Gå til innhold

Mobil brukes i og betales av jobben-ikke bare positivt!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Har en jobb der jeg bruker mobilen en del, er ofte ikke på kontoret og da er det en stor fordel at de som skal ha tak i meg kan nå meg uansett. Problemet er bare at dette også fører til at jeg blir en del forstyrret i fritiden, fordi jeg jo bruker mobilen da og også. Flere som opplever det samme?

Syns det er litt irriterende at det er sånn, men innser samtidig at dette kanskje er en av de mer negative sidene ved mobilen, det er jo helt klart mye positivt også!

Flere som har noen tanker rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stiller jobben krav til at du er tilgjengelig for jobbspørsmål også utenom arbeidstid?

Hvis ikke, ha to mobiler. En som jobben betaler og en som du betaler selv.Hvis jobben i utgangspunktet betaler alle tellerskrittene dine vil du jo tape penger på dette, men du vil uansett vinne fred og ro ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Eller hva med å sette jobbmobilen på lydløs etter arbeidstid...?

Eller ha en privat til inkomne telefoner - og bruke jobb telefonen til utgående...?

Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har vurdert å skaffe meg en egen mobil, tror nok det ville være det lureste. Jeg har små barn og jobber for tiden ikke 100%, slik at jeg ikke er tilstede på jobb hele dagen. Da er det greit at de kan nå meg hjemme innenfor arbeidstiden, vi har også en avtale om dette. Om kveldene har jeg ofte på lydløst, og det fungerer bra.

Det jeg mer satt å tenkte på var hvordan mobilen gjør oss så tilgjengelig, noe som kan være et uro og forstyrrende moment. Samtidig er det veldig greit for meg å kunne være hjemme med barna mine, og vite at jeg er tilgjengelig dersom det skulle være noe viktig (De forstyrrer heldigvis ikke i tide og utide).

Den moderen teknologien har vel som alt annet både ulemper og fordeler.. Ser jo klare fordeler, men lurer av og til på om det ikke var bedre før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den grad jeg blir oppringt på fritiden av jobben, fører jeg dette selvsagt som overtid.

Forøvrig blir jeg trukket i skatt for 'fordel av mobiltelefon' eller noe sånt, så jeg har ingen kvaler med å bruke telefonen også til private samtaler (og dette er selvsagt avklart med jobben).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
I den grad jeg blir oppringt på fritiden av jobben, fører jeg dette selvsagt som overtid.

Forøvrig blir jeg trukket i skatt for 'fordel av mobiltelefon' eller noe sånt, så jeg har ingen kvaler med å bruke telefonen også til private samtaler (og dette er selvsagt avklart med jobben).

Enig, jeg fører det også som overtid.

Og da synes jeg det er helt greit

at folk fra jobben forstyrrer meg i

fritiden.

På samme måte som at min nærmeste

familie får tak i meg på jobb gjennom

mobilen, om det er noe viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...