Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så har også min mor fått facebook. Oppdaget det tilfeldig da jeg kikket på profilen til en venninne. Der har da min mor spammet ned med nesten daglige innlegg, og kommentarer på alt som skrives. Så da venter jeg bare på at hun skal finne ut at jeg også har FB. Jeg prøver nå å unngå å legge til folk som har mamma på lista. Jeg vil rett og slett bare ha min facebookverden i fred for familien, og vil ikke ha mammakommentarer på alt. Ei heller at hun skal se alt jeg gjør og alle steder jeg drar. Jeg har ikke fyllebilder og sånt dall, men ønsker bare litt privatliv som voksen. Hva med dere, har dere mamma på facebook? Hvis svaret er ja, har hun full tilgang til profilen deres? Og spammer hun dere sånn som min garantert ville gjort? :)

Anonym poster: 6c050f9ebb8b23ecc9f98c901d8383f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hele familien min på Facebook, og de har fullt innsyn. Kommer ikke på noe som skal være "farlig" at de hadde sett, hvis det var noe supersensitivt hadde jeg jo ikke villet at resten av vennelista skulle se det heller.

Blir ikke spamma ned her, men hun kommenterer jo og liker ting flittig, men det er bare koselig synes jeg :fnise: Pappa spammer mye mer, han legger ut de samme bildene og musikkvideoene om og om igje på profilen min haha :gjeiper:

• Liker 3
Skrevet

Har heile familien på facebook. Dvs mor, tanter, onkler etc (pappa har ikkje fb). Det har mine søsken og, vi er voksne alle sammen. Men det er ingen i vår familie som "spammer" nokon på facebook, nesten tvert imot.

Gjest navnelapp
Skrevet

Du kan vel blokkere henne, slik at ho ikkje kan sjå at du er der?

• Liker 2
Gjest Bobler
Skrevet

Har både mamma og pappa på facebook. De har tilgang til alt, og ser også fyllebilder og annet ræl. Bryr meg ikke, privatliv er det ikke mye av på facebook uansett ;) Det jeg kan dele med vennene mine kan jeg også dele med moren min.

• Liker 5
Gjest avocadoen
Skrevet

Har hele familien på facebook, men det er bare den ene tanten min som sniker på profilen min, og det gjør ikke så mye. Min mor slettet sin profil for noen uker siden kom jeg på.

Skrevet

Har hele familien på Facebook, men har ikke akkurat problem med overnysgjerrige eller "spammende" foreldre. Det jeg legger ut er langt ifra personlig, og jeg ville aldri i verden akseptert fyllebilder av meg på nettet.

Med andre ord; det er ingenting der som mine foreldre ikke kan se :)

• Liker 1
Gjest Minpin
Skrevet

Har både mamma og pappa på facebook. De har tilgang til alt, og ser også fyllebilder og annet ræl. Bryr meg ikke, privatliv er det ikke mye av på facebook uansett ;) Det jeg kan dele med vennene mine kan jeg også dele med moren min.

Signerer denne.

Skrevet

Jeg har hele familien på FB (pappa har heldigvis ikke FB enda, da) og alle har fritt innsyn på profilen min. Mamma har en tendens til å komme med noen "mammakommentarer", men jeg synes det er helt greit.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har masse familie på Facebook, det inkluderer mamma og pappa. Alle har fullt innsyn, og det gjør meg ingenting. Får litt mammakommentarer inni mellom, men det går helt fint :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har både nær familie, venner og kollegaer på facebook, og det irriterer meg vel mer at perifere kollegaer tar det som en selvfølge at de skal få tilgang til alt på profilen min, enn at mamma ser det.

Anonym poster: 55769d2831cd94a7331af3879ee852e3

• Liker 1
Gjest NerdMedSverd
Skrevet

Nei, friend requesten fra mamma havnet fort på decline. Deler lite privat på facebook, men har uansett ingen planer om å ha familie som venner der inne. De kjenner meg godt nok fra før, det får holde.

AnonymBruker
Skrevet

Har pappa på face og han har kun meg som venn.. Ikke fordi han ikke har fått tilbud fra andre, men han vil altså bare ha meg som venn. Går ut i fra at det for å snike litt på hva jeg driver med, men jeg er ikke så aktiv lenger så tror ikke det er så spennende som han hadde håpt. :gjeiper:

Anonym poster: c6e7e78207f6d9c4c04525a51d9e8f78

• Liker 1
Skrevet

Mamma har ikke FB, men pappa har.

Farmor på snart 80 har også FB :hakeslepp:

Begge har tilgang til profilen min, jeg har ingenting og sjule :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen av mine foreldre har vært eller er på facebook, mine søken var men begge ble lei og slettet seg. Har drøssevis av søskenbarn og ei tante der, også svigerforeldrene mine :fnise:

Men dukker mine foreldre opp på facebook så har jeg null problemer med å legge de til, jeg har ingenting å skjule der, ting jeg vil skjule deler jeg ikke på facebook.

Anonym poster: 0dc5cfab2dce3160f8171933c29308d9

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja har begge foreldra mine på facebook. De driter i hva jeg legger ut der. Også er det jo en grei måte å holde kontakt med de på. Og de liker å se på bilder jeg legger ut fra studiet mitt og ting jeg opplever og sånn.

syns ikke det er noe flaut med mamma eller pappa-kommentarer. Jeg er glad i de og de får lov til å sende meg meldinger like mye som vennene mine. Facebookprofilen min er ikke forbeholdt kun vennene mine :P

Endret av hermoine
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan vel blokkere henne, slik at ho ikkje kan sjå at du er der?

Ser hun meg ikke på vennelista til andre heller, hvis jeg blokkerer? Jeg ser det er en knapp som heter report/block. Tør ikke trykke på den, jeg vil jo ikke få henne kastet ut av facebook, vil bare være i fred der :)

Kommer det opp flere valg når man trykker den knappen, slik at jeg kan blokkere uten å rapportere? Dette kunne vært kjekt å gjort med flere, ikke bare mamma. :gjeiper:

Gjest navnelapp
Skrevet

Nei, då er du "usynleg". :-)

AnonymBruker
Skrevet

Nei, då er du "usynleg". :-)

Kan man avblokkere personen igjen senere? Isåfall hvordan, hvis hun også blir usynlig for meg?

Skrevet

Jeg har pappa, mormor og en av mammas søstre på Facebook. Det er ingenting jeg legger ut/blir tagget i som jeg ikke kan fortelle/vise til de. Jeg har et veldig godt forhold til familien min, og ser ikke hvorfor jeg ikke skal ha de på Facebook. For oss er det en fin måte å holde kontakten på. Det hadde kanskje vært annerledes dersom jeg var 14 år og/eller levde et annerledes liv og hadde et annet forhold til familien, men når er jeg ti år eldre og lever et forholdsvis rolig og "ordentlig" liv ser jeg ikke noe poeng i at de ikke skal kunne følge meg på Facebook.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...