Gå til innhold

Det å kvitte seg med venner som tømmer en for energi

Gjest Ts

Anbefalte innlegg

Noen som har endret livet sitt til det bedre, blitt et sterkere menneske etter å ha vært "et unnskyld at jeg er til menneske" mesteparten av livet. Hvordan bygget dere dere opp? Og hvordan reagerte omgivelsene på at dere begynte å sette nye grenser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen veninner tok faktisk avstand - og ble ikke veninne lengre - dette var gjerne mennesker som krevde mer tilbake enn det som de ga.

Sett grensene du trenger med god samvittighet. De virkelige gode vennene dine vil fortsatt være der, og de som sluker energien din og stikker fordi du setter grenser er uansett ikke verdt tiden din. ;)

Endret av lillevill
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har omtrent samme erfaring som lillevill. De vennene som stikker fordi du begynner å sette grenser, er ikke noe å samle på uansett.

Etterhvert merker du at du vil tiltrekke deg venner der du føler deg mer jevnbyrdig. Det er en god følelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Jeg har det litt sånn motsatt. Har hatt noen "kompiser" som ikke har vært bra for meg. Vi har vært en del sammen i barndommen. Den ene dumpa jeg for kanskje 2 år siden når det gikk opp for meg at jeg ble brukt og han var en kjip kompis på mange måter. Det samme gjelder kompis nr 2, som har behandlet meg dårlig i flere år. Nå har jeg gitt slipp på begge etter å ha møtt nye venner. Det var først etter at jeg fant ekte venner som setter pris på meg og behandler meg fint at jeg kunne gi slipp på kompis nr 2. Det måtte skikkelige venner til for å forstå hvordan vennskap skal være.

Begge mine tidlige kompiser suger ut all energi om de får sjansen til det. Kompis nr 2 har kontaktet meg igjen og vi skal treffes i morgen. Det kommer ikke til å bli som før, jeg setter grenser og holder avstand og vil ikke bruke så mye tid på folk som ikke er bra for meg.

Hvordan endret jeg livet mitt? Jobbet med selvtillit, trent, gått ned i vekt, truffet fantastiske mennesker, har en flott støttende kone, og godtar og tør være meg selv. Gjennombruddet mitt var en kveld hvor flere av mine nye venner fortalte meg hvorfor de likte meg så godt. En god begynnelse for å få et bedre liv er å skrive ned 3 ting om deg selv hver dag i en liten bok. Hver dag !!!

Det føles veldig befriende og styrkende å endelig ha ekte venner !

(Dersom du har lyst å prate, send et pm..)

Endret av Coolaid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...