Gjest TS Skrevet 6. juli 2012 #1 Del Skrevet 6. juli 2012 Som overskriften sier. Hvordan skal man takle folk som tilsynelatende liker godt å trykke en ned, psyke en ned og si stygge ting til en. Jeg har altfor mange slike rundt meg. Mange kan jeg ikke kutte kontakt med.. Dette kun fra jenter. Mine mannlige venner, samt samboeren min, lurer til stadig på hvorfor så mange jenter blir slik mot meg. Jeg forstår det ikke, jeg oppfører meg likt ovenfor mannlige mennesker og kvinnelige... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maneater Skrevet 6. juli 2012 #2 Del Skrevet 6. juli 2012 Som overskriften sier. Hvordan skal man takle folk som tilsynelatende liker godt å trykke en ned, psyke en ned og si stygge ting til en. Jeg har altfor mange slike rundt meg. Mange kan jeg ikke kutte kontakt med.. Dette kun fra jenter. Mine mannlige venner, samt samboeren min, lurer til stadig på hvorfor så mange jenter blir slik mot meg. Jeg forstår det ikke, jeg oppfører meg likt ovenfor mannlige mennesker og kvinnelige... Det er hersketeknikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2012 #3 Del Skrevet 6. juli 2012 Hvorfor kan du ikke kutte kontakt med dem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2012 #4 Del Skrevet 6. juli 2012 Det er hersketeknikk. Enig. Hersketeknikk og bitching. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 6. juli 2012 #5 Del Skrevet 6. juli 2012 eller misunning... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 6. juli 2012 #6 Del Skrevet 6. juli 2012 Det er hersketeknikk. Men hvorfor? Hva vil de oppnå? Hva har jeg gjort dem som er så ille? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 6. juli 2012 #7 Del Skrevet 6. juli 2012 Trist at det skal være slik. Dette er bla. familie, venner av samboer, jenter på jobb ol. Må si det også er tilfeller hvor jenter nekter å svare på spørsmål, eller kommentarer jeg gir (positive selvsagt. Som "så fin topp du har, den kledde du virkelig" og jeg mener det så absolutt. og det er i situasjoner det passer seg). De ignorerer meg bare, eller svarer surt.. Selvom dette er situasjoner hvor det er normalt å svare. Feks: Var på en fest. Noen jenter pratet om en shoppingtur de hadde hatt. Jeg kommenterer til en av jentene "de skoene er helt nydelige!. De så på meg, smilte litt, ser på hverandre, ingen sier noe, jeg sier "hvor kjøpte du dem?" for å prøve å drive en samtale og de snur seg bort. Så har vi en annen situasjon hvor det var venninner av min samboer. Jeg traff dem for første gang (2 år siden nå, disse har jeg gitt opp å bli kjent med..). Prøver å prate, spør hvor de ble kjent osv. De svarer surt, med enstavelsesord. Har pratet med et familiemedlem om dette problemet. Fikk til svar "det kan umulig være så mange som er i mot deg, er ukoselige mot deg. Da er det noe galt med deg!". Ikke særlig konstruktivt, men jeg har tenkt mye på dette, forsøkt å endre meg, finne ut hva jeg gjør galt. Men jeg fungerer jo så utrolig bra med mannlige venner, familiemedlemmer osv. Har vært inne på tanken at jeg må være sosialt tilbakestående. Men jeg har jo et par venninner, klarer å holde en samtale i gang, har lett for å få kjæreste, har mange mannlige venner... Men jeg savner jo flere venninner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantasi Skrevet 6. juli 2012 #8 Del Skrevet 6. juli 2012 De får lov å holde på sånn, de får tråkke på deg og utnytter det. Det beste medisin mot slik oppførsel er å bite kraftig fra seg. Her skal du si meget tydelig i fra at den slags finner du deg ikke i! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 6. juli 2012 #9 Del Skrevet 6. juli 2012 De får lov å holde på sånn, de får tråkke på deg og utnytter det. Det beste medisin mot slik oppførsel er å bite kraftig fra seg. Her skal du si meget tydelig i fra at den slags finner du deg ikke i! Jeg har tidligere prøvd. Men det har ført til at det har blitt enda værre, slik at jeg gav det opp og har begynt å ignorere disse, eventuelt spørre hva jeg har gjort galt. Da var jeg yngre. Kanskje jeg skal forsøke igjen? Det fungerer derimot ikke på familiemedlemmer, da oppførselen deres blir 10x værre og de sier styggere ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantasi Skrevet 6. juli 2012 #10 Del Skrevet 6. juli 2012 Jeg har tidligere prøvd. Men det har ført til at det har blitt enda værre, slik at jeg gav det opp og har begynt å ignorere disse, eventuelt spørre hva jeg har gjort galt. Da var jeg yngre. Kanskje jeg skal forsøke igjen? Det fungerer derimot ikke på familiemedlemmer, da oppførselen deres blir 10x værre og de sier styggere ting. Hva slags mennesker er det du omgir deg med? Høres jo helt sykt ut. Kan jeg spørre hvor gammel du er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kutt Skrevet 6. juli 2012 #11 Del Skrevet 6. juli 2012 Du må kutte dem ut uansett TS. Selv om det er familie. Lang tids eksponering for slike mennesker er ikke bra for deg. Som et ledd i å kutte sem ut kan du begynne å behandle dem ett hakk værre enn de behandler deg. Noen vil snu. Noen vil bli borte. Jeg har kuttet både familie og venner pga slik atferd. Men jeg har en del igjen og jeg får nye venner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2012 #12 Del Skrevet 6. juli 2012 Jeg skjønner ikke hvorfor samboeren din beholder venninner som er uhøflige mot deg, det minste han kan gjøre er å gi dem beskjed om at de har å være hyggelige mot deg, ellers ryker de. Det er ikke rart de ikke respekterer deg når han ikke markerer på dine vegne. Men uansett kaster du bort energien din ved å lure på hvorfor og forsøke å forstå. Du kan ikke endre andre, du kan bare endre hvordan du tar ting. Bli tøffere, rett og slett. Ikke møt opp på ting med folk som overser deg, ikke ha kontakt med mennesker som behandler deg dårlig. Sier folk stygge ting, svar "hvorfor sier du sånt? Du får ikke lov til å si slikt til meg." og forlat situasjonen. Livet er for kort til å tilbringe tid med idioter. Anonym poster: 49a07109e7f711cc43da99f547edf66e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2012 #13 Del Skrevet 7. juli 2012 Det trenger ikke være noe med deg, du virker da sosialt oppegående nok,når du prøver og får de reaksjonene du beskriver så er det de som sliter- ikke deg. Ikke kast vekk tid på mennesker som ikke gir deg annet enn hodebry, det finnes fine mennesker der ute som vil like deg for den du er:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kristina Skrevet 14. juli 2012 #14 Del Skrevet 14. juli 2012 Jeg har en venn som er familie og nærmest søsteren min. Men hu irriterer meg grenseløst på en ting. Alt hu gjør er greit og kult, men alt jeg gjør er feil og teit. Jeg Blir sur på hu men da bare ler hu av meg, uansett hva jeg gjør når vi diskuterer så ler hu eller imiterer meg som om jeg var en baby. Uansett hvor bra argumentene mine er og dårlige hennes er, klarer hu på en måte å herske over meg. Hvordan kan jeg bli dominant over hu for en gangs skyld? Trenger virkelig svar, hu trykker meg ned uten at hu merker det. Ikke svar, slutt å være med hu, men heller noe jeg kan si eller gjøre så hu skjønner at hu ikke kan fortsette å være sånn mot folk. er 17, og hun er 1 år yngre enn meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trøkk 16 Skrevet 14. juli 2012 #15 Del Skrevet 14. juli 2012 Jeg har en venn som er familie og nærmest søsteren min. Men hu irriterer meg grenseløst på en ting. Alt hu gjør er greit og kult, men alt jeg gjør er feil og teit. Jeg Blir sur på hu men da bare ler hu av meg, uansett hva jeg gjør når vi diskuterer så ler hu eller imiterer meg som om jeg var en baby. Uansett hvor bra argumentene mine er og dårlige hennes er, klarer hu på en måte å herske over meg. Hvordan kan jeg bli dominant over hu for en gangs skyld? Trenger virkelig svar, hu trykker meg ned uten at hu merker det. Ikke svar, slutt å være med hu, men heller noe jeg kan si eller gjøre så hu skjønner at hu ikke kan fortsette å være sånn mot folk. er 17, og hun er 1 år yngre enn meg. Du kan si: 1. Du lukter jo ikke så mye til å være så stygg. 2. Hadde jeg vært like dårlig som deg så hadde jeg ikke forventet applaus slik du gjør. 3. Når hun imiterer: hvilket galehus har du rømt fra da? 4. Eller: jeg gleder meg til du blir 10 år og litt mer moden Gni det inn. En annen fin måte er å alliere deg med en annen og så bli enige om å drite henne ut. Uansett hva hun sier så bare ler dere av henne og visker litt sammen og ser på henne og lee. Så går dere uten å si ha det :-) Da lipper du henne i nærheten på en stund. Og hun vil aldri være trygg på deg igjen. Ever :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trøkk 16 Skrevet 14. juli 2012 #16 Del Skrevet 14. juli 2012 Jeg har en venn som er familie og nærmest søsteren min. Men hu irriterer meg grenseløst på en ting. Alt hu gjør er greit og kult, men alt jeg gjør er feil og teit. Jeg Blir sur på hu men da bare ler hu av meg, uansett hva jeg gjør når vi diskuterer så ler hu eller imiterer meg som om jeg var en baby. Uansett hvor bra argumentene mine er og dårlige hennes er, klarer hu på en måte å herske over meg. Hvordan kan jeg bli dominant over hu for en gangs skyld? Trenger virkelig svar, hu trykker meg ned uten at hu merker det. Ikke svar, slutt å være med hu, men heller noe jeg kan si eller gjøre så hu skjønner at hu ikke kan fortsette å være sånn mot folk. er 17, og hun er 1 år yngre enn meg. -------------------------------------------------------------------------------------- Du kan si: 1. Du lukter jo ikke så mye til å være så stygg. 2. Hadde jeg vært like dårlig som deg så hadde jeg ikke forventet applaus slik du gjør. 3. Når hun imiterer: hvilket galehus har du rømt fra da? 4. Eller: jeg gleder meg til du blir 10 år og litt mer moden Gni det inn. En annen fin måte er å alliere deg med en annen og så bli enige om å drite henne ut. Uansett hva hun sier så bare ler dere av henne og visker litt sammen og ser på henne og lee. Så går dere uten å si ha det :-) Da lipper du henne i nærheten på en stund. Og hun vil aldri være trygg på deg igjen. Ever .... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 14. juli 2012 #17 Del Skrevet 14. juli 2012 Som overskriften sier. Hvordan skal man takle folk som tilsynelatende liker godt å trykke en ned, psyke en ned og si stygge ting til en. Jeg har altfor mange slike rundt meg. Mange kan jeg ikke kutte kontakt med.. Dette kun fra jenter. Mine mannlige venner, samt samboeren min, lurer til stadig på hvorfor så mange jenter blir slik mot meg. Jeg forstår det ikke, jeg oppfører meg likt ovenfor mannlige mennesker og kvinnelige... Jeg har opplevd det samme, men ikke fra et helt miljø, men fra damer som er råtne og som ikke bryr seg om de knuller med din kjæreste eller andre damers menn. Mitt råd er å kutte de ut, og få til et lite miljøskifte. La være å fortelle at du er såret, bare gå videre og glem å snu seg tilbake... Mitt andre råd er å være ærlig selv om du ikke kjenner de nye du møter, si at du sliter. Man trenger ikke gå i detaljer, men det er vanskelig å få venner hvis man ikke åpner seg litt. Men klager man for mye, vil de få angst og ingen vil leke hobbyspykolog på fritiden. Det er så mye misunnelse og sjalusi og konkurranse ute blant spesielt damer. De har ikke fattet poenget med eventyret snøhvit. Jeg har vært utsatt for hersketeknikker, og mitt eneste råd er å ikke si ett ord, men bare finne på noe som gavner deg selv. Det finnes så mange fine mennesker der ute, så hvorfor kaste bort energi på de som bare skaper negative vibrasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå