selv og skjerpe seg. Økonomi er jo egentlig ikke vanskelig, men ser ut til at en del ikke bryr seg om de bruker mer enn de får inn. Sjelden jeg ser tilfeller der de har vært veldig uheldige pga uforutsette hendelser utenfor deres kontroll, kun rent unødvendig forbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel neppe så mye å tjene på å selge ps3, blueray o.l.. Jeg blir mest overgitt over forbruket deres. F.eks. er jo 5000 kr på klær i måneden vannvittig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tihi, verste jeg har sett på Luksusfellen, det var hun som tok taxi overalt, og da programlederene sa at hun måtte begynne å ta bussen, så så hun på dem akkurat som månen hadde falt ned; Buss, hun kunne da ikke ta buss, det var for vanlige folk det. :skratte: hun var for pen på det til å kunne gjøre slike ting "arbeiderklassen" gjør. Du og du :sjenert:

Anonym poster: 786ef6cb94d4125eda044392e4420608

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tihi, verste jeg har sett på Luksusfellen, det var hun som tok taxi overalt, og da programlederene sa at hun måtte begynne å ta bussen, så så hun på dem akkurat som månen hadde falt ned; Buss, hun kunne da ikke ta buss, det var for vanlige folk det. :skratte: hun var for pen på det til å kunne gjøre slike ting "arbeiderklassen" gjør. Du og du :sjenert:

Anonym poster: 786ef6cb94d4125eda044392e4420608

haha ;p

Hvilken sesong/episode? Vil se :popcorn:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ønske de kunne hjelpe noen fattige mennesker en gang. Uføre eller liknende. Er lei av å se på disse menneskene som har så altfor mye penger som de hiver rett i dass. Hjelp de som har mindre til å få mer!

Anonym poster: 129de95bfe3730fc4d44c657bd72327e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Starlit

Ta f.eks

Sesong 6, episode 4.

En dame står over valget av å selge bilen eller leiligheten.

Jeg ser ærlig talt ikke hva problemet er, man selger jo selvfølgelig bilen, når hun t.o.m. fått tilbudet om å leie en bil billigt når hun trenger det.

Forstår virkelig ikke hva hun egentlig tenkte på.

Leve i bilen eller ha en leilighet :murvegg:

Sesong 6, episode 6.

En fyr har en dyr bluray spiller + PS3 og en Wii.

Når det blir spm om å selge noe så ser han ingenting han kan selge.

Blu-Ray og Wii hadde jo klært vært noe jeg hadde solgt raskere en svint, og t.o.m. PS3'n om det kom til det.

Forstår egentlig ikke hvorfor han evt kjøpte PS3 og så en Blu-ray spiller senere eller vice versa.

Og om han kjøpte Blu-Ray først, så hadde jeg da solgt den etter jeg hadde kjøpt PS3en.

---

Skal være ærlig å si at jeg selv har hatt økonomiske problemer, men det ser ut som det er på vei til å ordne seg.

Men noen av tilfellene som de viser på programmet er bare helt sinnsykt.

Og ta folk som har barn og så leker de med økonomien slik de gjør.

En dame var nær med å miste leiligheten sin samtidig som hun hadde 4 unger (om jeg husker rett).

Du kan se programmet her.

Er noe som heter skuespill og underholdningsverdi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er snakk om å f.eks få betalt ned de minste og verste inkassokravene på f.eks. 15.000 tilsammen, så hjelper det på å få solgt unna selv PS3 o.l.

Men når ikke de viser vilje der engang, så lurer jeg litt på hvordan det går videre. De fleste går jo med på å selge alt sånt hvis de må da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ønske de kunne hjelpe noen fattige mennesker en gang. Uføre eller liknende. Er lei av å se på disse menneskene som har så altfor mye penger som de hiver rett i dass. Hjelp de som har mindre til å få mer!

Anonym poster: 129de95bfe3730fc4d44c657bd72327e

Da faller jo litt av poenget med dette programmet bort. Her er jo poenget å hjelpe de som har havnet i luksusfellen, altså de som har lite penger fordi de somler de bort på tull, ikke de som sliter med å få det til å gå rundt fordi inntekten er for lav til å dekke noe mer enn det absolutt nødvendigste.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel neppe så mye å tjene på å selge ps3, blueray o.l.. Jeg blir mest overgitt over forbruket deres. F.eks. er jo 5000 kr på klær i måneden vannvittig.

Når de har 0 kr, så vil jeg tro det hjelper å selge en PS3/Wii/BluRay om de så bare får 2000 pr enhet eller noe slikt + jeg vil tro det sender en melding til evt kreditorer at man er villig til å forandre livsstilen sin.

Men forstår poenge ditt.

Endret av -Leon-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg litt om programmet som heter samlere eller noe sånn. Hele huset er jo stappa av alt mulig dritt, men de klarer jo ikke å selge selv en liten bamse som såvidt har mer pels igjen. Hva faen skal man med alt drittet?

Anonym poster: 12cb2fb69a613f5f9153ba371d3ce3bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de har 0 kr, så vil jeg tro det hjelper å selge en PS3/Wii/BluRay om de så bare får 2000 pr enhet eller noe slikt + jeg vil tro det sender en melding til evt kreditorer at man er villig til å forandre livsstilen sin.

Men forstår poenge ditt.

"Bare" 2000 pr. enhet? Jeg tror du overvurderer hvor mye disse selges for brukt altså :gjeiper:

Anonym poster: 6e4a3168c7ee92cbafad01d5fc0531fa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg irriterer meg over er at de ikke jubler av takknemlighet når de får gaver på slutten av programmet.

Jeg husker spesielt en kar som drev sitt eget firma som DJ, og dreit i å sette av skatt.

Og så får han DJ utstyr sikkert verdt over 30 000 kr til bedriften sin ETTER at de har fiksa økonomien hans, og alt han sier er - "Flott. Dette får jeg nok bruk for."

Hva ER det med folk? Hva skjedde med "TUSEN TAKK" ?

Noen av deltagerene tar jo bare imot gavene med et sløvt smil..Jeg hadde kollapset av takknemlighet om noen hadde gitt meg så store verdier rett i hånda. :fnise:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Bare" 2000 pr. enhet? Jeg tror du overvurderer hvor mye disse selges for brukt altså :gjeiper:

Anonym poster: 6e4a3168c7ee92cbafad01d5fc0531fa

:lur: :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilfellene i Luksusfellen er nok verstingene i klassen, tenkte jeg. Men hører stadig om folk, bekjente og lignende som er på vei i uføret, med kredittkort og avbetalinger som går over styr og er på vei ned i det økonomiske sluket.

Jeg reagerer nok heller på forbruket til de som deltar enn på hva eiendeler de ikke vil selge. Det er ikke alt man får så mye for. Og ikke så lett å tenke seg frem til muligheter når man ikke har de store, trygge kjente verdiene, som båt, hytte, bil eller firhjuling å ta av.

Men det er defintift et program som skremmer meg inn på en smalere sti!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg reagerer nok heller på forbruket til de som deltar enn på hva eiendeler de ikke vil selge. Det er ikke alt man får så mye for.

Det er nok heller at programlederene vil se at deltakerene i programmet vil ofre noe selv for å få orden på økonomien sin. Om så at det er x-boxen / kameraet / tv`en osv

Er surt å jobbe og stå på for en person, om personen selv ikke gidder å løfte en finger for å selv hjelpe til i situasjonen. Samme vil banken også se. Man må vise insatsvilje selv.

Anonym poster: 786ef6cb94d4125eda044392e4420608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yellow Taxi

Syns ikke det er tåpelig at folk ikke vil selge brukte ting som klær og spill-maskiner. For det første får man igjen svært lite av den opprinnelig prisen, men viktigst av alt så har det minimalt og si. De fleste av disse folka har et enormt forbruk og en høy kredittkort gjeld. De må selge bil og/eller nedgradere bolig og kutte enormt i forbruk.

20 tusen fra tilfeldig brukt drit solgt på finn har ingenting å si for å endre økonomien deres, selvom det blir bra tv av at de må "selge alt de eier".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...