AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #1 Skrevet 5. juli 2012 hei! jeg lurer på hvor mye penger det går på en person i en uke i syden? da tenker jeg at forbruket ikke er så veldig stort, kjøper mat i matbutikken og spiser gjerne ute ett par ganger i løpet av tyren, altså ikke noe storforbruk hvor mye penger går det med ca da, om man er forsiktig med pengene og ikke bruker det på alt mulig dill dall? Takk for svaaar! Anonym poster: bd011fd9b489f6fbf923e6a06d52bdfc
Djungelvrål Skrevet 5. juli 2012 #2 Skrevet 5. juli 2012 500 kroner dagen. Spiser ute hver kveld og noen ganger til lunsj.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #3 Skrevet 5. juli 2012 ts. 500? Det hørtes da fryktelig lite ut...! Anonym poster: bd011fd9b489f6fbf923e6a06d52bdfc
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #4 Skrevet 5. juli 2012 Bumper tråden din jeg ts, siden jeg lurer på det samme. Jeg er litt manko på penger for tiden og har regnet ut at jeg akkurat har nok til 500 kr hver dag i 7 dager, skal være der i 9 dager. Men 500 kr dagen hørtes da veldig mye ut? Å spise ute i Norge om man ikke kjøper det dyreste kan jo da fint komme på 200 kr, og jeg vil da anta at det er billigere i Syden land, som for eksempel Kreta(Hellas) som jeg skal til. Også er det jo lunsj, og diverse annen mat og vann, men 500 kr dagen :o?? Anonym poster: d4ef0b1fc3826b800dd487af572bb52a
Djungelvrål Skrevet 5. juli 2012 #5 Skrevet 5. juli 2012 Drikke, en is i ny og ne, lunsj, middag, alkohol. Tro meg 500 kroner dagen er ikke mye. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #6 Skrevet 5. juli 2012 Drikke, en is i ny og ne, lunsj, middag, alkohol. Tro meg 500 kroner dagen er ikke mye. (fremdeles ikke ts) Hm..med min økonomi for tiden ligger jeg altså under 500 kr dagen som jeg kan bruke hehe men om middagen koster 200 kr, ser jeg ikke at vann (6 kr halvliteren), 2 is + lunsj kan koste så mye at det til sammen blir 300 kr! Tror ikke det kommer til å bli så mye alkohol på min tur hvert fall, så der slipper jeg hvert fall utgifter. Får bare stappe i meg masse under frokosten på hotellet og spise så lite som mulig i løpet av dagen ellers hehe! Anonym poster: d4ef0b1fc3826b800dd487af572bb52a
Djungelvrål Skrevet 5. juli 2012 #7 Skrevet 5. juli 2012 Ja alt går, man trenger jo ikke spise ute i det hele tatt. Og de har sikkert nudler på supern i syden også. Da ksn du sikker komme unna med 100 kr dagen. hehe :gjeiper:
Gjest Pepsi89 Skrevet 5. juli 2012 #8 Skrevet 5. juli 2012 For en uke bør du i hverfall veksle 5000,- i norske til den valutaen du skal ha. Det spørs også hvor du skal, noen plasser er dyrere enn andre. Det er billigere å spise ute i f.eks byen enn på hotellet. Du må tenke på at det går litt bare i drikke, trenger mye væske når man er i syden pga varmen. Kanskje du også kommer til å shoppe. Det går å ant å veksle der du skal, men jeg synes det er tryggest å ordne alt hjemme. Bedre å ha med for mye enn for lite. Er jo bare å veksle tilbake det du evtentuelt har igjen.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #9 Skrevet 5. juli 2012 5-8euro pr solseng + 2-3 euro for en parasoll. Hver dag. I ni dager. På chaterselskapet sin side, hva står det ang aircondition? Enkelte plasser må du betale for det når du kommer fram til reisemålet, og det er ofte ikke billig. tipper 100 euro uka. Anonym poster: 7e3f3a3902cd2080ddcf0b40b9e1fc61
FantasDick Skrevet 5. juli 2012 #10 Skrevet 5. juli 2012 Hm, vi brukte 8000,- for to stk. på Santorini (Hellas) for noen uker siden. Vi spiste alle måltider ute (ikke frokost på hotellet), kjøpte noe småtterier, handlet litt i Fira og leide ATV (man skal jo leve litt også - ikke bare spise?).
eva-80 Skrevet 5. juli 2012 #11 Skrevet 5. juli 2012 jeg var i Spania i fjor med barna mine og levde som Ts skriver . Brukte toppen 150 kr om dagen og det alle oss 3. , så nei, man kan leve billig der også vi bodde i apartman og lagde en god del av maten selv og ferien var veldig fin faktisk. men brukte mere penger på opplevelser .
CathFoto Skrevet 5. juli 2012 #12 Skrevet 5. juli 2012 Jeg bruker i snitt 3000,- kr på en uke i Syden uavhengig av hvilket land jeg besøker, bruker sjelden mye mer eller mye mindre, men det kan variere med +/- 500,-
CathFoto Skrevet 5. juli 2012 #13 Skrevet 5. juli 2012 For en uke bør du i hverfall veksle 5000,- i norske til den valutaen du skal ha. Det spørs også hvor du skal, noen plasser er dyrere enn andre. Det er billigere å spise ute i f.eks byen enn på hotellet. Du må tenke på at det går litt bare i drikke, trenger mye væske når man er i syden pga varmen. Kanskje du også kommer til å shoppe. Det går å ant å veksle der du skal, men jeg synes det er tryggest å ordne alt hjemme. Bedre å ha med for mye enn for lite. Er jo bare å veksle tilbake det du evtentuelt har igjen. Man trenger da absolutt ikke å veksle, de fleste steder har velfungerende minibanker. Å gå rundt med mye kontanter eller oppbevare det på et hotellrom er ikke veldig lurt. Men kan være greit å ha penger til en dag eller litt startkapital i kontanter så man slipper å lete etter minibank med en gang.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2012 #14 Skrevet 6. juli 2012 1000,- Kroner dagen ville jeg sett for meg. Er man på ferie, så er man på ferie. Anonym poster: 9d262e7780e1d065e44fbb5ad17522f3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2012 #15 Skrevet 6. juli 2012 For en uke bør du i hverfall veksle 5000,- i norske til den valutaen du skal ha. Det spørs også hvor du skal, noen plasser er dyrere enn andre. Det er billigere å spise ute i f.eks byen enn på hotellet. Du må tenke på at det går litt bare i drikke, trenger mye væske når man er i syden pga varmen. Kanskje du også kommer til å shoppe. Det går å ant å veksle der du skal, men jeg synes det er tryggest å ordne alt hjemme. Bedre å ha med for mye enn for lite. Er jo bare å veksle tilbake det du evtentuelt har igjen. Er du klar over hva vekslingsgebyrer er i de fleste banker? For noen med dårlig råd, så er dette et dumt økonomisk råd. Litt avhengig av land, så er det absolutt mulig å klare seg greitt for 500 kr døgnet. Det blir ikke så veldig mange drinker i døgnet av det, men du spiser to greie måltider ute, litt is, vannflaske og snop, evt solseng og parasoll hvis du "må". Anonym poster: 02a9d336c0f8c3a120dcea13ce689d37
PeakP Skrevet 6. juli 2012 #16 Skrevet 6. juli 2012 Er du klar over hva vekslingsgebyrer er i de fleste banker? For noen med dårlig råd, så er dette et dumt økonomisk råd. Anonym poster: 02a9d336c0f8c3a120dcea13ce689d37 Da har man feil bank. Veksler aldri en krone før avreise. Tar ut alt i minibank på stedet. Koster ikke en krone med f.eks Skandiabanken.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2012 #18 Skrevet 6. juli 2012 Da har man feil bank. Veksler aldri en krone før avreise. Tar ut alt i minibank på stedet. Koster ikke en krone med f.eks Skandiabanken. Ja det blir noe helt annet, og det er det man bør gjøre. Å oppsøke egen bank her hjemme, vekse 5000 norske kroner i euro, veksle tilbake igjen de 70 euroene man ikke fikk bruk for når man kommer hjem, DET er noe helt annet. Aner ikke hva banken kan ta i gebyr for noe slikt, men 100 kr pr transaksjon pluss prosenter pr krone er ikke uvanlig. Og da er feriebudsjettet til en med allerede dårlig råd, spist opp med nesten et dagsbudsjett. Anonym poster: 02a9d336c0f8c3a120dcea13ce689d37 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2012 #19 Skrevet 6. juli 2012 hei! jeg lurer på hvor mye penger det går på en person i en uke i syden? da tenker jeg at forbruket ikke er så veldig stort, kjøper mat i matbutikken og spiser gjerne ute ett par ganger i løpet av tyren, altså ikke noe storforbruk hvor mye penger går det med ca da, om man er forsiktig med pengene og ikke bruker det på alt mulig dill dall? Takk for svaaar! Anonym poster: bd011fd9b489f6fbf923e6a06d52bdfc Syden er veldig mye da. Du skriver jo ikke hvor du skal. For meg er syden alt fra Tyrkia, Philipinene,Thailand,Mauritius, Mexico, Cuba,Tyrkia,Spania. Så det er ikke lett å gi deg svar. Noen land er dyre, noen billige. Siden du skriver du har dårlig råd, så kan jeg tippe "syden" ikke så mange flytimer fra Norge? Eks. Tyrkia....regn med 500 kr pr. dag. Du skal ha vann,du skal kjøpe mat i butikken,ut og spise. Om du ikke velger å gå langt vekk fra turistområdet, for å spise billig. Handle på matbutikker som tyrkerne handler i. Vær klar over at turistene betaler mye,mye mer enn lokalbefolkningen. Anonym poster: c1eb0be38c34e20008e3f04eb1d1c453
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2012 #20 Skrevet 6. juli 2012 jeg var i Spania i fjor med barna mine og levde som Ts skriver . Brukte toppen 150 kr om dagen og det alle oss 3. , så nei, man kan leve billig der også vi bodde i apartman og lagde en god del av maten selv og ferien var veldig fin faktisk. men brukte mere penger på opplevelser . 50 kr. dagen pr.person på ferie? Da lurer jeg påhva dere spiste. Selv i Spania er ikke matvarer SÅ billig. Ikke mye igjen om du skal ha EN iskrem av den 50 lappen Anonym poster: c1eb0be38c34e20008e3f04eb1d1c453
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå