magnhild Skrevet 30. november 2004 Forfatter #901 Del Skrevet 30. november 2004 Jeg elsker peisen! Og badet! Og taket i andre etasje! Og barnedøra! Og hage! Peisen skal jo vi sitte og se på flammer i jo... Det er bare å komme. Om du kommer til sommeren kan Hokus og Pokus leke i hagen. Det hadde vært skikkelig koselig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 2. desember 2004 #902 Del Skrevet 2. desember 2004 Håper du har en fin førjulstid vennen -du og din koselige familie! :dagensrose: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 2. desember 2004 #903 Del Skrevet 2. desember 2004 Leter som bare det etter oppussingstråd.. Men finner den ei.. Vel vel.. Ønsker deg en herlig førjulstid Magnhild !!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 3. desember 2004 Forfatter #904 Del Skrevet 3. desember 2004 Her er oppussingstråd!! Og det blir bare bedre og bedre. Det kommer flere bilder etterhvert som pcen og bredbåndet kommer i hus!! Vi venter på den nye pcen, og på mandag kommer bredbåndet!!! I dag skal vi ut og spise, vi superjenter her i byn!!! Og så! Nå må dere ikke glemme nissefesten, jeg kommer snart med ordentlig invitasjon med sted og tid og hva og hvor og slikt. Men kan ikke dere alle sende meg mailadressen deres til meg? Det hadde vært greit!! Ha en fin dag alle sammen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 3. desember 2004 Forfatter #905 Del Skrevet 3. desember 2004 Til alle som vil være med på julefest og som bor i bergen og som jeg kjenner!! Kan ikke dere sende meg mailadressen dere?? TAKK! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 3. desember 2004 #906 Del Skrevet 3. desember 2004 Åh, det var 16 sider med GØY! Herlig Magnhild... Gratulerer med nytt flott hus :blomst_opp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ny dag Skrevet 5. desember 2004 #907 Del Skrevet 5. desember 2004 Heisann, bare en liten hilsen fra meg. Var virkelig kjiipt at jeg ikke kunne være med på middagen fredag. Dere hadde det nok utrolig koselig - skulel ha vært der og skravlet med der (og spist god mat ) Kjiipt at jeg også går glipp av festen på lørdag... men har god unnskyldning der da. gelder meg til å reise sydover Håper alt står bra til med deg Veldig gøy å lese og se bilder av oppussingen. Koselig hus Masse klemmer herfra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 12. desember 2004 Forfatter #908 Del Skrevet 12. desember 2004 :o Ser det er utrolig lenge siden jeg har skrevet her inne nå, og mye har skjedd siden sist. Julebord på Geilo: Utrolig moro, veldig deilig å komme seg vekk og Geilo er jo alltid fint. Mange rare og merkelige mennesker som jeg ikke passer så veldig godt sammen med... Det var kjempegodt med julemat og mye drikke ble det også. Holdt det gående til kl 0400 på lørdagen og var da helt utkjørt. Og det morsomste var at vi måtte ut av rommene innen tolv dagen etter for å sitte og vente til kl 1500 på toget hjem... Det er kjedelig timer det!! Mandagen etter julebordet: Jeg hadde møte med personalansvarlige i jobben. Der evaluerte vi hvordan det første halve året hadde vært. Jeg sa hva jeg mente, de sa hva de mente, jeg sa opp jobben og var glad å lykkelig!! De ville ha meg til å jobbe enda hardere enn jeg hadde til nå, og det gikk ikke jeg med på til den betalingen. Jeg mente vi hadde rett på flere korte pauser i arbeidsdagen ikke bare en halv time lunsj i løpet av åtte timer. Uansett; jobben passet ikke meg. Det som holdt meg der i 6 mnd var greie kollegaer og billige kaker og brød. Og hva er det godt for i lengden...? Jeg dro i alle fall hjem og var strålende fornøyd. Det var veldig deilig å ha tatt den avgjørelsen og vite at det ikke satte oss i en kjedelig økonomisk situasjon. De betalte jo så dårlig i jobben at jeg vil tjene bedre som student og vikar i skolen. Da jeg kom hjem fra møtet satte jeg meg ved pcen og lurte på hva jeg skulle studere nå. Det hadde jeg bestemt meg for, at noe skulle jeg studere nå. Men jeg hadde ikke lyst til å dra tilbake til UiB for å ta fag jeg ikke hadde lyst til å ta, slik det hadde vært de siste semestrene. Og da bestemte jeg meg for at jeg skal bli lærer. Jeg har tenkt på det veldig lenge og har hele tiden sagt at det er nok det jeg ender opp som. Jeg skulle bare studere litt mer på UiB først før jeg gikk i gang med lærerutdanningen. Men nå begynner jeg heller på det med en gang i stedet for å ta fler fag på uib. Så fra januar av så er jeg student ved NLA- Norsk Lærerakademi, på videreutdanningen som er natur og miljøfag for småskoletrinnet. Og jeg har nå lest igjennom fagplanen og jeg GLEDER meg masse. Det er dette jeg har lyst til å jobbe med. Få barna ut i skogen og ned på stranden og se på livet der. Og fundere over naturn og miljøet. Jepp, det er meg det! Fredag 3. desember: Middag med Ionaa, meta og noen til. Utrolig moro!!! 5 retter: Kamskjell med noe rare greier som smakte godt. Hummer capaccio Ovnsbakt kveite med krabbe og estragonsaus Mellomrett: Limefromasj Grillet indrefilet, med sauterte grønnsaker og rødvinsaus. Og DESSERTBORD!! Masse vin og mye prat gjorde kvelden kjempebra!!! Tuuuuuuuuuuuusen takk Ionaa for at jeg fikk være med!!! Lørdag 4. des: Julebord med jobben til mannen. Morro, men ingen jeg kjente fra før. Eller jo en da, hun som er vikar for mannen akkurat nå, har jeg studert med på UiB. Hun heter det samme som meg og det er jo litt morsomt det også. Jeg er veldig ulik henne, så det ble ikke mye prat der heller. Jeg pratet mest med damen til en kollega av mannen som er gravid. De slapp nyheten på julebordet, så det va rjo litt moro. Hun var bare så glad for å få snakke om alt mulig, og jeg liker jo det også, så det var kos. Vi dro hjem kl to og var fornøyd med det. Men herregud som det regnet. Vi var søkk gjennomvåte. Det er i jammen ikke lett å få taxi i Bergen i julebordstiden... :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 12. desember 2004 Forfatter #909 Del Skrevet 12. desember 2004 Årets julekort er bestilt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 13. desember 2004 Forfatter #910 Del Skrevet 13. desember 2004 :o Erik sover fortsatt!! Ingen tegn på at han har tenkt å våkne snart en gang. Men vi skal jo til byn og handle julegaver, så det erjo kanskje lurt at han våkner også da... Hmmm... Jeg får dusje jeg da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 13. desember 2004 #911 Del Skrevet 13. desember 2004 Det var en herlig liten nissemann :hjerter2: Gratulerer med karriere valg !! Det er jenta si det - som vet hva hun vil Håper du koser deg med juleforbredelser i nytt hus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 15. desember 2004 Forfatter #912 Del Skrevet 15. desember 2004 Jeg baker og baker, men enda er det bare 2 sorter i hus... Men pepperkaker og pepperkakehus er det viktigste, sammen med kokosmakroner. Så de er ferdig. Skulle gjerne laget berlinerkranser også, men mangler perlesukker. Så det må jeg ut og kjøpe nå etterpå. Mannen er avgårde med bilen for å hente Erik og bytte noen skapdører på IKEA. Vi har nå kjøpt inn til den siste oppbevaring på badet. Så dette blir bra tenker jeg. Nå får vi i hvert fall stelt Erik andre steder enn på gulvet. Selv om han står og går rundt når han stelles, så er det godt for oss å få han opp fra gulvet ja. OGså får vi skaper til vaskemidler og håndklær også. Deilig. Ikke minst så får vi et sted å brette sammen rene klær. Dt har jeg savnet lenge. Så nå vasker, tørker og bretter vi klær på samme sted. Slipper å flytte de rundt!! :-) Også må jeg jo fortelle at mamma kom hjem med en gave til oss i dag. Det var fra grandtanten min, altså svigerinnen til tante som bodde i dette huset før vi overtok det. Tante B som mamma traff i dag hadde tatt vare på en rød julekurv etter tante S, hun hadde vasket og pusset den, og fyllt den opp med nøtter og sjokolade. Det er en sånn nøttekurv med fire rom. Kjempefin var den. Og ikke minst så var det utrolig koselig gjort!! Jeg ble nesten litt rørt jeg... Det nærmer seg virkelig jul ja!! Ellers er vi ferdig med alle presanger utenom til mine foreldre. Synes de er så vanskelige. Har kjøpt til BigSis og mannen, barna deres og alle de andre tantebarna. Det er moro!! Jepp, alle er stort sett ferdig nå. Må bare få pakket de inn også. Det synes jeg nesten er litt kjedelig... menmen, det må til det også. I dag kommer forresten den nye PCen vår. Jeg gleder meg stort. Det teite er jo at mannen ikke skal være hjemme i dag, så da må jeg gjøre alt selv. Jeg som hadde tenkt å se på TV hele kvelden og så ta over pcen når han var ferdig med den... Men det får bli i morgen tenker jeg. Jeg skal bake jeg!! Vi snakkes alle sammen!! Og Kipa: Du er god du!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 15. desember 2004 #913 Del Skrevet 15. desember 2004 ... og jeg finnes ikke nysgjerrig på hva som er kjøpt av gaver til familien her... Så ultrakoselig med den kurven! En sånn en har jeg lyst på også. MEn det er kanskje ikke nødvendig. Her i huset er det jo bare jeg som spiser nøtter, dersom ikke storebror tar seg en tur innom en kveld. Han kom en tur i går kveld, og ble lokket av lokkemannen min (med et par bokser øl) til å bli en times tid. Det var riktig hyggelig, gitt. Kjekt med gangavstand. BS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 15. desember 2004 Forfatter #914 Del Skrevet 15. desember 2004 Jeg får et helt eget rom jeg til Walnøttene mine. Mannen spiser bare sånne dårlige harde nøtter... Jeg også vil ha gangavstand til boksøl... Jeg har jo kanskje det da, men da må jeg ta med en til pappa også.. Synes det er kosleig å bo nært familie jeg. Og nå når vi snart er helt i hus og har kommet ovenpå igjen så skal jeg ta med strikketøyet til BS og mase litt! Ellers så sitter jeg nå her med vår nye PC. Litt rart egentlig, for skjermen er så utrolig stor. 19" er litt mye spør du meg. Alt blir jo så lite på skjermen jo. Men det var litt stilig også da. Og så har vi endelig fått XP slik at vi har hvert vårt område å holde på på. Deilig! ingen krangling på hvem som skal være logget på på msn når ingen av oss sitter her... ... og jeg finnes ikke nysgjerrig på hva som er kjøpt av gaver til familien her... Bare fine ting!! Erik ville ikke gi fra seg presangene til M&M... Og gaven(e) til dere voksne vil jeg også ha... Nei jeg får gå inn igjen til pepperkakehuset mitt og berlinerkransene mine. De må jo bli ferdige en gang de også. Og enda en gang; jeg takker mamma og pappa for oppvaskmaskin!! :nikker: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 16. desember 2004 #915 Del Skrevet 16. desember 2004 :nissekone: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 16. desember 2004 Forfatter #916 Del Skrevet 16. desember 2004 Da er berlinerkransene ferdig også. Så da går jeg igang med kransekakebiter med sjokoladetupper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 16. desember 2004 Forfatter #917 Del Skrevet 16. desember 2004 Og da var de ferdig. Klokken er nå fire og jeg er fortsatt i morgenkåpe. Elsker sånne dager. I morgen er det min tur å kjøre og hente Erik i bhg, så da må jeg stå opp tidlig igjen. Jaja, det går så bra så! Ellers skjer det ikke så veldig masse. Ser på sport på tv, fyrer i peisen og baker. Deilig dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 17. desember 2004 Forfatter #918 Del Skrevet 17. desember 2004 I dag snakket bestevenninnen min og jeg om at vi skal ta oss en liten tur vekk i påsken. Sånn før bryllup og andre ting tar mer tid og sånt noe. Det blir kjempekoselig, og ikke nødvendigvis særlig dyrt. 1300.- t/r til Praha og Budapest. Og ikke dyrt med hotel heller. Jeg håper vi får det til!! Hadde vært moro med en jentetur helt uten barn eller følge!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 19. desember 2004 #919 Del Skrevet 19. desember 2004 Jeg ville bare stikke innom deg for å ønske deg en riktig god jul og et godt nyttår! Håper du har det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 21. desember 2004 #920 Del Skrevet 21. desember 2004 Vil ønske deg en god jul i det nye fine huset! Romjuls-kvelder ved peisen virker ikke helt frastøtende liksom! Du har en nydelig jule-gutt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå