Gå til innhold

Se opp for gule hunder

Fremhevede innlegg

Gjest Mildrid
Skrevet

Hadde jeg kunnet unngå hunder hadde jeg gjort det. Hjelper bare så lite når hundeeiere har et perverst behov for å trykke hunden opp i fanget på deg.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Sjokoladebolle
Skrevet

Jeg trodde at denne tråden handlet om en ny sykdom i samme gate som røde hunder :sjenert:

Skrevet (endret)

Jeg trodde at denne tråden handlet om en ny sykdom i samme gate som røde hunder :sjenert:

AHAH :fnise:

Hadde jeg kunnet unngå hunder hadde jeg gjort det. Hjelper bare så lite når hundeeiere har et perverst behov for å trykke hunden opp i fanget på deg.

Jeg lurer på hva i alle dager har skjedd deg ,ettersom du skriver slik du gjør.

Har du blitt skremt eller bitt av en hund ?

Og hvem ved sine fulle fem trykker en hund i fanget på andre folk uten å spørre først ??

Endret av Kårky
  • Liker 1
Gjest Mildrid
Skrevet

Både skremt og bitt. Da hjelper det lite når jeg to ganger siste uken har fått hunder trykt opp i fjeset med beskjed om at den er sååååå snill. Hundeeiere mister tydeligvis respekt for andre mennesker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en refleks vest til hunden der det står IKKE RØR !!!

Det funker det,samt at bikkja veier 65kg og er litt stor ;)

Samme her. Bare at bikkja mi veier 93 kg...

Anonym poster: 988422292c2e6da51a640491b544b27d

Skrevet

Både skremt og bitt. Da hjelper det lite når jeg to ganger siste uken har fått hunder trykt opp i fjeset med beskjed om at den er sååååå snill. Hundeeiere mister tydeligvis respekt for andre mennesker.

Synd at du har opplevd slikt.Men at du sier alle hundeeiere er feil,ikke alle gjør slikt.

Jeg har stor respekt for andre,men jeg krever at de respekterer meg og min hund også. Dessverre finnes det R-hull i begge ender (haha.. ) Noen ødelegger for andre. Og det gjelder både de med hund og de som ikke liker hund

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Veldig trist at noen hundeeiere skal ødelegge så mye. Håper de klarer å respekere ditt ønske om ikke å være nær hunder, evnt at du møter hunder på dine premisser.

• Liker 1
Skrevet

Like ille er det med andre hundeeiere som vil trykke deres hund oppi min. Og som ikke hører når jeg sier at jeg helst ser at de ikke gjør det. Så derfor har jeg nå begynt å si "Den har lus altså!" Virker hver gang ;)

• Liker 2
Gjest Sjokoladebolle
Skrevet

Det som bestandig vil være problem med slike ting er at folk tolker regler så forskjellig. Det er bare å se på denne tråden her, selv om det stod beskrivelse av hva gule hunder er på linken så blir det likevel tolket på forskjellig vis. Reglene for noe sånt må nesten være idiotsikkert slik at det ikke skjer episoder der f.eks hundeeiere bruker det gule merket som argument for at de skal få gå tur med en veldig agressiv hund blant andre mennesker. Det er ikke sikkert at en legger merke til det gule merket i forbifarten, og da er det synd om noen kan bruke det som unnskyldning hvis en kom for nær en hund som biter.

• Liker 1
Gjest Sjokoladebolle
Skrevet

Like ille er det med andre hundeeiere som vil trykke deres hund oppi min. Og som ikke hører når jeg sier at jeg helst ser at de ikke gjør det. Så derfor har jeg nå begynt å si "Den har lus altså!" Virker hver gang ;)

Eller: "Den biter jævlig hardt altså" :gjeiper:

Jeg tror jeg skal si det om meg selv neste gang noen lar hunden sin snuse meg i ansiktet :fnise:

Skrevet

Hehe ;) Det ER lov å si at man ikke vil ha en hund opp i ansiktet, dessverre er det slik at en ofte må juge litt og si at man er hyperallergisk eller noe. Jeg synes man bør ha såpass respekt for andre at det ikke bør være nødvendig, men må man dra en hvit løgn så må man ;)

AnonymBruker
Skrevet

I utgangspunktet er vel tanken god, men den har mange svake punkter. F.eks. er det ikke akkurat allmenn kjent og de som ev har godt av å ta slike hensyn vil uansett ikke få med seg eller bry seg om slike kampanjer. Jeg er også enig med vedkommende som mente at å markere hunder med gule bånd fort kan bli oppfattet som at hunder UTEN bånd er trygge, men det er jo ikke slik. INGEN hunder er trygge... Og helt ærlig, når man tar med seg hunder ut i offentligheten for å trene de, f.eks. blindehunder, så er jo faktisk et poeng at omgivelsene er "naturlige" så lenge de er en del av treningsbildet. Det er jo et poeng at blindehunder og hjelpehunder lærer seg å håndtere situasjoner som kan oppstå, det oppnår man jo ikke hvis man forhindrer at de oppstår ved hjelp av fargekoding? Hva når man fjerner fargekoden, da må man jo begynne om igjen med treningpå slike situasjoner. Det er uansett litt kunstig problemstilling, ofte er jo hjelpehunder i trening merket på annes vis, f.eks. med seletøy eller vest med skrift også når de trener.

Med andre ord blir jo gulsløyfeaksjonen egentlig ment på hunder som av andre årsaker er farlige selv i bånd og da bør vel eiere faktisk være de som viser mest hensyn. Jeg synes nemlig ikke at det er en rettighet å kunne ta med bikkja overalt og så forvente at alle skal forstå at man bør holde seg unna. Biter hunden din, så bruk munnkurv. Tydligere signal kan man neppe sende..

Anonym poster: 091dc22b28f4d4fb215fef2626a92a7c

• Liker 2
Gjest Sjokoladebolle
Skrevet

Hehe ;) Det ER lov å si at man ikke vil ha en hund opp i ansiktet, dessverre er det slik at en ofte må juge litt og si at man er hyperallergisk eller noe. Jeg synes man bør ha såpass respekt for andre at det ikke bør være nødvendig, men må man dra en hvit løgn så må man ;)

Tja, jeg kan bite hardt, så da telles ikke det som en hvit løgn ;)

Joda, det er lov å si ifra, men det er så mange som svarer med kvitring om at hunden vil bare snuse, og ikke bite. Noen folk skjønner ikke det at det ikke er bare biting man ikke liker, jeg liker ikke å ha snusende, og sleikende dyr oppi ansiktet mitt uansett. Så da sitter man da og fantaserer om hvilke svar som ville vært morsomt å servere disse menneskene :gjeiper:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

AHAH :fnise:

Jeg lurer på hva i alle dager har skjedd deg ,ettersom du skriver slik du gjør.

Har du blitt skremt eller bitt av en hund ?

Og hvem ved sine fulle fem trykker en hund i fanget på andre folk uten å spørre først ??

selv om jeg er både hunde eier og hundeelsker opplever jeg også dette ganske ofte. Å selv om jeg vanligvis liker hunder trøkt oppi tryne mitt synes jeg ikke noe om hunder som får lov av dette fra eieren.

Anonym poster: be82ec09bdc76dca1e4baabf96d9eaed

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Det som bestandig vil være problem med slike ting er at folk tolker regler så forskjellig. Det er bare å se på denne tråden her, selv om det stod beskrivelse av hva gule hunder er på linken så blir det likevel tolket på forskjellig vis. Reglene for noe sånt må nesten være idiotsikkert slik at det ikke skjer episoder der f.eks hundeeiere bruker det gule merket som argument for at de skal få gå tur med en veldig agressiv hund blant andre mennesker. Det er ikke sikkert at en legger merke til det gule merket i forbifarten, og da er det synd om noen kan bruke det som unnskyldning hvis en kom for nær en hund som biter.

Det er ganske utrolig hvordan en helt enkel liten sak, kan vris og vendes i alle mulige retninger ja :gjeiper:

Hadde jeg hatt min hund ennå, så hadde hun hatt gult bånd. Fordi hun var redd andre hunder og jeg var dritlei av at alle skulle la sine små bortskjemte hunder få lov og hilse på min, uten å spørre meg først. Makan. Men jeg også brukte trikset "hun har luuuus" eller "hun har kennelhoste" for å få folk til å holde hundene sine vekk.

De gule merkebåndene er jo for at slike folk skal skjønne at de ikke bare kan slippe hundene sine på alt og alle. Derfor er det en stor fordel om alle får hvite dette.

På hester skal man sette en rød sløyfe i halen om den slår. Da vet rytteren bak at de ikke bør nærme seg denne hesten. Og det er da virkelig ingen ansvarsfraskrivelse. Det er rytteren oppå, som har ansvar for den hesten den sitter på. Men det er enklere og holde andre hester vekke fra denne om den er merket. For på en konkurranseplass kan det vrimle litt med hester. Dette er en regel, som har funka i alle herrans år og blir respektert og fullført hele veien fra bunnivå til toppnivå. Det er såre enkelt. Så jeg kan ikke fatte og begripe at det ikke skal være like enkelt i hundeverden. Men enkelte hundemennesker...akk...

• Liker 2
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Kanskje denne plakaten er mer lettforståelig for de med minusbrillene på

314892_319493361478909_1928838340_n.jpg

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Med andre ord blir jo gulsløyfeaksjonen egentlig ment på hunder som av andre årsaker er farlige selv i bånd og da bør vel eiere faktisk være de som viser mest hensyn. Jeg synes nemlig ikke at det er en rettighet å kunne ta med bikkja overalt og så forvente at alle skal forstå at man bør holde seg unna. Biter hunden din, så bruk munnkurv. Tydligere signal kan man neppe sende..

Anonym poster: 091dc22b28f4d4fb215fef2626a92a7c

Kjære folk. Enten har du ikke lest hva den gule sløyfen betyr - eller så skjønner du veldig lite. Det er MANGE grunner til at en hund trenger større avstand - og den er slett ikke ment som et varsel på farlige hunder! Huff - med slike misforståelser (som er rart å tro det går an å få hvis man LESER hva det er), så er det ikke rart hundeeiere får mye tyn! Jeg blir helt matt! Se innleggget over hvor en bruker har vært så grei å kopiere plakaten - så kanskje du forstår mer...

Anonym poster: bab3b047e74be5d8889366ce03459c1a

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...