Gå til innhold

For oss rundt 100!


LilleMy84

Anbefalte innlegg

I dag er det lørdag - unner dere dere noe ekstra i dag? :arwen:

Jeg vurderer det, men er ikke helt sikker :sjenert:

Jeg unner meg noen gode filmer og ett lass med druer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grønnsaker, yoghurtdip og sukkerfri iste :Nikke:

Har strevd med hodepine i noen dager nå...cola-abstinenser...Gitt seg nå heldigvis, sjeldent jeg har så vondt i hodet som når jeg har kuttet ut cola. Er ikke første gangen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med!

34 år, 162 cm, 105 kilo. Jeg har alltid vært overvektig, men hadde aldri trodd jeg skulle komme hit. Veide rundt 80 kg for ti år siden og ca 90 kg da jeg fikk barn for fem år siden. Holdt meg der lenge, men etter ammeperioden (og rett inn i en periode med mye personlig kaos) gikk vekta sakte men sikkert opp. Har vel ligget ca her de siste 2-3 årene, opp og ned ca 10 kg (maks på 112 kg).

Jeg er ganske flink på maten egentlig, men jeg sprekker på snopet. Potetgull etc kan få stå i fred for meg, men en så banal ting som smågodt ... Likevel merker jeg at sukkersuget er mindre de dagene jeg er flink og spiser godt og regelmessig. Fire måltider om dagen er ganske passe for meg. Da er det også rom for å kunne ta en frukt el.l om det skulle bli nødvendig.

Trener litt, men er nok ganske inaktiv i hverdagen. Prøver å trene tre ganger i uka, og da trener jeg alltid styrke. Knebøy, benkpress, markløft, skulderpress etc. Det er det som er gøy, men jeg vet jeg burde inn med kardio for å forbrenne litt fett. Så jeg har begynt å gå/jogge/sykle litt. Med fokus på litt. Må starte et sted, men håper å få litt mer kondis snart slik at jeg orker mer.

Mitt fokus framover blir å fortsette med styrketreninga, legge inn to gode kondisøkter i uka, røre mer på meg i hverdagen og fokusere på enda mer sunne alternativer i matveien og erstatninger for snopet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med!

34 år, 162 cm, 105 kilo. Jeg har alltid vært overvektig, men hadde aldri trodd jeg skulle komme hit. Veide rundt 80 kg for ti år siden og ca 90 kg da jeg fikk barn for fem år siden. Holdt meg der lenge, men etter ammeperioden (og rett inn i en periode med mye personlig kaos) gikk vekta sakte men sikkert opp. Har vel ligget ca her de siste 2-3 årene, opp og ned ca 10 kg (maks på 112 kg).

Jeg er ganske flink på maten egentlig, men jeg sprekker på snopet. Potetgull etc kan få stå i fred for meg, men en så banal ting som smågodt ... Likevel merker jeg at sukkersuget er mindre de dagene jeg er flink og spiser godt og regelmessig. Fire måltider om dagen er ganske passe for meg. Da er det også rom for å kunne ta en frukt el.l om det skulle bli nødvendig.

Trener litt, men er nok ganske inaktiv i hverdagen. Prøver å trene tre ganger i uka, og da trener jeg alltid styrke. Knebøy, benkpress, markløft, skulderpress etc. Det er det som er gøy, men jeg vet jeg burde inn med kardio for å forbrenne litt fett. Så jeg har begynt å gå/jogge/sykle litt. Med fokus på litt. Må starte et sted, men håper å få litt mer kondis snart slik at jeg orker mer.

Mitt fokus framover blir å fortsette med styrketreninga, legge inn to gode kondisøkter i uka, røre mer på meg i hverdagen og fokusere på enda mer sunne alternativer i matveien og erstatninger for snopet.

Jeg legger in 10-15 min roing (i ganske høyt tempo, med ihvertfall grad 8) fordi sykling er ikke bra for ryggen/halebenet (klarer ikke å gå på flere dager hvis jeg prøver og får isjas smerter hvis jeg beveger meg feil) og jogging tåler ikke kneet mitt. Kjempegøy! Og også allsidig trening! Kjempedeilig. Litt musikk på øret så kan man ro seg langt vekk (i mitt tilfelle ca 2000 m).

Lykke til smilesol!

Blir i så godt humør av å lese at flere er i samme situasjon som meg :) Og at vi alle liker oss sjøl nok til å ville godt for kroppen :)

Endret av Scherbatsky
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger in 10-15 min roing (i ganske høyt tempo, med ihvertfall grad 8) fordi sykling er ikke bra for ryggen/halebenet (klarer ikke å gå på flere dager hvis jeg prøver og får isjas smerter hvis jeg beveger meg feil) og jogging tåler ikke kneet mitt. Kjempegøy! Og også allsidig trening! Kjempedeilig. Litt musikk på øret så kan man ro seg langt vekk (i mitt tilfelle ca 2000 m).

Lykke til smilesol!

Blir i så godt humør av å lese at flere er i samme situasjon som meg :) Og at vi alle liker oss sjøl nok til å ville godt for kroppen :)

Takk for tips! Roing har jeg ikke prøvd meg på enda, annet enn i styrkesammenheng. Apparater jeg ikke kan holder jeg meg unna. :ler:

Nå skal barna og jeg sykle litt den neste uka. Det er bare tre km til butikken (og treningssenteret), men det er noen seige bakker. Tar meg ca 25 minutter hver vei, og det tar fort det dobbelte når barna er med. Men vi har jo ferie og all verdens tid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart! Er jo bare koselig å ha med unga av og til. Og de liker sikkert en liten sykkeltur med mamsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Starter en tråd for oss som veier rundt 100 kg og vil neeeeeeeed!!

Her kan vi poste litt mattips,trimtips og hjelpe hverandre gjennom kiloene!

Selv kan jeg fint trenge litt råd,tips og motivasjon innimellom!

La meg presentere meg :-) :

-101 kg. Begynte slankinga/livsstilsendringen 23.juni og har gått ned 3 kg. Er 165 cm lav ;) lita og go'! Hehe

- målet er 20 kg på 20 uker! Altså 85 kg innen 31.desember!:)

- er 27 år og bor i Sandefjord!

-er medlem av vektklubb.no (VG) og har også begynt på 30 days.

Jeg veier meg hver mandag!

Skriver også opp målene mine her som de er nuh!

Vekt: 101 kg

Midjemål: 90 cm

Overarm: 43 cm

Hofte: 115 cm

Lår: 73 cm

Bryst: 92 cm

Disse måler jeg en gang i mnd!

Hver 16 :)

Heng dere på!! :)

Idag har jeg målt meg igjen!

Veier 100 kg. Har ikke gått ned noe siden forrige uke.. :-/

Men cm'erne har blitt mindre :-D

Midje: 87 (90)

Overarm: 39 (43)

Hofte: 111 (115)

Lår: 72 (73)

Bryst: 97 (92)

Skjønner ikke helt hva som har skjedd med brystene mine :-/

Men gjør ikke noe om de blir større,haha!

Ellers er jeg fornøyd!:-D

Hvordan har dere gjort det??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei gjeng!

Jeg henger meg på her også, jeg.

Jeg skal ned ca. 40 kg totalt, og startet på 117,7. Nå er jeg på 114.0 etter 4 uker og 4 dager. Jeg hadde 2 uker der alt sto helt stille, men denne uken skal jeg ned igjen!

Jeg har satt 75 kg ca som målvekt, men jeg får se an når jeg kommer ned til 80-85, jeg skal nemlig også bli fit og få litt muskler :)

Trener svømming og styrke, hater jogging, men går en del små turer for å komme igang litt. Har investert i hoppetau....men er veldig slapp;P

Jeg har ingen fast veiedag for øyeblikket, hadde tenkt å ha det på fredager, men har fått en litt annen matsyklus for tiden, og er ikke tom i kroppen på morgenen på hverdager lenger. Sannsynligvis får lørdag formiddag bli veiedag for meg :)

Jeg har mistet 9 cm rundt midjen, og 6 cm rundt brystet.

Jeg teller kalorier (1600 per dag er målet) via myfitnesspal.com og fører trenings/matlogg på fitnessbloggen.no.

Om noen andre fører matdagbok eller vil være venner på disse nettstedene finner dere linken til meg her:

http://www.myfitness...m/elenakristine

http://forum.fitness...a-på-dej.9716/

Lykke til alle flinke :)

Endret av Måndagsbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første offisielle veiing i dag. Blir nok hver mandag på meg også fremover. 104,8. Nå er det bare å stå på mot neste mandag! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier 101,9 idag, så bare 0,1 ned siden mandag :overrasket: Men likevel ca 3 kg ned siden forrige tirsdag/onsdag, så NOE har skjedd! :smilorange: Kroppen trenger litt tid på å bli kvitt godisvanene og sånt her, før jeg går ned så mye, har jeg erfart før. Jeg har stoppet godteri og snacks, men det sitter nok litt søppel i kroppen enda. Så håper på bedre resultater videre de neste ukene! :jepp:

Samtidig har jeg vel ikke vært SÅ nærme 90-tallet på ganske lenge. 2 kg til nå, så er en stor terskel tråkket over! :smilorange:

Jeg oppdaget forresten at fristelsen på lørdag ikke var så veldig vanskelig å stå over, så jeg kjøpte meg Snack a Jacks (riskaker), og en dietsjokolade, sånne som er måltidserstatter for vektkontrollere, hihi :P Holdt i massevis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet veldig mye vann når jeg skiftet kosthold, mye salt mat binder vann i kroppen.

Tror nok jeg har mistet noen kilo der. Har mistet (til nå altså) 13 cm rundt magen på 12 dager. Mye vann/gugge, i tillegg til en del styrketrening som går på mage (roing, planke, tok noen sit-ups i dag) har nok hjulpet. Kjempedeilig!

Har ikke vekt, men det frister å kjøpe en til foreldrene mine mens jeg er på ferie her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare ønske alle en good helg!!:)

Og håper på en vektnedgang for alle til mandag.

Selv ser det ut til at jeg står stille også denne uka :((

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare ønske alle en good helg!! :)

Og håper på en vektnedgang for alle til mandag.

Selv ser det ut til at jeg står stille også denne uka :((

Takk det samme!! :)

Tror nok jeg står stille denne uka også, men har ikke veid meg på noen dager. Har blitt bare gåing på jobben, og ingen turer denne uka :( Men fremover går det likevel - etterhvert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk lillelily!

Lykke til i helgen alle sammen! Husk at vi må alle sammen kose oss litt, men at en bit mørk sjokolade (som etter kutt av sukker i kosten har blitt SØTT for meg, appelsin er favoritten) er kos på lik linje med plukk-sjæl-godisen :) Anbefaler også en sjokolade som heter Sjokoladeprinsen. Jeg fant de på Meny. 20 kr for en relativt liten en, men verdt det. Den med karamell er KJEMPEGOD. Skal bort og hamstre mens de fortsatt har de inne. NAM!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så flinke dere er!!! :) Her lager ferie kaos i mitt påbegynte slankeprosjekt, har jo ingen rutiner lenger...

Men utrolig nok viste vekta 99 kg igår (var ikke hjemme på planlagt veiedag) og det er jo bra, blir nok ingen veiing før neste mandag nå (reiser bort igjen imorgen).

Plukker med meg all motivasjon og "kose"tips fra denne tråden, målet mitt er å få godt litt turer og begrenset inntaket av god mat i de to neste ferieukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wohoo!!

Idag viste vekta 99!!

Endelig under den magiske 100 kg-streken!

Og nå skal jeg begynne å trene også:D

...bare den røde tanta forsvinner snart *arg*

Nå er jeg inne i uke Nr.3 med det.. Slitsomt!:-(

Så vet alle det! *kremt*

Hvordan har dere gjort det??:-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra LilleMy84! :D Gratulerer med tosifret! ;)

Jeg var BOMBESIKKER på at jeg hadde gått OPP, men jeg har gått ned bittelitt - en halv kg :) Ikke store forskjellen, men er nå på 101.5! :) Nedover er fremgang! Mye gåing og stress på jobb og godteristopp er alt jeg har gjort, jeg har til og med spist ganske usunt pga dårlig tid.. Håper det fortsetter nedover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag viste vekten 94.5. Har gått ned 400 gram siden sist. Ikke så mye, men det går nå nedover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...