cornflake_girl Skrevet 8. juli 2012 #1 Del Skrevet 8. juli 2012 Tenkte jeg skulle starte opp en slags treningsdagbok! Hallo alle som forviller seg inn her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest20 Skrevet 8. juli 2012 #2 Del Skrevet 8. juli 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cornflake_girl Skrevet 8. juli 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 8. juli 2012 Dagens: Ganske sliten etter intervalløkt i går, fått i meg for lite næring tror jeg. Bestemte meg derfor for en rolig svømmeøkt (restitusjonstrening). Spiste rugbrød med makrell, naturellyoughurt med sukrin og kakao og appelsinjuice til frokost, syklet til svømmehallen og svømte 1000 meter. Litt vanskelig å holde tempoet nede, morsommere å svømme fort! :gjeiper: Men en sykt deilig økt. På en skala fra 0-10, subjektiv opplevelse av økta på 9. Nettopp spist middag, stekt oksekjøtt med squash, løk, champignon og paprika + fullkornscouscous og chilisaus Kjøpt inn sjokolade og brunost, klarer ikke spise nok om jeg ikke kjører på med noe veldig energitett i tillegg i dag, kjenner jeg. Skal ha yndlingsøkten min i morgen (progressiv langkjøring ute i skogen). Sykt mett nå, men ligger fremdeles laaaangt under hva jeg egentlig burde få i meg. Spise noe rugbrød med brunost og unne meg sjokolade i kveld, så får vi håpe at det blir ordnings i sakene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cornflake_girl Skrevet 8. juli 2012 Forfatter #4 Del Skrevet 8. juli 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cornflake_girl Skrevet 11. juli 2012 Forfatter #5 Del Skrevet 11. juli 2012 Ble ikke langkjøring på mandag, men heller pyramideintervaller (fire trinn på et min hver, pauser på halve tiden). Dragene på 85-90% av max HR, pausene på ca 70%. Etter det spiste jeg, og tok en kort svømmetur (500 m) pluss en del teknikktrening i bassenget. Fin treningsdag. I går var jeg i bassenget igjen, hadde med selskap, så ble ikke veldig fokusert trening, men svømte 1000 m, øvde på vendinger og stup. Gøy med selskap, da! Skal avgårde i bassenget i dag og, tipper det blir 1000 m + teknikk, må øve på vendinger og benspark (bryst). I morgen skal jeg løpe på stadion for å sjekke hvor fort jeg kan løpe 400 m, for så i følge opp om en måned og ta ny test. Blir gøy! Elsker å løpe på bane. Ha en fin treningsdag, alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cornflake_girl Skrevet 11. juli 2012 Forfatter #6 Del Skrevet 11. juli 2012 Fantastisk økt i bassenget i dag, 10/10! Laget kyllingfajitas med fullkornspasta (og maaassseee grøntfor) til middag, namnamnam. Kjenner jeg er sliten, hodet mitt klikker litt når jeg er sliten, så skal prøve å få hvilt og slappet av godt i kveld og på formiddagen i morgen. Da skal jeg teste formen, løpe 400 m på ca 85% av max HR, og ta samme testen igjen om en måned. Gøy! Må plukke frem lettskoene fra kottet, lenge siden jeg har hatt de på beina! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cornflake_girl Skrevet 21. juli 2012 Forfatter #7 Del Skrevet 21. juli 2012 (endret) Åjda, nå har jeg vært dårlig til å logge treningen her inne... Skal vi se. 12. juli løp jeg på bane for å sjekke tempoet på 400 m, 60 m og 100 m. Varmet opp og to tre reps av alle distansene. Løp pyramideintervaller etterpå (tre trinn), men på så lavt som 80% av maxHR. Har logget økta som en 9/10, så den må ha vært bra Deretter ble jeg syk, og lå med feber og forkjølelse noen dager. Begynte så smått med trening igjen 18. juli, varmet opp litt og svømte aktivt 550 m, og lot det være med det ettersom jeg ikke var helt 100% frisk. Har logget økta som en 10/10, synes å huske at det var fordi teknikken fallt så på plass de siste lengdene, og det er en så syyykt deilig følelse! 19. juli løp jeg intervaller, hadde tenkt å løpe 4X4, men ble 3X4 fordi siste draget ble mye lengre. 3X4 intervallene ble løpt på ca 85% av maxHR, pausene på ca 70%. Siste draget løp jeg rundt hele parken her for å ta tiden, den ble 6 min og 10 sek. Har logget økta som en 8/10, mener å huske at den var relativt tung. 20. juli var jeg i bassenget igjen, hadde med selskap så ble mye fjås og ikke særlig konsentrert trening, men var gøy uansett. Svømte 1000 m. Logget økta som 8/10 21. juli (dvs i dag) løp jeg intervaller igjen. Rett ved meg er det en bakke som fortsetter i det uendelige (tilsynelatende), den er ihvertfall så lang at jeg kunne løpe 4X4 intervaller med 3 min pauser uten at den tok slutt... Genial til intervalltrening. Pga bakken gikk jeg pausene. Løp dragene på noe mellom 85% og 90% av max HR, og pausene på 65% - 70%. Etter dragene snudde jeg og løp ned igjen, ca 65%-70% av max HR. Utrolig deilig økt med solskinn og alt, 10/10. Dessuten litt mentalt sliten og deppa, hodet mitt trengte en pause, og løpeturen funket som bare det. Var nesten litt snurt når den var over... Men men.. Endret 21. juli 2012 av cornflake_girl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cornflake_girl Skrevet 23. juli 2012 Forfatter #8 Del Skrevet 23. juli 2012 Treningsfri i går. I dag har jeg vært i bassenget, oppvarming, 1500 m, trente på vendinger. Litt frustrert fordi det er så mange som ikke har fått med seg at det er høyrekjøring i banene, ødelegger helt flyten... Men egentlig en veldig god økt, fin flyt, og fin rytme med pustingen (har slitt litt med akkurat det). Intervalløpingen har nok hjulpet på kondisen, og er medvirkende til det 9/10. Bakkeintervaller med selskap i morgen, gleder meg. Men blir nok litt slit, klarer ikke konse like godt når jeg trener sammen med andre, og da blir det med en gang mer slitsomt. Gleder meg til nedturen, da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cornflake_girl Skrevet 25. juli 2012 Forfatter #9 Del Skrevet 25. juli 2012 Ble ingen bakkeintervaller, råket på en liten fyll mandag, så i går var jeg litt klein I dag derimot var jeg i bassenget, og hadde 1500 fantastiske metere med flyt! 10/10 I tillegg trente jeg endel lengder med plate, for å øve benspark. Vendingene begynner også å sitte bedre. Fokuserte på å bruke bukmuskulatur for å stabilisere, har en tendens til å "bikke" mot venstre etter frasparket. Merker at når jeg får sentrert meg bedre, og ligger planere i vannet, blir fremdriften bedre. Fikk også kompliment for teknikken min av en random dame, det var gøy! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cornflake_girl Skrevet 26. juli 2012 Forfatter #10 Del Skrevet 26. juli 2012 Intervaller, 4X4 med 3 min pause. I dragene HF på ca 80-85% av max, i pausene rundt 70%. Fin økt! Merker jeg må øke tempoet mye for å komme høyt nok opp i intensitet. 9/10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cornflake_girl Skrevet 31. juli 2012 Forfatter #11 Del Skrevet 31. juli 2012 Siste treningsøkter: 27. juli: Svømmeøkt. 1000 m pluss trene og trene vendinger og fraspark. Fantastisk økt, dog. Alt fløyt perfekt. 10/10 28. juli: løpetur ute, fartsleik (naturlige intervaller). Det regnet katter og frosker ute, men var en ganske fin økt allikevel, løp 7 km. Logget økta som 9/10 30. juli: svømming igjen, 1500 m rolig bryst, 500 m crawl. Ikke noe teknikktrening utover det. Fin økt, men kun logget til 9/10 pga en del kaving, og ukonsentrert. i dag: Til min bakke som aldri tar slutt (i dag sjekket jeg hvor lang den er, den er faktisk 3 km. lang. Utelukkende oppover...). Løp både opp og ned. Trodde jeg skulle dævve på toppen, men belønningen kommer selvfølgelig når man kan kosejogge ned igjen på lav puls og nyte sola og utsikten. 9/10! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raggy Skrevet 9. august 2012 #12 Del Skrevet 9. august 2012 Heisann Fy flate her snakker vi om jente med krutt! Du imponerer Har planer om å begynne å trene selv. I begynnelsen blir det nok mest styrke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå