Gå til innhold

Til bhg. ansatte - rutiner i din bhg for sovetider

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

I barnehagene hvor dere jobber, hvordan fører dere oversikt over barnas soving?

I min barnehage så har barna blokker på plassene, og så skriver vi når de sovner - og når de tas opp.

De har også en lapp hvor det står hvor lenge de han sove.

Enkelt og greit - og vi slipper huske på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har soveliste på døra (navn og en bolk hver for hver dag). Fører opp når de sovna og når de våkna. Så har vi enkelt og greit oversikt over de som skal opp etter en time etc.

Den døra er det siste foreldrene ser på på vei ut, så de misser sjelden :ler:

Vi har en felleslapp inne på avdelinga hvor det står hvor lenge de med 'restriksjoner' skal sove. De andre sover til de våkner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skriver alt på krysselista i gangen.

Der står det kryss for levering og kryss for henting, beskjed om hvem som skal hente og hvor lenge barnet eventuellt har sovet.

Vi setter også kryss når noen har bærsjet i bleien.

En liten fugl fortalte meg en gang at det ikke er lov til å ha en slik bæsjeliste... Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bæsjeliste har vi ikke, men der jeg jobbet før hadde vi liste på badet. Ikke ved utgangen.Aldri hørt at det ikke er lov.

Vi har liste ved døra der det står hvor lenge de skan/kan sove og om de "bruker" noe for å få sove.(klut, sutt, bamse, biler(!) elelr flaske.

Så har vi bolker bortigjennom sånn at vi kan skrive opp når de sovner og når de våkner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg jobber nå har vi liste på kjøkkenet, på når de forskjellige skal sove + evt restriksjoner, og hvor eller med hva de sover (ute/inne, smokk/bamse). Også fyller vi ut hvor lenge de har sovet. Lista ligger i dagboka (loggboka).

Der jeg jobbet før hadde vi ei stor tavle i gangen med navn på alle barna, så fylte vi ut når de hadde sovet, og hvor mye de hadde spist.

I barnehagen til Vesla har alle barna en egen bok, hvor de skriver litt om hva barnet har lekt med og evt sammen med. Der skriver de også når ho har sovet, hva ho har spist og evt bleieskift utenom det vanlige. Om noen av de har vært avføring, står det også skrevet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i barnehagen jeg hadde praksis hadde vi bare to sovebarn så de sov ute mens de andre barna lekte. Begge skulle sove ca en time så det var ikke så vansklig å huske på. Ble ikke ført opp noe sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...