Gå til innhold

Far er ikke far til sønnen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk vite i dag at en far i familien ikke er far til barnet sitt. Faren vet ikke om det.

Hva ville du gjort?

Sønnen er voksen.

Hvordan mor har levd med dette, er grusomt for berørte parter

Anonym poster: 2a563121e1bc261796ee0ee1c5a80496

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legg kortene på bordet.

Å ikke stikk noe under en stol. Dønn ærlighet varer lengst.

En venn av meg opplevde det samme rett før jul i fjor, og det går bedre nå, men han var sjokkert i noen måneder etterpå... Han var da ikke lenger far til barnet :sjokkbla:

AnonymBruker
Skrevet

Legg kortene på bordet.

Å ikke stikk noe under en stol. Dønn ærlighet varer lengst.

En venn av meg opplevde det samme rett før jul i fjor, og det går bedre nå, men han var sjokkert i noen måneder etterpå... Han var da ikke lenger far til barnet :sjokkbla:

Det er ikke opp til ts å gjøre dette da det er noen i familien hennes dette gjelder og ikke henne selv.

Anonym poster: ebc540906c8ec56100b98df3e8a2ba76

• Liker 16
Skrevet

Det kommer og an på hvordan ts har fått vite dette. Man skal være veldig sikker på at det er riktig og ikke et ondsinnet rykte.

• Liker 7
Gjest Gjest
Skrevet

Man overlater det til den familien det gjelder.

• Liker 7
Skrevet

Dette holder man seg langt unna og holder kjeft om.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ganske vanlig at far ikke er far til sine barn.

Anonym poster: 72aa1c1c5721b3e4e6c50944a4033cec

• Liker 4
Skrevet

Det burde vært kriminelt. Med tanke på at det er kriminelt for en mann og ligge med en dame "uaktsomt", - så burde det vært kriminelt for en kvinne og fø opp unge og danne familie og familielykke "uaktsomt".

• Liker 7
Gjest Gjest
Skrevet

Kan godt være mannen vet om det. Sånt holder man for seg selv!

• Liker 3
Gjest Kaxxy
Skrevet

Jasså?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det aller mest riktige her er vel og snakke med moren til gutten og be hun fortelle han, hvis ikke gjør jeg det!

Herregud da, mannen har da rett på og vite at barnet han har oppdratt faktisk ikke er hans barn!

En ting jeg lurer på her, er de sammen? Moren og "faren?"

Anonym poster: d6e3e876cfaaa494e3fe5b9cf6466174

• Liker 3
Skrevet

Det ligger nok en liten økonomisk hemmelighet bak her som vi ikke helt fullt ut forstår?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det ligger nok en liten økonomisk hemmelighet bak her som vi ikke helt fullt ut forstår?

Økonomi?

Nei, barnet kunne gjort det bedre med sin biofar.

AnonymBruker
Skrevet

Det aller mest riktige her er vel og snakke med moren til gutten og be hun fortelle han, hvis ikke gjør jeg det!

Herregud da, mannen har da rett på og vite at barnet han har oppdratt faktisk ikke er hans barn!

En ting jeg lurer på her, er de sammen? Moren og "faren?"

Anonym poster: d6e3e876cfaaa494e3fe5b9cf6466174

Nå vet ikke mor at vi VET. Alt falt liksom på plass ved denne viten.

Hun fikk en hentydning om det for mange år siden, noe hun lo vekk.....

En ting er mannen, men hva med "barnet" etter så mange år? Er ganske sikker på at biofar ikke er ønsket som far her.

Vi er sikker på at far ikke vet. Mulig mistanken var der for noen år siden,men ikke nå.

Så er det andre søsken.

"Barnet" er veldig lik sine biosøsken,heldigvis. Tror det var det som berget mor for mange år siden.

AnonymBruker
Skrevet

Det leste jeg om. tror det var snakk om 10 % av barna? Mor kan være helt uvitende om det selv også,noen vet det, og holder det skjult.

Gjest mamma
Skrevet

Fikk vite av en barnelege at det i en hver skoleklasse i Norge er det gjennomsnittlig 2 elever med "feil" far ....

:kjefte: Forbanna kvinnfolk ...

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det leste jeg om. tror det var snakk om 10 % av barna? Mor kan være helt uvitende om det selv også,noen vet det, og holder det skjult.

Nja, det er vel 10 % av de som faktisk sjekker farskapet, som har en annen far.

Og folk flest har vel ingen grunn til å betvile farskapet, heldigvis :)

Ingen råd til TS, men far og sønn fortjener jo å få vite sannheten, og han som har trodd han var pappan, også!

Endret av Timar
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fikk vite av en barnelege at det i en hver skoleklasse i Norge er det gjennomsnittlig 2 elever med "feil" far ....

:kjefte: Forbanna kvinnfolk ...

Hva med mannen som lå med mora da? Hun viste hun var i forhold...

Og så er det en sak til,etter mange år så finnes det en annen far (biofar) han har barn og kone....Det er mange personer som skal fordøye mye.

Det blir såpass mange personer som får vite(itilfelle) at det vil også komme andre for øret.

Det vil bli skillsmisse (garantert) mor vil vel bli skviset ut av en stor familie.

Etter x antall år blir hun husløs. Hun bor i dag på en gård,og vi vet rettigheter til gårdskjerringer. Mange hensyn å ta, mye følelser.

Mine følelser går kun til barnet, ikkefar og biofar.

Nå er vel lovverket slik at ikkefar blir far uansett. Han har godtatt barnet som sitt.

Skrevet (endret)

Dette holder man seg langt unna og holder kjeft om.

Det er jeg uenig i. For det har vært en del saker i div ukeblader om mennesker som har vært ombyttet på fødeavdelingen eller hvor far er en annen enn oppgitt, hvor "hele bygda" har visst om det, og barn, og evt far er siste som har fått vite det. Og de sier alle én ting: Det verste er at alle rundt de har visst det i åresvis uten å fortelle det til de det faktisk gjelder.

Endret av Rosalie
  • Liker 1
Gjest rabrabara
Skrevet

Ikke si noe. Jeg snakker av erfaring. Snakk med mammaen, hvis du følerat du må gjøre noe, men det kan gjøre stor skade dersom det ikke gjøres skikkelig. Det var jeg ALT om!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...