mi_hari_ra Skrevet 6. juli 2012 #1 Del Skrevet 6. juli 2012 Da jeg var yngre møtte jeg en fantastisk gutt. Vi hadde det greit, men noe som holdt oss tilbake var religionen vår. Vi kommer begge fra 2 veldig religiøse familier. Jeg er kristen, han er muslim. Vi ga opp forholdet for å slippe å trosse foreldrene våre. Men nå, etter 3,5 år, klarte vi ikke mer. Så vi prøvde på nytt og tenkte heller bare på oss selv og skulle prøve å få det til å fungere. Jeg har nå fått møtt foreldrene hans og det virker som om de liker meg veldig godt. Han har også fått møtt søtra mi og mammaen min. Han har ikke møtt pappaen min enda fordi pappa er den "ekstra" strenge og overbeskyttende, men jeg må vel fortelle han sannheten en dag... Uansett hva som skjer med denne gutten, kommer jeg ALDRI til å la han påvirket min tro fordi familien min kommer alltid først. Jeg vet at jeg er kjempe lykkelig med denne gutten! Vi har snakket om framtiden og hvordan vi skal håndtere det. Vi tenkte å være med hverandre i gjennom alt. Det vil sei at når jegfeks skal til kirken når det er jul, skal han være med. Når han har sine islamske ritualer, skal jeg også være med. Men at vi klarer å holde hodet kaldt og ikke la religionen påvirke forholdet vårt. Det blir vanskeligt, men verdt å kjempe for! Men jeg kjenner ingen som har opplevd det samme som meg, har dere noen historier om kulturkrasj? Eller noe lignende? Hvordan håndterte dere situasjonen? Eller hvordan ville dere håndtert det? Takk på forhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SemperFi Skrevet 7. juli 2012 #2 Del Skrevet 7. juli 2012 Alle religioner har samme grunnstenene. Hvorfor skal du legge tilside din egen lykke for din far? Så lenge du er lykkelig dere behandler hverandre fint og med respekt kan jeg ikke se noen problemer med forholdet. Kjør på og gå etter følelsene dine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2012 #3 Del Skrevet 7. juli 2012 jeg er kristen (ikke religiøs) han er hindu (religiøs). For oss er hverken kultur eller religion ett problem. En løser det meste med å respektere hverandre og møtes på halveien. Jeg går på noen sermonier i tempelet med han og han blir med i kirka på juleaften, barnedåp, bryllup osv. En må legge evt. fanatiske ting til side. Burde ikke være ett problem i den moderne verden. Anonym poster: 186206fab0a115067e45bb59569e3a85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå