Gå til innhold

Svigermor stjeler alkohol av oss

~sikka~

Anbefalte innlegg

Gubben er på jobbreise og svigermor visste ikke at jeg er hjemme hos ham.

Hun har vært her inne 3 ganger idag, helt uten grunn eller hensikt, bare sa "hei - lurte bare på om det er noen i huset" så går hun igjen.

Den tredje gangen var nå nettopp, jeg hadde låst døra, og hun skal ikke ha nøkkel. Jeg hørte døra bli låst opp og gikk fra stua og inn i et annet rom (skjønte det var henne, da jeg allerede var mistenksom pga de andre gangene hun var her idag) - hun kom inn på stua og gikk rett mot barskapet, der ropte hun hallo - jeg svarte og kom inn på stua. Hun var tydelig overrasket over at jeg var der.

Spurte om jeg skal ligge her i natt, ville bare vite at det er noen i huset i natt... right.

Jeg fikk meg ikke til å konfrontere henne, hun luktet helt klart alkohol og trengte vel påfyll, hun fikk jo ikke noe nå da heldigvis.

Skal snakke med gubben om det når han kommer hjem, vi må jo konfiskere nøkkelen hennes også som hun ikke skulle ha hatt. Vet hun har stjålet alkohol her tidligere også og fylt på med vann etterpå.

Bør jeg konfrontere henne nå? Eller skal jeg la gubben ta seg av det? Jeg ble bare så satt ut av hele situasjonen...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakk med mannen din når han kommer hjem. Svigermor har helt klart et alkoholproblem, og er det vel ikke så mye du kan gjøre noe med TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg du skal la mannen din ta seg av.

Jo, jeg er enig i denne- men er lei av at mange mener KUN mannen skal gjøre noe i slike og lignende saker. Er man i et forhold, så er man ett. Ergo TS har like stor rett til å hjelpe/konfrontere på en saklig måte, med mannens samtykke eller støtte.

Ville bare kommentere denne, for denne dukker opp OVERALT. Spesielt i langvarige forhold, gift eller samboere bør få lov å ha rett til å få del i mannens liv/familieproblemer. Hvis du/dere skjønner hva jeg mener? :ironi:

Anonym poster: bd5d9f47a1485b26c343beb0761b022d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Blomsten_

Det største problemet her er at hun har et alkoholproblem, at hun stjeler av dere er vel bare en følge av det. Høres ut som hun trenger hjelp.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gubben er på jobbreise og svigermor visste ikke at jeg er hjemme hos ham.

Bor du ikke i huset?

Anonym poster: bcb2579c48b8e24449bef37efbbf8fdf

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du selv bor i dette huset ville jeg tatt det opp selv. Jeg hadde aldri godtatt at noen låste seg inn i hjemmet mitt og stjal fra meg, selv om det er et familiemedlem med problemer. Det problemet skulle jeg heller gjort mitt beste for å sørge for at hun fikk hjelp til.

Bor du ikke der, ville jeg ikke tatt det opp direkte, men selvfølgelig sagt fra til kjæresten.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet mannen din at hun har et alkoholproblem i det hele tatt?

Jeg ville uansett overlatt til han å avgjøre hvordan han skal takle dette videre, han er tross alt den som kjenner henne best. Hadde det vært min mor det var snakk om, hadde jeg nok blitt litt provosert dersom mannen min hadde forsøkt å løse problemet på egen hånd uten å involvere meg først.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke problemet også her at hun låser seg inn når hun tror ingen er hjemme? Har du snakka med mannen din om dette? Det er jo tydelig at hun har et problem, men det er sikkert vanskelig for henne å innrømme. Hvis dere har et godt og nært forhold kan du jo ta det opp med henne og si at det er litt vanskelig for deg at hun plutselig kommer hjem til dere uforberedt, det gjør privatlivet litt vanskelig.

Og at hun kan prate med deg om hun trenger det.

Om det ikke går an å snakke med henne får dere bare gjemme unna alkoholen, da...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loverdose

Det er ikke konfrontasjon som skal til i dette tilfellet. Hun bør få hjelp. Snakk med samboeren din om dette når han kommer hjem, i mellomtiden gjemmer du bort alkoholen eller passer på at hun ikke tar noe. Vær vennlig og ikke hjelp henne med å dyrke sterkere alkoholproblemer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at det ser ut til at du ikke bor der, hadde jeg latt han ta saken i sine hender, men jeg ville jo anbefalt ham å ta tilbake nøkkel. Hvorfor skal hun ha det i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Bor du ikke i huset?

Anonym poster: bcb2579c48b8e24449bef37efbbf8fdf

Nei jeg gjør ikke det på "heltid" nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ikke gjort noe med dette siden sist... har mast litt på gubben, men tror han kvier seg litt for å ta det opp med henne.

Idag fersket jeg henne med ei flaske gin rett foran barskapet i huset til min kjære. Jeg ba henne gi meg nøkkelen (noe hun nektet) og forlate huset, forklarte at jeg skjønner hva hun trenger og hvorfor hun trenger det, men at vi ikke ønsker å bidra til hennes alkoholforbruk. Hun avfeide meg og sa at hun lette etter ei av kattene våre :P

Vi vet alle i familien godt om hennes alkoholproblemer (untatt barna såklart) - jeg har også snakket med henne om hvordan hun har det, og hun vet godt at hun kan prate med meg om hun ønsker det - hun setter stor pris på det.

Hun ønsker ikke hjelp, hun har vært lagt inn på avrusning tidligere men stakk derfra..

Litt verre å prøve å prate når hun helt klart er påvirket, så jeg ønsket ikke å konfrontere henne for kraftig nå - selv om jeg bustet henne. Men jeg synes det er forferdelig trasig at hun kommer inn i huset sånn, når hun tror ingen er hjemme.

Har snakket med min kjære og bedt ham om å få tilbake nøkkelen fra henne - idag! Jeg takler ikke flere ganger at hun bare kommer inn på den måten der - det er utrolig ubehagelig + at vi ønsker ikke å bidra til hennes drikking - og heller ikke at vi kommer hjem til tomme flasker! :/

Han skal snakke med henne idag, siden jeg kom ingen vei, så må han bare nødt til å gjøre det, og det vet han godt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han ikke får nøkkelen, så kan dere jo også bytte lås? Så kan hun prøve så mye hun vil, men hun kommer ikke inn. :P

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny lås koster ikke mange kronene. Du bytter den selv om du er litt fingerferdig.

Så kan hun stå der med ubrukelig nøkkel og "skal bare".

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...