Gå til innhold

Sparing!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sparer alt fra 5-14000 pr mnd. Har omtrent 20000 utbetalt.

Jeg er 29, singel, leier rimelig og har ingen andre lån enn studielån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yvonne er fantastisk flink. :)

Sparer du til bolig, Yvonne? Det må da gå rasende fort i den sparefarten! Jeg er imponert!

Og burde strengt tatt latt meg inspirere til å spare mer, men det er for fristende å dytte pengene inn på nedbetaling av lånet i stedet, selv om man får høyrentekontoer med bedre rente enn lånet har nå for tiden. Det er ikke så mange ørene om å gjøre, og rent psykisk liker jeg at gjelda synker!

Ja, sparer til bolig. Uten hjelp fra foreldre er jeg bare nødt til å spare mye. Lander vel på en 800.000-900.000 kr til slutt, vi får se.

Og hvis du legger inn penger i lånet så er jo det veldig bra, jeg ville heller nedbetalt f.eks boliglånet framfor å ha spare mye. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med å spare rundt 4000 i måneden fremover (jeg får noen endringer i inntekt/utgift nå, så jeg vet ikke eksakt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om lag 3000/mnd - mer ved større utbetalinger som feriepenger, tilbake på skatten, mye overtid og slik. Litt mindre spareevne et par måneder til den nyutdannede mannen får seg arbeid. Håper å spare 5-6000 når han har jobb i boks. Sparer EK til første bolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cevita

Avdrag på boliglån ca 5000 i måneden, BSU 1600 i måneden og ellers setter jeg inn det som er igjen når neste lønning kommer inn. Mellom 1-5000 i måneden tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loren

Jeg bor alene med et barn.

Er student og jobber så mye jeg kan, det varierer fra 15-21 000 hva jeg har inn inkl studielån og barnetrygd. Av disse går 8000 til husleie, og 1500 til barnehage.

Hva jeg sparer kommer an på hver mnd,men det går alltid fast 500 til min sparekonto, 500 til BSU og 500 til en konto i mitt navn som er tiltenkt mini.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sparer relativt lite, kun 4000 kr i måneden (har 25000 utbetalt), og så sparer jeg ekstra når jeg får skattepenger/feriepenger eller overtid. Men så har jeg allerede bolig, bil (uten lån) og full BSU, så jeg trenger ikke spare så mye lengre. Kan endelig bruke litt penger på meg selv etter trange år som student :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat kjøpt nytt hus, så pr i dag er det bare litt som spares i fond pr måned og øvrige sparemidler går rett i huset med litt oppussing ute/inne.

Utover på høsten så begynner jeg å spare til hva som skal gjøres inne i 2013 og når alt er gjort så blir det å ta en ny runde med verdivurdering, øke månedlig avdrag på huset og få inn en del på sparekonto.

Hvor mye det blir vet jeg ikke, men et sted mellom 5-10 000 kr i mnd håper jeg.

Siden man nå trenger 15% egenkapital til å kjøpe hus, så er det vel bare å spare. Jeg har ikke tenkt å bo her for evig og alltid.. og jeg er ikke sikker på om jeg vil selge det heller om jeg først skal flytte.

Aldri vært spesielt god på dette å spare, men hjelpes.. det er jo faktisk moro hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparer 500 kr fast +300 i BSU, og all overskytende lønn som ikke går til utgifter går til reisekassen.

Er ganske avhengig av en buffer for trange tider uten jobb. Huslån kan jeg bare skyte en hvit pil etter, så det er reise som er mest nærliggende å spare til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500 i mnd fast til bsu

2000 fast i mnd til BRYLLLLUUUUUP!!!!!! :D

prøver ellers å spare ca 10000 i mnd til ny leilighet skal overtas på nyåret...

har utbetalt ca 22.000 og har samboer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...