AnonymBruker Skrevet 3. juli 2012 #1 Skrevet 3. juli 2012 Hei :-) Min samboer har vært råtøff og bestemt seg for å bli med meg hjem i sommer. Vi skal fly, men han har flyskrekk! Har ikke flydd på 12-13 år, og den siste gangen ble han skikkelig skremt. Nå gruer han seg veldig, og jeg lurer på om noen har noen råd å komme med, både for han og meg, om hvordan vi skal takle det på best mulig måte? Han skal til legen først, håper på å få noe beroligende der :-) Anonym poster: caa3c04cbd63aad1fe119906764984d6
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2012 #2 Skrevet 3. juli 2012 dyttepå Anonym poster: caa3c04cbd63aad1fe119906764984d6
Dolce Skrevet 3. juli 2012 #3 Skrevet 3. juli 2012 Hei :-) Min samboer har vært råtøff og bestemt seg for å bli med meg hjem i sommer. Vi skal fly, men han har flyskrekk! Har ikke flydd på 12-13 år, og den siste gangen ble han skikkelig skremt. Nå gruer han seg veldig, og jeg lurer på om noen har noen råd å komme med, både for han og meg, om hvordan vi skal takle det på best mulig måte? Han skal til legen først, håper på å få noe beroligende der :-) Anonym poster: caa3c04cbd63aad1fe119906764984d6 Hvilket flyselskap skal dere reise med? Mange av flyselskapene er veldig flinke til å komme med råd og også noen ganger spesialbehandling av kunder med flyskrekk. Jeg ville sendt en epost (eller ringt) til kundeservice. Jeg hadde flyskrekk for endel år siden, og fikk veldig bra hjelp og støtte hos SAS/Lufthansa. En gang fikk jeg til og med "min egen" flyvert som satt ved siden av meg og holdt meg i hånden Ellers finnes det mye god info på nettet. Det er viktig at din samboer lærer seg litt om de forskjellige, normale lydene som flyet laget i løpet av turen. Jeg har ikke flyskrekk nå, men jeg skvatt ordentlig tidligere i sommer da en dame på flyet mitt skrek høyt - i full panikk - av det bittelille smellet som kommer når hjulene blir trukket inn. Det kan også hjelpe å holde blikket på andre - erfarne - medpassasjerer. Da ser man gjerne at de er fullstendig avslappet. (Siste fungerer selvfølgelig dårlig hvis man sitter i nærheten av andre med flyskrekk....) Men da jeg tidligere måtte fly pga. jobben og hadde sterk flyskrekk, synes jeg det hjalp å se at mine medpassasjerer oppførte seg som om de satt hjemme i stua, uansett hvilke skumle lyder som kom fra flyet God tur!
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2012 #4 Skrevet 4. juli 2012 Hvilket flyselskap skal dere reise med? Mange av flyselskapene er veldig flinke til å komme med råd og også noen ganger spesialbehandling av kunder med flyskrekk. Jeg ville sendt en epost (eller ringt) til kundeservice. Jeg hadde flyskrekk for endel år siden, og fikk veldig bra hjelp og støtte hos SAS/Lufthansa. En gang fikk jeg til og med "min egen" flyvert som satt ved siden av meg og holdt meg i hånden Ellers finnes det mye god info på nettet. Det er viktig at din samboer lærer seg litt om de forskjellige, normale lydene som flyet laget i løpet av turen. Jeg har ikke flyskrekk nå, men jeg skvatt ordentlig tidligere i sommer da en dame på flyet mitt skrek høyt - i full panikk - av det bittelille smellet som kommer når hjulene blir trukket inn. Det kan også hjelpe å holde blikket på andre - erfarne - medpassasjerer. Da ser man gjerne at de er fullstendig avslappet. (Siste fungerer selvfølgelig dårlig hvis man sitter i nærheten av andre med flyskrekk....) Men da jeg tidligere måtte fly pga. jobben og hadde sterk flyskrekk, synes jeg det hjalp å se at mine medpassasjerer oppførte seg som om de satt hjemme i stua, uansett hvilke skumle lyder som kom fra flyet God tur! Takk, gode råd Han sitter jo sammen med meg, og jeg har ikke et fnugg av flyskrekk, så det er jo bra! Vi flyr med norwegian, store fine fly, og jeg er så glad vi ikke skal fly med de små propellflyene til widerøe Anonym poster: caa3c04cbd63aad1fe119906764984d6
Giacomo_P Skrevet 4. juli 2012 #5 Skrevet 4. juli 2012 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=660751
amalie_n Skrevet 4. juli 2012 #6 Skrevet 4. juli 2012 Jeg har hatt alvorlig - ALVORLIG flyskrekk. Besvimte ombord på flyturer, og endte flere ganger med å dra hjem fra flyplassen uten å faktisk være med i flyet. Mitt aller første tips: IKKE BRUK BEROLIGENDE Jeg gjorde det før, men jeg tok et flyskrekkurs i regi av SAS, og det var en av de første tingene vi lærte. Man blir sløv av beroligende (selvsagt) og når man er redd, og føler man mister kontrollen er det å være sløv enda en ting å miste kontroll over, man føler da en mister kontroll over sin egen kropp, samt at man føler at en ikke har kontroll når en sitter i et fly. 1. Spis en god frokost. 2. Beregn god tid på flyplassen, kroppen trenger ro - ikke stress med løping fra gate til gate 3. Ikke drikk alkohol i en bar på forhånd (IKKE drikk alkohol dagen før heller, fyllesyke + flyskrekk = dårlig kombinasjon) 4. Tren hardt kvelden før, og sørg for en god natt med søvn. Skal dere fly på kvelden anbefaler jeg en god treningsøkt på morgenen/formiddagen. 5. Ha med en god bok, ipad underholdning etc. 6. IKKE steng ute lydene når flyet er under takeoff - for at en skal takle flyskrekken senere må en rett å slett prøve å sitte i skrekken, det er ikke godt der og da, men man lærer av det. 7. Gi beskjed til flypersonalet at han har skrekk, da kan de informere om det er turbulens eller noe (ikke at det er farlig) men det gir økt følelse av kontroll visst man er forberedt på en eventuell periode med turbulens. Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2012 #7 Skrevet 4. juli 2012 For meg hjalp det veldig aa stirre paa andre som var helt rolige og avslappa. Anonym poster: 107bbd5d3273f151bb05526789555847
Natural Skrevet 4. juli 2012 #8 Skrevet 4. juli 2012 Hvilket flyselskap skal dere reise med? Mange av flyselskapene er veldig flinke til å komme med råd og også noen ganger spesialbehandling av kunder med flyskrekk. Jeg ville sendt en epost (eller ringt) til kundeservice. Jeg hadde flyskrekk for endel år siden, og fikk veldig bra hjelp og støtte hos SAS/Lufthansa. En gang fikk jeg til og med "min egen" flyvert som satt ved siden av meg og holdt meg i hånden Ellers finnes det mye god info på nettet. Det er viktig at din samboer lærer seg litt om de forskjellige, normale lydene som flyet laget i løpet av turen. Jeg har ikke flyskrekk nå, men jeg skvatt ordentlig tidligere i sommer da en dame på flyet mitt skrek høyt - i full panikk - av det bittelille smellet som kommer når hjulene blir trukket inn. Det kan også hjelpe å holde blikket på andre - erfarne - medpassasjerer. Da ser man gjerne at de er fullstendig avslappet. (Siste fungerer selvfølgelig dårlig hvis man sitter i nærheten av andre med flyskrekk....) Men da jeg tidligere måtte fly pga. jobben og hadde sterk flyskrekk, synes jeg det hjalp å se at mine medpassasjerer oppførte seg som om de satt hjemme i stua, uansett hvilke skumle lyder som kom fra flyet God tur! åh holde i hånden. sånn flyvertinne DAMN. ville ikke misbruke den men altså
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå