Gå til innhold

Bryte inn i andres samtaler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var nylig på en tilstelning med en venn. Han kjente mange, jeg ingen. Han er også av den typen som tiltrekker seg oppmerksomhet fra ukjente, og da spesielt jenter. Så de kom bort til ham, både kjente og ukjente, og ville prate, kun med han. Han vil jo ikke være uhøflig, så han prater. Mens jeg blir stående der og kope, for å bruke et sånt uttrykk. Etter en stund trekker jeg meg unna. Jeg er ikke så glad i å sosialisere, ellers kunne jeg sikkert gått bort til noen av de andre jeg ikke kjente og startet en samtale med dem. Men egentlig synes jeg det er litt frekt å komme bort til andre og avbryte en samtale. Da bør man i det minste forsøke å snakke med begge, ikke bare den ene.

Hvordan sosialiserer dere? Går dere gjerne bort og bryter inn i andres samtaler? Og snakker dere da til begge, eller bare den ene dere kjenner? Og hvis dere selv er i en samtale, og noen andre dere kjenner kommer bort, behandler dere da den første dere snakket med som luft?

Anonym poster: 600349eeab928867a5677eb2ad23ea66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Uanonymbruker

Kommer an på, om personen jeg vil snakke med går rundt og snakker med mange sånn litt etter tur så venter jeg til han er på vei bort til noen andre, står han derimot og snakker med én person hele tiden så bryter jeg inn ja.

Hvis jeg selv står i samtale og noen jeg kjenner bryter inn så blir jeg glad om jeg ikke egentlig liker personen jeg stod og snakket med, eller om jeg syns den samtalen begynte å bli kjedelig. Da kan jeg godt vise med kroppsspråket at jeg helst vil at personen jeg snakket med først skal forsvinne.

Endret av Uanonymbruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på, om personen jeg vil snakke med går rundt og snakker med mange sånn litt etter tur så venter jeg til han er på vei bort til noen andre, står han derimot og snakker med én person hele tiden så bryter jeg inn ja.

Men snakker du også til den andre personen, selv om du ikke kjenner vedkommende? Eller tar du bare over, sånn som jeg erfarte? Noen til og med trakk ham bort fordi de ville ha bilder til Facebookprofilene sine. Det er vel igjen unødvendig å nevne at det var jenter :)

Anonym poster: 600349eeab928867a5677eb2ad23ea66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg selv står i samtale og noen jeg kjenner bryter inn så blir jeg glad om jeg ikke egentlig liker personen jeg stod og snakket med, eller om jeg syns den samtalen begynte å bli kjedelig. Da kan jeg godt vise med kroppsspråket at jeg helst vil at personen jeg snakket med først skal forsvinne.

Men jeg liker personen jeg snakket med, så jeg håper da kroppsspråket mitt ikke tydet på at jeg ville bort. Kanskje snarere tvert imot, at disse jentene ønsket meg så langt vekk som mulig fra ham. :gjeiper:

Anonym poster: 600349eeab928867a5677eb2ad23ea66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uanonymbruker

Men snakker du også til den andre personen, selv om du ikke kjenner vedkommende? Eller tar du bare over, sånn som jeg erfarte? Noen til og med trakk ham bort fordi de ville ha bilder til Facebookprofilene sine. Det er vel igjen unødvendig å nevne at det var jenter :)

Anonym poster: 600349eeab928867a5677eb2ad23ea66

Hvis jeg bryter inn, så snakker jeg til begge om begge viser interesse for å prate med meg.

Men det kommer litt an på, er det en fyllefest så tar jeg ikke de samme hensynene som hvis det bare er en hyggelig sammenkomst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg bryter inn, så snakker jeg til begge om begge viser interesse for å prate med meg.

Men det kommer litt an på, er det en fyllefest så tar jeg ikke de samme hensynene som hvis det bare er en hyggelig sammenkomst.

Dette var ikke en fyllefest, da hadde ikke jeg vært der :)

Anonym poster: 600349eeab928867a5677eb2ad23ea66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom jeg er på en tilstelning og ser noen jeg kjenner, går jeg selvfølgelig bort og snakker med de. Om de står sammen med noen jeg ikke kjenner, lar jeg ikke være å snakke med de av den grunn.

For meg er dette en helt naturlig måte å omgås andre mennesker på denne måten, det hender ofte at jeg møter kjente både her og der, og det varierer hvem som først går bort og snakker med hvem. Jeg pleier også å hilse på personen de står sammen med, og gjerne også fortelle hvordan jeg kjenner vedkommende de står sammen med. Har aldri opplevd at noen har reagert negativt på det, og jeg reagerer heller ikke negativt på at folk jeg ikke kjenner kommer bort og snakker med mine venner.

Du skrev også at fremmede mennesker kom bort for å prate, det er noe jeg aldri gjør, med mindre jeg lurer på hvor de har kjøpt den lekre vesken e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev også at fremmede mennesker kom bort for å prate, det er noe jeg aldri gjør, med mindre jeg lurer på hvor de har kjøpt den lekre vesken e.l.

Der sa du noe, kanskje det var den lekre vesken hans de var ute etter. :fnise:

Anonym poster: 600349eeab928867a5677eb2ad23ea66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...