Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er så redd jeg nå :'(

Blør nå.. Har litt vondt nederst i magen.. På mandagen var jeg hos jordmor og hørte hjertet, senere på dagen fikk jeg ekstremt vondt i magen som fortsette litt ut på dagen etterpå.. Det er friskt blod, litt som når jeg har fått mensen.. huff :'(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner du er veldig redd! Men at du blør trenger ikke bety at du spontanaborterer. Du må ringe legen (legevakten) og si at du er 14 uker på vei og at du blør. Kanskje du kan komme innom imorgen og måle HCG eller du kan bestille privat ultralyd hos en gynekolog. Lykke til! Håper det ordner seg! :klemmer:

Skrevet

Tusen takk <3

Samboern min ringte for meg og forklarte, jeg skulle bare legge meg ned og slappe av. Om jeg blør mer skal jeg komme til legevakta :)

Har roet meg nå heldigvis, men ble helt hysterisk ista. Selvom jeg vet at det ikke er unormalt å blø litt. Nå vet jeg virkelig hvor mye dette betyr for meg, og nå gikk det virkelig opp for meg at jeg skal bli mamma :)

Så lenge det går bra nå da!

Uansett.. Skal ringe legen på mandag og be om en time :)

• Liker 1
Skrevet

Ååå. dette hørtes skummelt ut.

Kjempemasse lykke til. Håper alt går bra :klemmer:

Og hold oss oppdatert ;)

Skrevet

Huff, nå har jeg vondt i magen, mer og mer.. tørr nesten ikke gå på do for å sjekke.. jeg kan ikke miste nå, jeg er så redd :'(

Skrevet

Krysser fingrer og tær og ber om at dette skal gå bra :klemmer:

For å gi deg litt håp så kan jeg fortelle at jeg hadde ganske mye blødninger i mitt første svangerskap, den verste var i uke 10 og var som en sterk menstruasjon! Men det gikk bra, og fikk ei velskapt jente til termin..

Men ikke nøl med å kontakte legevakt selv om blødningen ikke forverrer seg, en ultralyd kan ikke gjøre så mye, men den kan iallefall vise om alt er bra og berolige deg.... (likedan bør du og ringe hvis smertene vedvarer)..

Lykke til kjære deg :klemmer:

Skrevet

Ååh, det er så deilig å få gode ord når man er så.redd :)

Tror nok jeg bestiller time til uken for en ultralyd, orker ikke denne angsten for å ha mistet om alt egentlig er bra! Får bare prøve å puste ut og slappe av :) takk gud for at jeg har en time hos psykologen min på mandag, det trengs nå :P

Skrevet

Er litt lettet nå, det har ikke kommet noe mer blod og det siste var helt lyst. Tror dere jeg kan ta det med ro da?

Skrevet

ja det tror jeg. En spontan abort er ofte med utrolig sterke menssmerter (slags minifødsel kanskje?) og en del blod. Men det virker ikke som om du har hatt det. Uansett ville jeg tatt en ultralyd denne uka.. er litt greit å se liv og ikke være bekymret hele tida:)

Skrevet

Hvis blødningene roer seg så tror jeg nok det kan gå bra! Jeg blødde som sagt så mye at jeg brukte bind både natt og dag, og det gikk bra!

Men hadde det vært meg så ville jeg ha bestilt ultralyd så fort som mulig, for egen sjelefred sin del..

Da jeg blødde så ringte jeg legen og han henviste meg rett på Gyn og var der samme dag, pluss jeg fikk flere ultralyder så lenge jeg blødde og etterpå. Så du trenger ikke bestille deg privat ultralyd, dette er en del av svangerskapsoppfølging ved komplikasjoner som du har nå.

Nok engang, håper det går bra, det er grusomt å gå sånn i uvisshet og være redd for mageboeren :klemmer:

Skrevet

Så glad jeg har dere altså!

Da ringer jeg legen på mandag og ber om å bli henvist til gynekolog :)

Blir helt sliten av alle disse tankene.

Er så takknemlig for støtten deres <3

Skrevet

Så glad jeg har dere altså!

Da ringer jeg legen på mandag og ber om å bli henvist til gynekolog :)

Blir helt sliten av alle disse tankene.

Er så takknemlig for støtten deres <3

Hvis det ikke blir bedre i helga så er det helt greit å ringe legevakten og, da vil du komme inn på Gyn for en sjekk!

Men må bare spørre;

Hvor mye blør du? Du skrev at det hadde roet seg og var lysere, men er det på truseinnleggnivå eller bindnivå? Og husk å ikke bruk tampong!

Skrevet

Det var som starten av mensen på en måte. Sånn en pulje med blod om du skjønner, tørka først og skylte i dusjen så brukte jeg truseinnlegg :)

Men etter en bedre forklaring fra samboer om hva legevakta hadde sagt på tlf så ble jeg mye roligere.

De så at siden jeg hadde vært på tidlig ultralyd + hørte hjertet på mandag så er sjansen for SA omtrent= 0

Hun forsto hva jeg mente med starten av mensen og da virket det som om det absolutt ikke var noe farlig :)

Skrevet

Er ikke noe som helst blod nå :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...