AnonymBruker Skrevet 7. juli 2012 #1 Skrevet 7. juli 2012 Var på mcdonalds i dag og spiste med noen venner. Hadde ikke vært der på minst ti år og hadde helt glemt hvordan det var. Kan ikke si at det var noe spesielt. Brusen var god og pommes fritesen vil jeg også skryte av, for den var også veldig god, men hamburgeren, nei, det smakte så og si papp. Det kunne like godt vært ei pappplate satt i mellom to skosåler med blader og ketchup på. Tror ikke jeg hadde smakt noe forskjell. Ikke ble jeg mett heller og var så sulten at jeg kjøpte to og det smakte helt likt. Vil nesten si jeg sitter i gjen litt skuffet. Alle andre snakker om hvor god denne maten er. Men McDonalds er jo et av verdens mest populære gatekjøkken. Man ser det på hvert gatehjørne og man ser alltid folk der. Så hvorfor liker folk den maten så godt? Spiser de mat de ikke liker eller er dette mat som de aller fleste liker uten om noen få raringer... som meg selv? Anonym poster: 663e453b027955183fd429b52211c78e 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2012 #2 Skrevet 7. juli 2012 Folk har forskjellig smak, vet du. De som liker maten der synes vel ikke at den smaker papp selvom du synes det smaker papp. Eller så synes de det smaker papp og liker papp. Folk får da velge hva de vil spise selv? Anonym poster: f128dd7b8ae737eb8925abb22f4a8a96 2
eeeden Skrevet 7. juli 2012 #3 Skrevet 7. juli 2012 Nå ble jeg litt skuffet. Så for meg hvordan du ville beskrive en som forsatte å spise papiret til burgeren. :gjeiper: 4
Gjest _Lita_ Skrevet 7. juli 2012 #4 Skrevet 7. juli 2012 Jeg hater å innrømme det, men jeg elsker Mc Donaldsmat. Det jeg liker så godt er dressingen de har i bigmac'en, og de doble cheezeburgerne de har. Jeg syns det smaker kjeeempe godt. Men jeg ser jo det at kjøttet mellom brødet ikke er stort å skryte av, og at det har en slags gummikonstistens. Salaten kunne vel vært litt spenstigere også. 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2012 #5 Skrevet 7. juli 2012 Jeg elsker sånn junkfood. Så jeg er vel en raring med koko smaksløker. Men føler meg ikke bra etter å ha spist sånn mat, så det gjør jeg sjelden. Mange måneder siden sist.. huff nå ble jeg sulten :gjeiper: Anonym poster: c0596fa2fe6de8271beb7227f6b2eba7
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2012 #6 Skrevet 7. juli 2012 Samme tenker jeg om Grandiosa -pizza. Snakk om papp, men allikevel laster folk haugevis oppi handlevogna når de er på tilbud. Forstå det den som kan. Anonym poster: e624c0a61219715294c967175938b9a9 3
hermoine Skrevet 7. juli 2012 #7 Skrevet 7. juli 2012 Liker McDonalds jeg Men selvfølgelig, det er jo noe heeeeeelt annet med mat som er lagd mer fra bunnen!
skreppamedleppa Skrevet 7. juli 2012 #8 Skrevet 7. juli 2012 For meg er det omvendt på macèn, brusen er tam og ikke drikkende og pommes fritesen smaker, vel ikke så mye, burgeren derimot, mmmmm Selvsagt er de hjemmelaga burgerene bedre, og de finnes da og flust av andre steder å bevandre seg inn på om en vil ha en kulinarisk smaksopplevelse av en burger. Likevel slår jeg et slag for macèn sin burger. Men jeg har skjønt at her inne så er en ikke så mye verd om en har ketchup på maten sin, liker junk food, spiser halvfabrikater osv. Nei en tilhører slummen da og bor vel i gettoen, er kunnskapsløs, lite opplyst og frekk som juling. vel folk liker forskjellige ting også innenfor mat, hmm tenke seg til du.. Selv liker jeg ikke komle/raspeballer/kompe, bare eimen av den utrolig lite fristende ballen får det til å vokse i munnen på meg. Men det er jo Norges nasjonal rett etter kjøttkaker så jeg er sikkert rar, men det hindrer meg ikke i å lure på hvorfor folk hiver innpå med potete baller som galninger, det smaker jo, tja papp… jaja, jeg får trøste meg med at folk som meg som sikkert kommer fra slummen fordi jeg elsker ketchup og spiser ”papp” er veldig folkelig og herved normal, så får overklassen trøste seg med at man må jo ikke spise på macèn ei heller drikke brus til middag, eller ha ketchup på maten sin. Vet jeg blander inn enkelte andre elementer i svaret mitt, men det finnes så mange gastronomiske tråder om mat, hva andre spiser og drikker 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2012 #9 Skrevet 7. juli 2012 De spiser ikke papp, de spiser burger. At du personlig ikke likte den er da ikke noen grunn til at de som faktisk synes den smaker godt skal la være. Anonym poster: 13088203f2b817cc7e474243d153144b
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2012 #10 Skrevet 7. juli 2012 Jeg har jobbet som sommervikar på Macern. Og kan fortelle dere at store oksekjøttbiter blir levert i stålarmerte bokser, som heter combo bins. Hver enkelt av dem er like stor som en badestamp. Fra Nortura.. Det som gjør at kjøttet er smakløst er konserveringsmiddel og at det blir gjennomstekt på så høy varme at alle bakterier drepes. Det stekes og i soyaolje. Viktigste stikkord for at kjøtt skal bli smakfullt er jo at det ikke gjennomstekes på for høy varme og at man bruker annen olje enn soya å steke det i.. Men for MacDonalds er det aller viktigste at kjøttet har minst mulig bakterier, uten noe e. coli. Feks skulle noen bli dårlig og syke av å spise på macern ville være det mest katastrofale for kjeden og ryktet. Derfor kommer trygt kjøtt foran smakfullt kjøtt.. Så vet dere det. Anonym poster: 0c651d7ad4d7ce891263d859c1f84bd2 1
Gjest Uanonymbruker Skrevet 7. juli 2012 #11 Skrevet 7. juli 2012 Happy meal, dobbel pommes frittes og en jordbærmilkshake 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2012 #12 Skrevet 7. juli 2012 Det folk "liker" med mcdonaldsmaten er vel alle konserveringsmidlene/saltet/sukkeret som gjør at man får en avhengighetsfølelse? Anonym poster: 747066b095444adb239642ef8b54f942 1
Gjest skravle Skrevet 7. juli 2012 #13 Skrevet 7. juli 2012 Nordmenn er nok rimelig harry og hjelpeløs i matveien ja. Glemmer aldri den gangen jeg hadde en finere middagsdate med ei jente, hvor hun bestilte cola til en fiskerett og spurte etter ketchup som hun skulle "ødelegge" retten med. Har vel aldri vært så flau på en restaurant før. 1
skreppamedleppa Skrevet 7. juli 2012 #14 Skrevet 7. juli 2012 (endret) Nordmenn er nok rimelig harry og hjelpeløs i matveien ja. Glemmer aldri den gangen jeg hadde en finere middagsdate med ei jente, hvor hun bestilte cola til en fiskerett og spurte etter ketchup som hun skulle "ødelegge" retten med. Har vel aldri vært så flau på en restaurant før. At du blir flau er jo ditt problem, ikke hennes som sikkert koste seg med maten hun skulle spise. Hennes smaksløker, hennes mat. Dine smaksløker ,din mat. Så mind your own food, den pleier å smake best da Endret 8. juli 2012 av skreppamedleppa 5
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2012 #15 Skrevet 7. juli 2012 BURGER (IS THE) KING! Anonym poster: 8a9be63ec04827a9c0ae97483dcda7cb
Gjest Belle Gunnes Skrevet 7. juli 2012 #16 Skrevet 7. juli 2012 Nordmenn er nok rimelig harry og hjelpeløs i matveien ja. Glemmer aldri den gangen jeg hadde en finere middagsdate med ei jente, hvor hun bestilte cola til en fiskerett og spurte etter ketchup som hun skulle "ødelegge" retten med. Har vel aldri vært så flau på en restaurant før. Regner med det ble med den ene daten. Enig med deg at smaken her til lands kan være litt harry. Det man ikke kan ha ketchup på, kan man ikke spise. Synd, for det finnes så enormt mye god mat der ute. Men altså jeg spiser på McDonalds i ny og ne jeg. Men dropper brusen (pulverbrus smaker høgg) og frisen er seig og ekkel. Men burgeren er OK. Grandiosa er mye mer papp enn burgeren derfra. 1
Cata Skrevet 8. juli 2012 #17 Skrevet 8. juli 2012 Riktignok liker jeg junkfood, men jeg er enig i at McDonalds burger ikke akkurat er noen kulinarisk opplevelse - for å si det mildt. Burger King sin derimot.... . Eller de fleste andre gatekjøkkeburgere for den del.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2012 #18 Skrevet 8. juli 2012 Regner med det ble med den ene daten. Det håper jeg også, hadde ikke orket å date en som ser ned på meg pga hva jeg spiser. Anonym poster: 54aaacd7eb611d5ada303640320afe92 2
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 8. juli 2012 #19 Skrevet 8. juli 2012 Folk liker mc D og lignende fordi det er stappa av sukker og fett. Hjernen vår vår er "designa" til å like smaken av mat med høyt sukker og fettinnhold. Selv boykotter jeg både mac donals, burger king og lignende. Både på grunn av smak, næringsinnhold og uetisk buisness. 2
Sweet77 Skrevet 8. juli 2012 #20 Skrevet 8. juli 2012 Var på mcdonalds i dag og spiste med noen venner. Hadde ikke vært der på minst ti år og hadde helt glemt hvordan det var. Kan ikke si at det var noe spesielt. Brusen var god og pommes fritesen vil jeg også skryte av, for den var også veldig god, men hamburgeren, nei, det smakte så og si papp. Det kunne like godt vært ei pappplate satt i mellom to skosåler med blader og ketchup på. Tror ikke jeg hadde smakt noe forskjell. Ikke ble jeg mett heller og var så sulten at jeg kjøpte to og det smakte helt likt. Vil nesten si jeg sitter i gjen litt skuffet. Alle andre snakker om hvor god denne maten er. Men McDonalds er jo et av verdens mest populære gatekjøkken. Man ser det på hvert gatehjørne og man ser alltid folk der. Så hvorfor liker folk den maten så godt? Spiser de mat de ikke liker eller er dette mat som de aller fleste liker uten om noen få raringer... som meg selv? Anonym poster: 663e453b027955183fd429b52211c78e Anbefaler deg å fjerne emballasjen først neste gang - smaker mye bedre :gjeiper: 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå