-Fiona- Skrevet 4. juli 2012 #1 Skrevet 4. juli 2012 Jeg og min venninne planlegger en tur til statene, men vi klarer ikke heeeelt å bli enige om nøyaktig hvor. Jeg har vært der noen ganger før, og vet hva jeg kunne tenkt meg. Hun har aldri vært der, men vet likevel hvor hun vil. Så derfor lurer jeg på om noen her inne har noen gode innspill. Hvor har du vært og hvorfor bør vi reise akkurat dit? (Jeg vet at dette kommer veldig an på akkurat HVA vi vil gjøre, men vi er i grunn åpne for det meste, bare det er noe annet enn fulle nordmenn på chartertur) Takker for eventuelle svar
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2012 #2 Skrevet 4. juli 2012 Det heter US of A, ikke US and A... Anonym poster: 7e4f8513ee80ef50198d8ce080fb487a 1
-Fiona- Skrevet 4. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 4. juli 2012 Det heter US of A, ikke US and A... Anonym poster: 7e4f8513ee80ef50198d8ce080fb487a Og ellers da gramatikkpolitiet, har du en fin onsdag? Jeg er veldig klar over hva det heter, men jeg prøvde å være akkurat like morsom som Borat... Ikke riktig så godt mottatt forstår jeg. 6
Sarafina Skrevet 4. juli 2012 #4 Skrevet 4. juli 2012 New York! Eller California. Vestkysten med strekningen fra LA til San Francisco er jo bare fantastisk. Florida ville jeg ha hoppet over. Kan ikke måle seg med vestkysten. Miami var oppskrytt synes jeg, lite å se bortsett fra stranda og art deco-husene, mens Fort Lauderdale var direkte dårlig. Key West var ok, men også litt oppskrytt (jeg har reist en god del, og ble litt skuffet da jeg kom dit..)Orlando er flott hvis du liker fornøyelsesparker, men passer vel best for dem som har skikkelig dilla på nettopp det. 2
-Fiona- Skrevet 4. juli 2012 Forfatter #5 Skrevet 4. juli 2012 New York! Eller California. Vestkysten med strekningen fra LA til San Francisco er jo bare fantastisk. Florida ville jeg ha hoppet over. Kan ikke måle seg med vestkysten. Miami var oppskrytt synes jeg, lite å se bortsett fra stranda og art deco-husene, mens Fort Lauderdale var direkte dårlig. Key West var ok, men også litt oppskrytt (jeg har reist en god del, og ble litt skuffet da jeg kom dit..)Orlando er flott hvis du liker fornøyelsesparker, men passer vel best for dem som har skikkelig dilla på nettopp det. Tusen takk for svar! Hva tror du om Vegas da?
Gjest Bud Skrevet 4. juli 2012 #6 Skrevet 4. juli 2012 Jeg syns du var morsom Stikk til Vegas, hvis du overlever så vil jeg se masse bilder Personlig ville jeg oppsøkt British Columbia, men sannsynligvis av helt andre grunner enn deg :gjeiper:
-Fiona- Skrevet 4. juli 2012 Forfatter #7 Skrevet 4. juli 2012 Jeg syns du var morsom Stikk til Vegas, hvis du overlever så vil jeg se masse bilder Personlig ville jeg oppsøkt British Columbia, men sannsynligvis av helt andre grunner enn deg :gjeiper: Haha takk! Jeg synes Vegas ser ut til å passe meg midt i blinken, men det er fordi det på bilder minner veldig om Dubai. Var der i April, og likte det veldig godt British Columbia har jeg aldri hørt om? Hva kan man gjøre der?
Gjest Bud Skrevet 4. juli 2012 #8 Skrevet 4. juli 2012 (endret) British Columbia har jeg aldri hørt om? Hva kan man gjøre der? Jakte bjønn og DIGER elg! Så kan jo jaktbikkja di være med også :gjeiper: Endret 4. juli 2012 av Bud
-Fiona- Skrevet 4. juli 2012 Forfatter #9 Skrevet 4. juli 2012 Jakte bjønn og DIGER elg! Akkurat. Da har jeg ingen verdens ting der å gjøre! Tviler på at mulighetene for tænings på dagen, og finstas på kvelden er store der?
Fysikeren Skrevet 4. juli 2012 #10 Skrevet 4. juli 2012 Jeg har aldri vært noe annet sted i USA enn California og Nevada, og planlegger heller ikke å dra noe annet sted! (Jo okay da, så er jeg keen på Miami i springbreak) Vegas og LA. eller Vegas og San Diego lar seg jo fint kombinere da! Var 2 uker i San Diego (Pacific Beach) i påsken, og det var helt konge! Folk er mye roligere og mindre stressa enn i LA. Likte meg bedre der altså. Det ble ingen Vegas tur denne gangen, ble en tur til Mexico istedet. Er jo bare 20min fra San Diego Personlig ville jeg oppsøkt British Columbia, men sannsynligvis av helt andre grunner enn deg :gjeiper: BC Bud? :gjeiper:
-Fiona- Skrevet 4. juli 2012 Forfatter #11 Skrevet 4. juli 2012 Jeg har aldri vært noe annet sted i USA enn California og Nevada, og planlegger heller ikke å dra noe annet sted! (Jo okay da, så er jeg keen på Miami i springbreak) Vegas og LA. eller Vegas og San Diego lar seg jo fint kombinere da! Var 2 uker i San Diego (Pacific Beach) i påsken, og det var helt konge! Folk er mye roligere og mindre stressa enn i LA. Likte meg bedre der altså. Det ble ingen Vegas tur denne gangen, ble en tur til Mexico istedet. Er jo bare 20min fra San Diego BC Bud? :gjeiper: NICE! Hvor lang tid bruker man i bil mellom LA og Vegas da?
Fysikeren Skrevet 4. juli 2012 #12 Skrevet 4. juli 2012 NICE! Hvor lang tid bruker man i bil mellom LA og Vegas da? Husker ikke helt hvor lang tid vi brukte jeg faktisk, mener det var rundt 4-5timer. Ikke mer tror jeg
-Fiona- Skrevet 4. juli 2012 Forfatter #13 Skrevet 4. juli 2012 Husker ikke helt hvor lang tid vi brukte jeg faktisk, mener det var rundt 4-5timer. Ikke mer tror jeg Legg på en time for sjåføren med dårlig retningssans, så er vi der. Men det er likevel overlevbart! Kanskje det var en god idè og kline til med Vegas og LA... What happens in Vegas, stays in Los Angeles... :D Jeg vil dra NUH...
Fysikeren Skrevet 4. juli 2012 #14 Skrevet 4. juli 2012 Legg på en time for sjåføren med dårlig retningssans, så er vi der. Men det er likevel overlevbart! Kanskje det var en god idè og kline til med Vegas og LA... What happens in Vegas, stays in Los Angeles... :D Jeg vil dra NUH... Kommer neppe til å angre! Vet en som kommer til å misunne deg den turen (ikke meg ). Du vil nok bli blokkert på facebook den perioden, nothing personal.
-Fiona- Skrevet 4. juli 2012 Forfatter #15 Skrevet 4. juli 2012 Kommer neppe til å angre! Vet en som kommer til å misunne deg den turen (ikke meg ). Du vil nok bli blokkert på facebook den perioden, nothing personal. Kan jeg spørre hvor mye man må regne med å bruke under ett opphold på ca 10-12 dager? (utenom hotell og fly...) Haha, jeg kan eventuelt fikse på innstillinger slik at du ikke får se noen oppdateringer. Jeg er sååå snill!
Gjest Bud Skrevet 4. juli 2012 #16 Skrevet 4. juli 2012 Akkurat. Da har jeg ingen verdens ting der å gjøre! Tviler på at mulighetene for tænings på dagen, og finstas på kvelden er store der? De har sikkert solsenger der Er kanskje en fordel med ren Fjellrevenbukse og rutaskjorte på kveldstid... hehe Reis til Vegas du, Vegas ryktes å være en knall by for de med litt selvkontroll BC Bud? :gjeiper: Ja. (gikk jeg glipp av en dobbelbetydning som f.eks neandertalertegneserien?)
-Fiona- Skrevet 4. juli 2012 Forfatter #17 Skrevet 4. juli 2012 De har sikkert solsenger der Er kanskje en fordel med ren Fjellrevenbukse og rutaskjorte på kveldstid... hehe Reis til Vegas du, Vegas ryktes å være en knall by for de med litt selvkontroll Ja. (gikk jeg glipp av en dobbelbetydning som f.eks neandertalertegneserien?) Hm, hva med fjellreven og ruter på kveldstid i vegas? Kun død fisk svømmer med strømmen vett... Kjoler er oppskrytt (kan eventuelt kline til med høye heler for å ikke drite meg loddrett ut )
Fysikeren Skrevet 4. juli 2012 #18 Skrevet 4. juli 2012 Kan jeg spørre hvor mye man må regne med å bruke under ett opphold på ca 10-12 dager? (utenom hotell og fly...) Haha, jeg kan eventuelt fikse på innstillinger slik at du ikke får se noen oppdateringer. Jeg er sååå snill! Suuupersnill! Hmm man klarer seg med gaaaanske så lite penger! Men skal du shoppe eller gamble blir det en annen sak :gjeiper: Noen av klubbene i vegas er forresten også sykt dyre, kanskje 500kr cover og omtrent norske priser på drikke! Dette er selvfølgelig det aller hotteste da, som rangeres som topp 10 i hele USA. Mange er jo langt billigere. Kommer rett og slett an på hva man skal unne seg!
elvital Skrevet 4. juli 2012 #19 Skrevet 4. juli 2012 Jeg var på rundtur fra LA-Lake Havasu(en natt)-Grand Canyon(en natt)-Las Vegas(to netter)-Yosemite(to netter)-San Fransisco. Fantastisk tur. Tok 8 dager i bil. Det var mye kjøring. Men absolutt verdt det. Ville dog droppet lake Havasu (og muligens Yosemite) , og hatt en dag til i Vegas. Dra til Vegas om du har sjansen! Skulle også ønske jeg hadde hatt en dag eller to til sightseeing i LA først. Stor drøm å dra til San Diego. Ser noen andre har foreslått å kjøre langs kysten mellom LA og SF. Det tror jeg er en fin tur. Ellers så er Boston en fin, dog "liten" by. Man kan reise dit og ta bussen for $15,50 til NYC (eller motsatt, men da blir man fort skuffet over str på Boston). Vet ikke om det var til noe hjelp jeg. Jo her er linken til turen jeg dro på på vestkysten: http://www.trekamerica.com/tours/wbl.html De har mange andre turer også, verdt å sjekke ut. (Om dere drar på slik tur-husk å ta med nakkepute e.l. til bilen!).
Gjest Bud Skrevet 4. juli 2012 #20 Skrevet 4. juli 2012 Hm, hva med fjellreven og ruter på kveldstid i vegas? Kun død fisk svømmer med strømmen vett... Kjoler er oppskrytt (kan eventuelt kline til med høye heler for å ikke drite meg loddrett ut ) Skrotten din i fjellrevenbrok, rutaskjorte og høye hæler hadde gjort seg i Vegas, du hadde garantert blenda rett inn! Få pakka inn den lange svarte luggen din i ei skyggelue fra the commonbuy (eller hva den amerikanske utgaven av Felleskjøpet heter) så blir det knall
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå