Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei jente på 20 år som i går fant ut at jeg var gravid. Jeg er 6+2 dager på vei, og jeg har fått den styggeste, vondeste urinveisinfeksjonen. Jeg har ryggsmerter og jeg skriker og auer meg hver gang jeg er på do.

Er det noen som vet om det er spesielt farlig å gå med dette når man er gravid? Har gått med det 5 dager, men i dag fikk jeg endelig time hos legevakten klokken 3.

Lurer også på om noen her vet om en "rask" midlertidig kur som kan dempe smertene litt. Paracet eller ibux?

Anonym poster: 3317d9d12eac0d5852d35081b8104927

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man bør ikke gå med ubehandlet Uvi som gravid. Nettopp fordi det kan føre til nyrebekkenbetennelse. Så det er bra du har fått legetime.

Om du skal dempe smerter så må du ta Paracet. Ibux skal man ikke bruke når man er gravid. Les alltid pakningsvedlegg eller konferer med lege før du tar legemiddel i graviditeten.

Anonym poster: 1a26e052b1863cf3c3d7091dea1302e7

Skrevet

Jeg sliter mye med uvi og var selv hos legevakten for en uke siden. Legen sa det var viktig å sjekke dette enda mer når man er gravid fordi infeksjonen går lettere opp og kan gi deg nyrebekkenbetennelse. Og det vil du ikke ha! Så ta smertene på alvor:) Stor klem og god bedring , vet hvor vondt det gjør! Har forresten en vidunder kur jeg fikk for litt siden mot uvi. Universal te fra helsekostbutikk! Drikke en liter av den på en dag tror jeg det var. Får deg til å tisse mye og renser opp :) og hold deg god og varm rundt underlivet, helst med ull :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...