Fortunatus Skrevet 6. juli 2012 #21 Skrevet 6. juli 2012 Jeg reiste på skikkelig budsjett-ferie til syden i fjor. Vi var to blakke folk som ikke var interessert i alt dill-dall. Vi var heldig med at solsengene på stranden var gratis mot at man spise billig lunsj (betalte vel 50 kr for lunsj + 1,5 liter vann!) Noen ganger gikk vi ikke ut for å spise, men bare koste oss meg snacks og drikke på rommet. Frokost var loff (var nå egentlig bare det de hadde på nærbutikken) med nugatti, vi hadde også med oss et par knekkebrødpakker fra Norge Jeg brukte hvertfall 1800 kr på all mat og drikke og mesteparten av pengene gikk til øl og mat på stranden. Måltidene ute betalte vi vel 100-120 kr for og ofte inkludert en øl eller to. Nå reiste vi også til Tyrkia hvor det var ganske billig Jeg vil nå bare si at det trenger ikke være 500-1000 kr hver dag hvis man går litt inn for det. Vi koste oss av og til ute på byen med restaurant/diskotek/vandring og av og til var vi på rommet og spiste snacks og spilte kort/yatzy. Hadde en tipp-topp ferie med som regel 9 timers soling hver dag :D
Gjest Odd Molly Skrevet 6. juli 2012 #22 Skrevet 6. juli 2012 Ca. 1000 kr dagen. Og da har vi spist både lunch og middag ute.
Gjest najki Skrevet 6. juli 2012 #23 Skrevet 6. juli 2012 Jeg tror det skal gå veldig bra å leve på 500/dagen så lenge du er innstilt på det! Stusser mer på hvem (under 60) i alle dager som fortsatt veksler til lokal valuta før man drar? Det er et veldig dårlig råd! Alle land jeg har vært i har fullt fungerende minibanker. Til og med Hellas i disse krisetider! Ha heller med et ekstra kredittkort eller to i tilfelle krise og du plutselig trenger ekstra penger. Man bør jo også betale reisa med kredittkort, men det er en annen sak. 1
Rosalie Skrevet 6. juli 2012 #24 Skrevet 6. juli 2012 Jeg reiste på skikkelig budsjett-ferie til syden i fjor. Vi var to blakke folk som ikke var interessert i alt dill-dall. Vi var heldig med at solsengene på stranden var gratis mot at man spise billig lunsj (betalte vel 50 kr for lunsj + 1,5 liter vann!) Noen ganger gikk vi ikke ut for å spise, men bare koste oss meg snacks og drikke på rommet. Frokost var loff (var nå egentlig bare det de hadde på nærbutikken) med nugatti, vi hadde også med oss et par knekkebrødpakker fra Norge Jeg brukte hvertfall 1800 kr på all mat og drikke og mesteparten av pengene gikk til øl og mat på stranden. Måltidene ute betalte vi vel 100-120 kr for og ofte inkludert en øl eller to. Nå reiste vi også til Tyrkia hvor det var ganske billig Jeg vil nå bare si at det trenger ikke være 500-1000 kr hver dag hvis man går litt inn for det. Vi koste oss av og til ute på byen med restaurant/diskotek/vandring og av og til var vi på rommet og spiste snacks og spilte kort/yatzy. Hadde en tipp-topp ferie med som regel 9 timers soling hver dag :D Høres omtrent ut som budsjetturen vi hadde til Sunny Beach da jeg var student, det. Flott ferie, uten å skrape bufferkontoen.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2012 #25 Skrevet 6. juli 2012 Var to uker på Kreta nå i vår/tidlig sommer. 2 personer, leide bil i 3 dager+mye kjøring+en natt på hotell i annen by, middag ute 11dager, noen lønsjer ute, ellers kjøpte vi mat på butikken og tok med på rommet, handlet også litt klær og slikt stæsj. Totalt kom det på ca 9000 nok! Følte ikke jeg vsr veldig sparsommelig, men litt. Hadde en veldig fin ferie. Har pleid å ligge på rundt 3500-4500 for to uker, uten leiebil osv før. Anonym poster: 1049da4c27039e02206eb6c443f1ea6d
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2012 #26 Skrevet 18. juli 2012 Jeg var nettopp en uke i Spania, og da brukte jeg vel 5-6 tusen. Kun 2000,- av disse var mat/drikke. Resten var shopping. Jeg shoppet mye (men billig) hver dag! Kom hjem med flere skopar, mange nye plagg osv. Kjøpte gaver for ca 1000.- også. Tok taxi et par ganger, kom vel på et par hundre. Handlet på supermarked hver dag for ca 200,- (2 stk) og fikk MYE for pengene. Ca halv pris ift hjemme i Norge. Kjøpte mye snacks, frokost, kveldsmat osv. Spiste ute hver dag, men dette kostet ikke mer enn hundrelappen pr stk. Jeg spiste pizza til ca 6-8 euro, også kostet brusen 3-4 euro. Pluss litt tips. Klart, velge man biff og slikt blir det dyrt (dyrere). Jeg er veggis og har derfor vanligvis det billigste på menyen. Drakk ingenting alkohol denne turen, selv om vi var to venninner i 20-årene. Er i Syden for å shoppe og sole oss, ikke for å bli fulle. Tror 500.- dagen holder, hvertfall om du ikke skal shoppe særlig. Pengene rekker langt i sånne land når det kommer til mat og drikke:) Anonym poster: 563d81549842a8ad2880c3b8f248fdfb
betrayed Skrevet 18. juli 2012 #27 Skrevet 18. juli 2012 Vi spiste på restaurant, og vi brukte vel ca. 70 (70 x 6) euro om dagen på restaurant (jeg spiser barneposjoner i Syden - hehe), så brukte vi kanskje i alt 100 euro på drikke. Ellers var det ikke noe vi brukte penger på. Kjøpte meg vel en ny bikini og noen gaver bare.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå